• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Örebroare

Hej An1, välkommen hit! Rörön, vart ligger det? Hur långt har du kommit med planeringen?

• Duchess

Hur går det med planeringen? Har alla 14-julibrudar drunknat i jobb och skolstarter? :)

Själv behövde jag rensa hjärnan igår efter jobbet, så jag samlade ihop några av mina favoritbilder på buketter och la ihop dem på nätet. Blommor är inte alls en viktig fråga för mig, så det är verkligen ett tecken på uttråkning :) Nåja, jag tänkte be några smakråd (och m2b såklart!) kika på dem och komma med åsikter.

Nån annan som gjort några framsteg i planeringen?

• Örebroare

Hej Duchess!
    Nej, inte så värst, förutom att jag bett mina systrar att vara tärnor som jag berättade om tidigare. Min minsta lillasyster blev helt till sig och lite senare frågade hon "Ska ni åka på bröllopsresa sen?" Det svarade vi att vi skulle. Då frågade hon: "Får tärnorna följa med då?"...

Annars väntar vi mest på att kocken ska ge klartecken att köket på Dylta är tillräckligt stort, det är bara att hålla tummarna! Sen ska vi boka!!!

Duchess, jag kan gärna kolla på buketterna! Vad var adressen nu igen?

Är det några av er som börjat fundera på inbjudningskort? Vad ni vill ha för färger, om ni ska göra det själva eller köpa färdigt?

• Duchess

örebroare:
    Jag mailade över en länk till dig!

För övrigt är det här en rätt bra dag. Jag fyller år (inget som slutar på en nolla dock :)), och imorse ringde m2b och berättade att han blivit erbjuden jobb här uppe i Umeå från 1 oktober. Han bor och jobbar i Linköping just nu. Så nu kommer det att bli en hel del stök med logistiken runt flytten. Två lägenheter ska flyttas ur, och en ska flyttas in i. Så den mer seriösa planeringen ligger nog nere ett tag nu... :D

• Örebroare

Grattis på födelsedagen Duchess, får man fråga vad du fyller? Jag fyllde för exakt en månad sen!

Jättefina buketter du hade hittat bilder på! Jag älskar kallor och rosor, så vi har lite samma smak! Jag vill ha en droppbukett med just dom blomsorterna och färgerna ska vara rosa, vitt och grönt tror jag. `

Lycka till med flytten då!

Hur var det med inbjudningskorten då? Några idéer tjejer?

• lightfish

Hej brudar :)

Nu har det löst sig med mina bröllops skor som borde dyka upp i nästa vecka. Jag hade lite strul och en väldigt otjänstvillig människa på företagets kundtjänst... Efter en vecka gick min storlek ändå att beställa fast hon sagt att det inte alls skulle komma in några igen.... *morrar*

Det är ett par vita ballerina skor i skinn. Superfina eftersom jag redan har ett par svarta. Så nu har jag handlat brudskor för 410kr inkl. frakt :D En sak till på listan att bocka av ;)

• Duchess

Jag fyller 36, och trivs utmärkt med det :)

Jag har hittat en design på inbjudningskorten (och resten av trycksakerna) som även m2b gillade. Den fanns med på Svart Bruds inspirationssidor. Jag mailade brudparet och frågade om vi fick knycka deras idéer, och fick till min glädje svaret att det gick alldeles utmärkt. Så snart ska vi börja fila på vår egen version :)

• Duchess

lightfish:

Låter skönt att ha fixat skorna. Har man osköna skor så är det nog svårt att njuta av bröllopsdagen till fullo. Har du några tips på nätsajter där man kan kolla på/beställa skor?

• lightfish

Duchess

Jag tyckte det var super svårt att hitta skor... Så jag valde vägen som heter La Redoute där jag med inte så små fossingar också kan beställa skor. Jag har (dessvärre) begåvats med st. 42 i skor... :D De har ju allt mellan himmel och jord: från fin skor till jogging skor.

Jag har dessvärre inget råd att ge... Men www.bridesave.com har en del :)

• lightfish

Rent generellt så har amerikanska sajter ganska bra priser, problemet är ju bara priset på frakten. För mig har det löst sig ofta genom släkt men om man inte har det så drar ju priset iväg... :(

Svar på tråden 14 juli 2007