• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • *Candy_lover*

Örebroare

Ja budgeten ser inte såå skoj ut här heller.. men jag försöker att inte tänka på den så mycket.. tar det som de kommer.. och hoppas de går bra :D

Lite koll får man ju ha, men de ser ut att gå bra.
    Som sagt kontakter är ju inte helt fel de heller. Iom att man jobbar innon resturangyrket så känner man ju folk som hjälper till att både laga och servera den.
    Vi kommer ju förmodligen som sagt ta maten från mitt jobb. Och vänner kommer att hjälpa till att servera utan att vilja ha betalt.

Har ett annat alternativ på maten med. M2b har en vän som är superduktig kock, så ev. att han kanske vill laga maten=ännu billigare.

Vi får se.

Ett litet problem jag ev. har nu är att vi inte vet om han vi får låna tältet av har stolar å bord till de. Så måste kolla upp de.

Och isf se om man kan låna sånt nånstans. Svärmor har nog nån hon kan kolla med isf.

Annars måste jag kolla upp nån lokal.. och de finns de inte sååå mycket av här :S

• Elisabet hjärta Christian

Örebroare, 21 år, Örebro, tillsammnas i drygt 6 år, förlovade i drygt 3 år, Fellingsbro kyrka, Dylta festmagasin.

Catte, 30 år, Västerås, tillsammans i 6-7 år, förlovade i 6 månader, Skerike kyrka, Elite stadshotell.

Gabbies, 24 år, Västerås, tillsammans 4 år, förlovade 2 år och 6 månader, Skerike kyrka, Finska föreningens lokal Lövudden

Lightfish 27 år, Stockholm. Tillsammans i ganska exakt 2.5 år, förlovade i snart 3 månader. Gustaf Adolfskyrkan, Kungliga Borgen.

Duchess, 36 år, Umeå. Tillsammans drygt ett år, förlovade i 2 månader. Vigsel i Veta Kyrka (Lkpg), bröllop Sålla kvarn.

Aoua, 25 år, Mjölby. Tillsammans i 10 år (gifter oss på 11-årsdagen) Förlovade i 6 år. Vigsel i Blåviks kyrka, festen Lugnalandet

*Candy_lover*, 25 år, Härnösand. Tillsammans i 2 år, förlovade i 1½ månad. Vigsel i domkyrkan i H-sand, fest hemma på gården.

ELisabet hjärta Christian, 24 år, Eskilstuna.
    Tillsammans i snart 6 år, förlovade i drygt 3år.
    vigselplats inte bestämd, men det blir utomhus, festen på "logen i Lund"

• Örebroare

Hej tjejer, har ni haft en bra helg? För vår del har det varit släkt för hela slanten... puh...

Imorgon ska vi träffa kocken, han jobbar här i Örebro och ska tydligen vara väldigt duktig! Vi ska diskutera meny och priser och så, vi får se hur det går...

• *Candy_lover*

Örebroare

Helgen har vart ok, men har jobbat och jobbat. jobbat 25 tim på 2 dar *jobbigt* så idag är man inte sitt piggaste jag. Ska bli skönt att vara ledig några dar nu.

• klotjohanna

Örebroare, 21 år, Örebro, tillsammnas i drygt 6 år, förlovade i drygt 3 år, Fellingsbro kyrka, Dylta festmagasin.

Catte, 30 år, Västerås, tillsammans i 6-7 år, förlovade i 6 månader, Skerike kyrka, Elite stadshotell.

Gabbies, 24 år, Västerås, tillsammans 4 år, förlovade 2 år och 6 månader, Skerike kyrka, Finska föreningens lokal Lövudden

Lightfish 27 år, Stockholm. Tillsammans i ganska exakt 2.5 år, förlovade i snart 3 månader. Gustaf Adolfskyrkan, Kungliga Borgen.

Duchess, 36 år, Umeå. Tillsammans drygt ett år, förlovade i 2 månader. Vigsel i Veta Kyrka (Lkpg), bröllop Sålla kvarn.

Aoua, 25 år, Mjölby. Tillsammans i 10 år (gifter oss på 11-årsdagen) Förlovade i 6 år. Vigsel i Blåviks kyrka, festen Lugnalandet

*Candy_lover*, 25 år, Härnösand. Tillsammans i 2 år, förlovade i 1½ månad. Vigsel i domkyrkan i H-sand, fest hemma på gården.

ELisabet hjärta Christian, 24 år, Eskilstuna.
    Tillsammans i snart 6 år, förlovade i drygt 3år.
    vigselplats inte bestämd, men det blir utomhus, festen på "logen i Lund"

Klotjohanna, 24 år, Karlstad. Tillsammans i 3 år och 3 månader, förlovade i 3 månader. Vigsel i Beatebergs kyrka och fest på Gammalruds brygga.

• klotjohanna

Hoppas det gick bra att jag la till mig själv på listan

• Gabbies

självklart så gjorde det det!

• Örebroare

Klotjohanna:
    det är så klart du ska göra det, men det var länge sen man hörde nåt ifrån dej, hur går det med allt?

*Candy_lover*:
    vad jobbar du med?

• *Candy_lover*

Örebroare

Jobbar som servitris :)

• Elisabet hjärta Christian

jag har bokat ultimate cake (tårtfirma med amerikanska tårtor) till vårt bröllop 14/7 förutom det har jag också fixat detta:

Festlokalen är fixad, vigselförrättare bokad. klänning hittad men ej beställd. catering så när på bestämd. Skor köpta. pengar sparade, varje månad.

störrsta problem just nu är att vi inte har hittat var vi ska ha vigseln...

Hur går det för er, hur långt har ni kommit och vad är ert störrsta problem?

Svar på tråden 14 juli 2007