• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Duchess

Hej tjejer! Jag har haft m2b här (vi pendlar mellan varandra i två månader till...) och vi har hälsat på hos min släkt, och mottagit deras hyllningar :)

Min brudklänning har alltså också anlänt. Jag ska låta den hänga framme, som en inspiration att hålla igen litegrann när kakor och godis blir alltför frestande. Har verkligen frossat i helgen.. huh...

• Örebroare

Duchess :
    Usch, det måste vara jobbigt att pendla!

Vad härligt att du har fått din klänning, känner du dej nöjd? Det lär du ju göra, med det priset och allt!

har du haft det bra i helgen då?

• Örebroare

Hur går det för alla blivande 14juli-brudar? Tycker att det är lite dålig aktivitet här!

Är det någon som ska åka till Linköpings bröllopsmässa? Det ska jag och det ska bli så himla roligt!

• lightfish

Hej där! Ja, vi har lite dålig aktivitet tycker jag! Men jag har typ slutat skriva eftersom jag aldrig får något gensvar på det jag skriver ;)

Så här hemma ligger den en stor hög med bröllopstidningar som gås igenom för blommor och små detaljer :)

Klänningen är redan köpt och jag är såååå nöjd :D

• Duchess

lightfish:

Hittar du något bra i bröllopstidningarna? Jag har köpt några av de vanligaste svenska tidningarna, och tycker att de innehåller samma sak. Massor av reklam, och några få reportage + minneslistor av olika slag. Nån som kan rekommendera en bra tidning?

Hur var det - visst köpte du en Lilly, lightfish? Eller minns jag fel då? :)

• lightfish

Duchess

Svenska bröllopstidnigar är INGEN hit.. De flesta är ganska...eh...billiga om du förstår vad jag menar? Jag saknar lite glamour över det hela även om jag inte vill ha superdyra saker intryckt i den.

Jag har alla svenska som utkommit det senaste halvåret samt en hel del engelska/amerikanska. De bland de utländska som jag verkligen gillat och hittat en hel del i är: Weddings InStyle, Cosmopolitan Bride och You & Your Wedding :)

Japp, jag köpte en Lilly topp och en Nixa kjol som matchade perfekt samt en Lilly slöja med spets runt om, samma sorts spets som det är på toppen

• Duchess

lightfish:

Tack för tipsen - jag ska gå och spana i hyllan i vår lokala tidningsaffär! Kanske kan man hitta något bättre där.

Har du förresten någon bild på slöjan du köpt? Jag har alltid tänkt mig att köra utan slöja, men på sistone har jag funderat om jag kanske inte ska ha en ändå....

• Örebroare

Hej tjejer!
    Jag har några nyheter att meddela er! Jag har nu tillfrågat mina tärnor och alla svarade JA, dom blev jätteglada allihopa! Dessutom har vi nu en toastmaster, en toastmadame och en marskalk som vi hoppas ska få sällskap av en annan kille (som vi inte frågat ännu)

Det känns så himla roligt!!! Hur har ni tänkt med brudfölje?

Jag håller med om att bröllopstidningarna innehåller lite samma saker... men jag har hittat MIN bukett i en tidning iaf, precis så som jag vill ha den, jag hittade dock bilden i en gammal Aftonbladet med bröllopssidor med systrarna graaf (urk) som låg och skräpade hos min M2bs föräldrar!!!

• Elisabet hjärta Christian

Örebroare´; vi har inte riktigt bestämt med brudföljet.
    blir det något så blir det två tärnor och två marskalkar eller inga alls,

Sen har jag en nära vän som jag ska be vara toastmadame, hoppas att hon tycker att det skulle vara kul.

• Elisabet hjärta Christian

Örebroare: när är mässan?

Svar på tråden 14 juli 2007