• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Gabbies

har du ingen lösenfråga på hotmail?

• Anne 74

Vi bestämde oss förra veckan att vi ska gifta oss och det blir den 14 juli 2007.
    Har inte kommit så lång än,men ändå ganska lång.
    Maten är klar, det blir en buffe.kyrkan är klar ska boka i morgon,feststället är klart och bokat. Vi ska ha grönt och creme som färger på dukningen.Ringen blir lika som min förlovningsring fast med stenar, var och tittade i dag och bestämde mig för det.
    Det som verkar svårt är alla olika sånghäften,inbjudningskor,bordsplacering och för att inte tala om KLÄNNINGEN hjälp hur ska jag kunna välja.Ska till stockholm nästa vecka får se om jag hinner kika lite då.Det var allt för tillfället skriv gärna hur ditt år fortsätter

• Örebroare

Anne 74:
    Vad kul att du också ska gifta dej på det magiska datumet 14 juli 2007! Du verkar ha kommit långt!

Har du utsett toastmaster eller värdpar eller så då?

Klänning är verkligen jättesvårt, har dom fått in höstens nya klänningar i stockholm nu?

• Örebroare

Hej tjejer!
    Idag har vi varit och kollat på några ateljér och jämfört priser för fotografering. Shit vad dyrt det är!!! Vi hade en budget på 5000 kr men det lär ju inte räcka på långa vägar!

Vi hade väl tänkt oss ett album med (bara!) 10 st kort, det kostar 3500 för det billigaste albumet, sen vill vi ha en stor förstoring inramad, vilket kostar ca 2000 kr, sen vill vi kanske ha en ram med tre kort i vilket kostar ca 1000 kr och sen vill vi ju ge bort inramade förstoringar till våra föräldrar.... det drar iväg...

Hur har ni tänkt att göra med fotograferingen?

• Elisabet hjärta Christian

Örebroare: vi vet inte ännu med fotograferingen, min bror har en kompis som är fotograf. Kanske ber vi henne och kan få ett hyfsat kompispris. Sen tänker jag bara be om bilder på CD. kasnke 100 stycken. och själv fixa framkallning på något ställe. Albumet gör jag själv.

• Gabbies

Vi har ju redan bokat fotograf och hon är med oss hela dagen. Vi får alla bilder på CD så kan vi välja själva vilka vi vill använda..

Gabbies: får jag fråga, vad har ni diskuterat för pris?

Gabbies: U got mail

• Duchess

Tänkte bara kasta in ett litet livstecken här innan jag kastar mig i säng.

Helgen som gick tillbringades i Linköping. Vi har haft ett möte med cateringfirman, samt lånat nyckel till lokalen och tagit foton där. Dessutom har vi kikat på Veta kyrka, och blivit kära (i kyrkan, inte bara i varandra :)). Så imorgon ska jag ringa och boka tid. Vi har kommit fram till att 16.00 passar oss bra. Vi är morgontrötta, och ska fota oss innan. Dessutom är det bara 12 km mellan kyrka och festlokal, så transporterna tar inte så lång tid.

Som lök på laxen bjöd vi våra värdar/toastmasters på middag och pratade igenom hur vi vill ha det, och vem som ska göra vad. Det känns jätteskönt - jag litar verkligen fullt ut på dem!

Hoppas det går bra för er andra också. Nu tar jag och m2b en liten paus i det konkreta bröllopsplanerandet, och fokuserar på flytten i månadsskiftet...

Svar på tråden 14 juli 2007