• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • An1

Duchess,
    De skorna är jättefina. Precis såna som jag hade tänkt mig själv. Men mitt sko-inköp kommer dröja, måste hitta klänning först :)

Vi skulle allra helst åka till Nya Zealand på bröllopsresa, men vädret där i Juli är inget att hänga i julgranen direkt. Så kanske blir det Safari i Arika istället...det står högst på min sambos önskelista i alla fall.

Ang. catering. Min mamma sa i helgen att hon ska fixa all mat! Till mer än 120 pers! Tur att hon har många systrar :) Goa mamma!

• Örebroare

An1:
    Safari i Afrika? Det låter spännande? Vad har ni för budget för bröllopsresan?

Duchess:
    Jag tycker också att dina skor var fina, vad kostar dom?

Och jag tycker det låter smart av er att ta en Sverigesemester om det passar er bäst. För mej och M2b har det varit självklart att åka på en lång, romantisk smekmånad direkt efter bröllopet. Det känns som om bröllopet och allt det speciella förlängs då, istället för att man tvingas gå tillbaka till jobb och vardag direkt! Jag tror våran resa kommer bli något alldeles speciellt, det är ju alltid mysigt att åka på semester bara vi två, men nu kommer vi vara nygifta och kommer inte kunna tänka på något annat, förstå vad lycklig man ska vara då!!! Mmm, det blir härligt! Vi har nog tänkt oss Mauritius, Bali, Aruba, Hawaii eller nåt. (Vi har inte riktigt bestämt oss... )

Ang. skor, ballerinaskor är nog himla skönt,men jag har samma problem som Duchess, min M2b är mycket längre än mej så det blir nog snyggare om jag har klacksskor, gäller bara att hitta några bekväma och som man kan gå i (vore ju ingen hit att snubbla i altargången... ) M2b är 3 decimeter längre än mej!!!

• Duchess

Hej tjejer! Jag vet inte riktigt vad Clarie-skorna kostar, ska undersöka det. Men som sagt, det känns lite vågat att köpa ett par brudskor som man inte provat IRL...

Det låter härligt med långa resor! Liiite avis är jag, men vi är nöjda med vår korta semester. Eftersom vi inte planerar några barn så går det alldeles utmärkt att planera långa och exotiska resor några år in i framtiden. Passar finfint! Vi har två ställen som vi absolut vill se: Galapagosöarna samt Angkor Wat (Kambodja). Minst en av dem planerar vi att hinna besöka inom fem år :)

Om nån planerar att se Niagarafallen kan jag bara säga: välj något annat. Jag har sett dem två gånger och blev inte det minsta imponerad. Grand Canyon, däremot - det var en otroligt häftig upplevelse!

• An1

Örebroare:
    Ingen budget alls just nu. Vi är bara i tankestadiet än så länge.

• LidaM

Hej tjejer.

Vad roligt att får vara mer er här. Ska gita mig 070714 i österhaninge kyrka ska bli härligt. Längtar till november för då ska vi förlova oss på aruba.

• LidaM

Vi har rknat med budget på 80000 men vi får hjälp av vänner så det blir billigare.

• Duchess

Hej LidaM, och välkommen hit! Låter jättehärligt med förlovning på Aruba!

Apropå budget: Vi har en budget som jag reviderar då och då. Jag har dock sparat en kopia av varje version. Kan vara kul att se hur saker och ting ändras längs vägen :)

Jag tror faktiskt att vi kommer att hålla budgeten rätt bra. Å andra sidan verkar det som om vi får oväntade ekonomiska bidrag från släkten, så det blir en allt mindre och mindre del som vi själva måste lägga ut.

Vi har så tur att bådas familjer är trevliga och rara människor. Inga otäcka svärmödrar så långt ögat kan nå. Då känns det bara bra att få lite stöd och hjälp, både ekonomiskt och på annat sätt.

• Magicalice

Hej, vi ska också gifta oss på det magiska datumet 070714!

• Elisabet hjärta Christian

LidaM och Magicalice: Välkomna till tråden

• Trollungen

Hej Tjejjer!
    Jag har inte varit inne här på ett bra tag, för våran dator e trasig :(. Men nu har jag tillgång i skolan, alltid nått bra med att börja igen :). Nå, hur lång är ni i era planeringar? Själv vet jag hur jag vill ha det, men inte tittat eller provat klänning än + maten + lokalen + blommorna.

Svar på tråden 14 juli 2007