• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Izunia

Lapinette det vore jättekul att aka lite skidor! Om ni bestämmer ett datum hör av er sa kan jag än sa länge försöka anpassa mig!
    Hoppas nu jag inte far nat av jobben jag sökt!! hahah! :) Jag skulle känna mig totalt frihetsberövad av att inte kunna aka utomlands precis när jag vill! ;)

Trollsländan visst är kreativa jobb mer närande för själen. Själv sitter jag nu delad inför min framtid. Jobba för nan annan (utan risker men med möjligheter)eller starta eget och följa din egen kreativitet...ahh...jag far jätteangest när det gäller jobb..

MLK ohh jag hade jättegärna valt brudklänning igen! Det finns sa manga vackra där ute!

• Lapinette

Trollsländan - förstår att Skattverket får vänta! Vart ska huset ligga?

Själva letar vi hus alt. lägenhet och i helgen blev jag så besviken på dem vi såg. Känner nu när 57 kartonger (och inte 26 som jag trodde) har landat i min lilla föortstvåa som om det vore skoj om vi kunde hitta vårt drömhus NU!

Roslagsbrud - du skriver inte alls som en kratta! Dina ord är lika ljuva som din bröllopsklänning. Har tidigare accepterat en födelsedags/jul-kontakt med min far men blev så besviken att han inte hörde av sig på själva bröllopsdagen att jag känner att jag snart har fått nog.

• Lapinette

Izunia - alltid svårt när man står vid ett vägskäl. Blir det säkerhet eller ska man våga? Jag är jättefeg så jag kan absolut inte ge några råd.

Om vi åker så säger jag till dock så lär vi nog inte bestämma något förrän typ 2 månader innan vi åker.

• Izunia

2 manader i förväg är helt lugnt för mig! Brukar ni bo i st anton eller utanför?

• Trollsländan

Lapinette
    Den lilla nätta sommarstugan ligger mellan Båsta och Halmstad. Vi har haft den i tre generationer och det börja bli dags att lyfta taket (i ordets verkliga mening) samt vidga väggarna. Funderar på sådan där öppenhet från golv till nock med grova vitlaserade bräder i tak. Burspråk och "akvarierum". Öppet kök och v-rum. Hade en gammal ritning från när min mamma funderade på att bygga om som jag moderniserat lite med färre rum och mer öppen yta. Dock inte för modernt, eftersom det inte är direkt Stockholmare som kommer att ev bli spekulanter vid ev försäljning. Man får tänka lite lantligare... idyll provence eller kanske allt i vitt och avlutat.

• Trollsländan

Det är fantastiskt skönt att ha ett nytt projekt så här snabbt efter bröllopet att gräva ner sig i, och så skiner solen så underbart idag det är verkligen toppen med sensommarsol. Satt med lilla dottern på altanen precis och åt fruktsallad, hasselnötter med hemmixad bananmjölk. Hoppas hela hösten blir så här! Det är som man får lust att ut och plocka svamp eller nått.

• Lapinette

Ja, jag hoppas verkligen på en fin höst så längtan efter Cannes inte blir så tung. Härliga promenader i skogen med matsäck eller utmed vattnet i Stockholm och sen in på något fik.

En kompis ringde precis och chockade mig - hon är gravid i femte månaden. Denna partyprincessa slog verkligen klackarna i taket på vårt bröllop. Själv så hade jag hoppats på ett majbarn men så blir det inte.

Izunia - vännerna bor en bit från St Anton. Vi brukar ta tåget dit över dagen när vi är där.

• Gemma

Dum tött dag idag. Skriver mer i morgon. Kram, G

• Mycket långt kvar

Just det ja, Gemma, vovven ska inte ha frack. Men han ska nog vara med vid ceremonin iaf. Och förhoppingsvis har vi två hundar då.

• utvandraren

Hej flickor! Vad stilla det var på tråden idag... Jag lagar middag och förbereder mig på en kväll ute med stand-up och öl... Inte helt min scen, men det blir spännande! Ha det gött alla!!

Svar på tråden Summan av allt