• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Elisabet hjärta Christian

det verkar verkligen som om jag har dyslexi, det har jag inte jag bara skriver lite slarvigt och fort

• Örebroare

Elisabet hjärta Christian :
    Jättefina skor! Är det smala klackar på dom?

Själv kommer jag nog behöva köpa skor med högre klack då min M2b är 3 dec. längre än mej! Men då vill jag ha lite bredare klack så jag inte rammlar omkull i kyrkan...

• Örebroare

Jag har en fundering tjejer:
    Klänningen som jag har titat på är en Eddy K 1208, den är hur fin som helst i guldskimrande tyg och jättelångt släp!

Men vi funderar på att ha typ dans och fest senare på kvällen, som jag berättade om tidigare, och jag kan omöjligt dansa i den stora, tunga klänningen och inte med dom höga klackskor jag har tänkt mej...

Så nu funderar jag på att köpa en extra klänning, lite enklare och kortare, men det ska fortfarande synas att jag är bruden! Och kanske även ett par bekvämare skor... Vad tror ni om det? Och hur har ni tänkt lösa den biten?

• lightfish

Örebroare

Om du verkligen vill ha den fina tunga odansvänliga klänningen så tja, då får du nog köpa en till...

Eller så löser du det som jag gjorde: hittade en som var jätte vacker, passade mig och min personlighet perfekt samt är bekväm hela dagen; från kyrka till dans :D

• Elisabet hjärta Christian

Örebroare: ja det är ganska smala klackar men de är inte så höga. min m2b är bara 1 dm längre än mig. Det beror dock inte på det utan att jag ska kuinna gå i dem i en hel dag

• Örebroare

lightfish :
    Ja, du har nog rätt... jag vill verkligen ha den här klänningen, den är deras mest exklusiva i Örebro-butiken! Men då blir det ju ännu mer pengar eftersom man måste ha en annan klänning senare, fast klänning nr två kan man förmodligen använda igen!

Nån mer som har någon åsikt i den här frågan?

• lightfish

Sådär ja, nu har även vi en kyrka :)

Lightfish, Stockholm, Gustaf Adolfskyrka, 14:30
    Gabbies, Västerås, Skerike kyrka
    Duchess, Linköping, ev. Veta kyrka
    Örebroare, Örebro, Fellingsbro kyrka
    Pebbles, Stockholm, Seglora (prel.bokat i väntan på rätt festlokal...)
    Bruden2007, Tygelsjö (utanför Malmö Tygelsjö kyrka
    E h C, Lund, borgerligt utomhusbröllop

• Duchess

lightfish: Oj, Gustav Adolfs.. var det inte svårt att boka tid där? Jag har för mig att det är en rätt populär vigselkyrka.

örebroare: När det gäller klänningen så kanske budgeten får fälla avgörandet? Ryms det två klänningar inom budgeten, så go for it! Finns det någon bild på en Eddy K 1208 på nätet, förresten?

E h C: Fina skor! Jag skulle dock inte klara av att gå i dem - jag är en mycket orutinerad bärare av skor med smal klack :) Jag kikar lite på rejäla doningar...

• lightfish

Duchess

Nja.. Vi fick näst sista tiden..men vi fick en tid :D

Svar på tråden 14 juli 2007