• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Örebroare

det är bara massa fjärilar i min mage... hur ska man tolka det???

Jodå, det känns väldigt bra, men jag känner mej ändå lite kluven, du vet ju att min ursprungliga tanke var en snygg, modern och fräsch festlokal... det är ju inte den här, men den har däremot så mycket annat!!!

beslutsångest som vanligt... men vi får fundera lite till, jag och min darling, så får vi se vad vi kommer fram till!

• Örebroare

Förlåt, det här är verkligen OT, men vad ska ni äta för mat ikväll? M2b vill att vi ska göra pizza, men jag är inge sugen... nån som har nåt bra tips på fredagsmys-mat?

• Elisabet hjärta Christian

Lightfish, Sthlms innerstad, kyrkligt (kyrka kommer snart )
    Gabbies, Västerås, Skerike kyrka
    Duchess, Linköping, ev. Veta kyrka
    Örebroare, Örebro, Fellingsbro kyrka
    Pebbles, Stockholm, Seglora (prel.bokat i väntan på rätt festlokal...)
    Bruden2007, Tygelsjö (utanför Malmö Tygelsjö kyrka
    E h C, Lund, borgerligt utomhusbröllop

Örebroare: här blir det klyftpotatis, lövbiff, kall gräddfilssås och fetaost sallad. helt ok

• Örebroare

mmm, låter gott Elisabet hjärta Christian !

• Duchess

Pratade just med m2b, som varit och hämtat min klänning. Han tar med den till mig på torsdag! :D

• Örebroare

Redan? Gud vad roligt!!! Ska du ha den hänga hemma nu i nästan ett år och längta efter att få ha den på dej!?

Duchess: åh vad spännande

Igår lyssade vi på en massa låtar, ska välja vilken vi ska dansa till
    vi har ingen "vår låt" så vi letar och letar. Det är så kul....

• Duchess

Jag hade verkligen inte tänkt köpa klänning redan nu. Vår ekonomi är dessutom helt under isen efter en Greklandsresa och köp av förlovningsringar.

När jag har kikat på klänningar så har jag hela tiden återkommit till Nixa 787. När jag gick till brudbutiken här i stan och frågade så sa expediten att den var utgången ur sortimentet, så den fanns inte där (och de skulle inte få in den heller). Jag har också kikat i tråden där det talas om priser på Nixa-klänningar, och den här modellen är inte ens med i den långa listan. Allt detta gör att jag nästan hade bestämt mig för att gå vidare och leta något annat.

Av en ren slump hittade jag en gammal annons på Blocket. Det var en tjej i Linköping (jaa!) som ville sälja sin Nixa 787, tro det eller ej. Jag mailade med henne, och förra helgen åkte jag dit och provade den. Om jag går ner 4-5 kilo till så kommer den att sitta perfekt!

1800 kr ville hon ha för den, vilket (enligt damen i butiken) är ungefär halva priset jämfört med vad en ny kostar. Så jag slog till! Och nu finns den hemma hos m2b, och väntar på transport upp till Umeå på torsdag :D

• Duchess

Här finns förresten några bilder (scrolla ner en bit på sidan) av klänningen:
    www.flickr.com/photos/duchessa/

E h C:
    Hittade ni någon låt? Söker ni efter en mer traditionell brudvals eller något annat?

Svar på tråden 14 juli 2007