• fia carlberg

Ni som anv Ole henriksen!

Vilka produkter har du anv och va tyckte du om dem?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ni som anv Ole henriksen!
  • pickolina

Jo, *KRAM* på er!!! :D

• Lusan

Prickolina: Jaa, väldigt påfrestande men somsagt inte farligt. Men som du säger man får vara glad åt det man har, jag har inte alls särskillt allvarlig akne jämfört med hur man kan se ut men det är klart att det är jobbigt. Vill inte direkt se ut som en tonåring när man är 25.

Hoppas på OH nu, det har blivit både bättre och sämre med produkterna. Pormaskar och porer är bättre men har börjat få vääärldens mensfinnar men jag tror Att det beror på att jag har bytt till p-piller ganska nyligen, 3månader sen. Imorrn ska jag dock byta sort till Yasmine, som ska vara bra för hyn så jag hoppas på det ockås.

• pickolina

Ja det beror säkerligen på pillerbytet.. Just den typen av finnar var det jag fick när jag bytte piller... Det kom efter 2-3månader och höll i sig ett par månader men sedan försvann det. Fick någon enstaka någon gång bara...

• Lusan

Jaha, det låter ju iofs bra. Måste dock byta sort ändå. Jag har även mått illa i 3månader och det är inte heller så kul...

• pickolina

Nej usch... Hoppas det blir bättre när du bytt då. Själv vägrar jag numera p-piller.

• Lusan

Jag hoppas verkligen också på det. Yasmine är ju lite kända för att vara bra för både hyn och humöret och massa andra biverkningar så jag hoppas verkligen att det blir så för mig. Dessutom är de verkligen sviiindyra jämfört med andra p-piller och nåt ska man ju ha för det tycker man.

Jag skulle mkt hellre ha kvar min p-stav än att hålla på och krångla med p-piller men den var jag tvungen att ta ut (den kliade och gjorde ont) och efter det så blev det ingen ny utan det blev p-piller. Planerar att byta till nåt annat när jag skaffat barn men fram tills dess får det bli p-piller.

• pickolina

De sista pillerna jag åt var Yasmin... Fick jätte dålig hy efter ett tag men det försvann som sagt och sedan var det inga problem. Det är det enda piller (kombinerade + mini) som inte gett mig flytningar vilket var väldigt positivt. Jag valde dock att sluta ändå och jag mådde så himla bra efter jag slutat.. Tänkte att jag skulle börja igen efter en tid utan och gick å hämtade ut piller för 6mån, gick på 400-500:- :( Redan första dagen mådde jag skit. Det blev bara värre och värre under nästkommande dagar så efter tre dagar slutade jag och bestämde mig för att ge upp det där med p-piller helt å hållet... Det är inte värt det. De ger alldeles för mycket biverkningar... För MIN del då så klart...

Jag trodde faktiskt inte att p-pillerna påverkade mig så mycket men nu vet jag att de gör det.....

Hoppas Yasmin kommer fungera bättre för dig!

• Modestie

Pickolina: Använder du Ole Henrikssen Aloe vera rengöring nu också? Den är ju bra för min hustyp (fet/blandhy) men har fått så dåliga omdömen på makeupalley att den inte känns så kul alls att köpa...däremot är "on the go" väldigt omtyckt...men de som testat Aloevarianten kanske valt för fel hudtyp, man vet ju aldrig...börjar dra ihop sig till ny rengöringsinköp nu snart och jag är ju "Olesugen" så det vore kul att höra åsikter ifrån någon som kör med aloevarianten också, så jag tar dte bästa för mig

• pickolina

Modestie
    Jag började med "on the go".. Gillade den jätte mycket, men eftersom jag fick problem med oren hy så gick jag över till "aloe vera" för att se om det skulle hjälpa.. Å det gjorde det.. Jag har inget negativt att säga om "aloe vera" rengöringen alls faktiskt.. Men klart, om man inte har hudtypen för den så blir det ju fel för den är ju lite mer uttorkande än "on the go" helt klart... Fast jag har ändå inte fet hy men jag gillar ändå "aloe vera"...

• nippon

Pickolina,
    har du även testat All purpose Aloe Vera? Att ha under sin dag eller nattkräm?

Jag har nu testat Black currant oil som jag beställde och jag tror inte jag tål den för jag blir lite blossig av den. Men som alla andra oljor så ska väl huden vänja sig lite med. Den här oljan sätter väl igång huden! Skulle varit intressant och hört om Aloe vera gelen istället.

Svar på tråden Ni som anv Ole henriksen!