• fia carlberg

Ni som anv Ole henriksen!

Vilka produkter har du anv och va tyckte du om dem?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ni som anv Ole henriksen!
  • onsdag i oktober

Jag hade tänkt beställa från EDS så fort sambon kommer hem med kortet

pickolina - har läst om dina köp i andra Ole-tråden. Fortfarande nöjd?

• Sosso

Har också beställt från Ole nu, blev ett startkit för blandad/fet hy :) Köpte från ebay förra veckan så jag väntar otåligt på paketet nu så jag kan börja testa :)

• pickolina

onsdag i oktober

Jag är jätte nöjd.. Haft lite mer orenheter än vanligt men det tror jag är en bladning av utrensning samt den extrema värmen och allt svettandes... Produkterna känns härliga och jag gillar dem skarpt... :)

• onsdag i oktober

Tack! Ska beställa nu.

• Tove74

hjälp vad billigt det är på EDS!
    Har ni beställt där tidigare? Åker man på massa moms när man beställer därifrån?

• pickolina

Jag har beställt två ggr och de två gångerna har det passerat tullen obemärkt. Det finns ju inga garantier för att det gör det men.. För varje gång som det "går vägen" så har man ju sparat massor. Och även om det skulle festna så blir det billigare än att köpa i Sverige så...det är för mig en risk som är värd att ta... :)

• Tove74

Helt rätt! Tack för svar - har nu skickat iväg en jättebeställning - yiihoo!

• coco

onsdag i oktober

vet inte om det var mig du fråga.. men ja har iaf beställt, har gått en vecka nu.. hoppas det kommer snart, är otålig =)
    hur går det själv med produkterna?.. nöjd än så länge?

• Hm..

Har aldrig beställt från internet förrut, undrar därför vad som är säkrast att betala med, visa kort eller genom e-konto (handelsbankens)?
    Är det 25% moms som gäller ifall man åker dit inkl. frakt eller endast det man betalat för varan? Jag borde nog slippa det eftersom jag bara tänkt beställa en vara.

• K -76

Hm..:
    Jag vet inte hur Handelsbankens system fungerer, men antar att deras e-konto kan jämföras med t.ex Nordea och FSB. Då är det säkrare att använda eftersom du bara öppnar ditt konto för en transaktion/en viss förutbestämd summa. Läs bankens villkor. Ditt VISA-nummer ska du vara rädd om på nätet, även om betalsidorna är krypterade.

Vad gäller tullavgifter så betalar man på varor som kommer utanför EU och kostar mer än 200:-/st (oftast inklusive frakt, löjligt nog). Förutom moms (25%) betalar man tullavgift (3,5%) och expeditionsavgift (63 . Formeln för att räkna ut de extra avgifterna om man åker fast är således:

Varans kostnad x 1,035 x 1,25 + 63 - Varans kostnad = extra avgifter.

Fastnar paketet tar det någon extra dag att få det, eftersom papper ska skickas och den extra inbetalningen göras. Det finns dock företag som ersätter en för dessa utlägg, med det är enbart goodwill från deras sida.

Svar på tråden Ni som anv Ole henriksen!