• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Duchess

Nu får vi hoppas att Gabbies och catte inte är på jakt efter samma frisör, fotograf, florist och sminkös... vi vill ju inte ha några slagsmål här i tråden :)

• Gabbies

haha västerås är stort som tur är.. :)

fotograf har jag ju redan och florist är nästintill klart.. frisör och sminkös däremot.. *grrr* hehe

• catte

Ha ha, ja det kanske vi kan hoppas men vi får hålla kontakten här så inga bråk uppstår.... tror det bara kommer vara roligt när det är fler som har samma datum! Man kan kolla lite med varandra hur man ligger till i planeringen osv...

• Örebroare

*Candy_lover* :
    Oj, du verkar ha kommit jättelångt! Det låter så iaf! vad avundsjuk jag blir när du nämner alla kontakter, dj, catering och privat sömmerska... inte helt fel!

Min pappa har många kontakter som vi tänkte utnyttja, men vårt bröllop blir svindyrt iaf... förstår inte hur vi bär oss åt... Vi som varit på tråden länge (ja, det var ju jag som startade tråden, så jag har förstsås varit här från början, men det är några av de andra tjejerna som hoppade på tråden tidigt) har diskuterat budgetar förut. Men just nu ser det ut som om vårt bröllop inkl bröllopsresa hamnar på drygt 160 000 kr... det är mycket pengar...

Duschess, hur går det för dig förresten, några drastiska förändringar i din budget? Min största överraskning hittills var att fotografering var så dyrt, men det lär ju bli fler överraskningar... suck.

• Duchess

Jorå, det går rätt bra med budgeten. Vi har medvetet räknat ganska högt på ett antal poster - det är roligare att bli överraskad av att saker blir billigare än tvärtom.

Vår budget ligger just nu på en totalsumma runt 100.000 kr. Då har vi inkluderat även saker som våra förlovningsringar (15 000) och kostnader för några dagars bilsemester. Mycket pengar ändå. Förhoppningsvis kommer några saker att bli riktigt billiga. M2b har t ex en bror i Frankrike som erbjudit sig att köpa hem vin och bubbel till "mycket förmånligt pris"... :)

Vilka saker har ni andra möjlighet att spara pengar på pga goda kontakter? Vore kul att höra!

• Örebroare

catte:
    Välkommen hit till tråden! Alltid kul att bli fler! Vi får väl hoppas att du är en sån som stannar här för som du säger är det ju jättekul att vi har samma datum och kan följas åt med planeringen och så. Det blir kul sen när vi närmar oss bröllopet, och se vem/vika som blir mest hysteriska...

Du ville att vi skulle berätta om oss själva, ja det finns ju massor förstås, vi andra har ju lärt känna varandra lite sedan juli då tråden startades. Men vad sägs om en ny lista med lite info om alla? Då får vi dessutom se vilka som är aktiva här.

Jag gör en smily framför mitt nickname så blir det lättare att se i listan sen, jag skriver min ålder när jag gifter mig,vart vi bor, hur länge vi varit tillsammans när vi gifter oss och resten förstår ni nog! Är det något mer ni tycker vi ska ha med på listan (eller ngt ni tycker vi ska ta bort)?

Alltså, skriv bara in dej på listan om du är eller tänkt vara aktiv på denna tråd:

Örebroare, 21 år, Örebro, tillsammnas i drygt 6 år, förlovade i drygt 3 år, Fellingsbro kyrka, Dylta festmagasin.

Så kom igen tjejer, fyll på listan!

• Örebroare

Min pappa känner en sjärnkock här i Örebro, så det blir nog bättre pris, fast han kommer köpa in dyra råvaror så billigt blir det nog INTE i slutändan ändå... Pappa känner också en vinimportör, vi får köpa "festvin" för 30 kr flaskan... (ni då?) Ev ska jag scrappa trycksaker med min kusin som har det som hobby och är jätteduktig!

Annars får vi nog betala dyrt för det mesta...

• catte

Fyller på mig själv... (är det såhär du menar örebroare?

Örebroare, 21 år, Örebro, tillsammnas i drygt 6 år, förlovade i drygt 3 år, Fellingsbro kyrka, Dylta festmagasin.

Catte, 30 år, Västerås, tillsammans i 6-7 år, förlovade i 6 månader, Skerike kyrka, Elite stadshotell.

• Gabbies

Catte, 30 år, Västerås, tillsammans i 6-7 år, förlovade i 6 månader, Skerike kyrka, Elite stadshotell.

Gabbies, 24 år, Västerås, tillsammans 4 år, förlovade 2 år och 6 månader, Skerike kyrka, Finska föreningens lokal Lövudden

Svar på tråden 14 juli 2007