• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Duchess

örebroare:

Jag har ju sett lite mera bilder på den lokal ni funderar på, och jag röstar verkligen på att ni håller fast vid den om det går att lösa på vettigt sätt med cateringen. Den verkar vara jättemysig!

Om jag inte minns fel ska lightfish gifta sig i Stockholm och gabbies i Västerås. Örebroare gifter sig i.. örebro? :) Själv gifter jag mig i Linköping.

Men ni andra? pruppa, Mathias älskling, Elisabeth hjärta Christian, Rya 2007?

• Örebroare

Duchess :
    tack för din åsikt! jag känner mej rätt lessen nu, för det känns som om jag inte kan få det som jag vill ha det! Jag tycker också att logen är jättemysig, men nu är det många minsus på den lokalen...

Jag vet verkligen inte hur vi ska lösa det med maten, vill så gärna ha en lyxig trerätters, dessutom måste vi hyra möbler och portabla toaletter! sen får vi inte ha levande ljus därinne och vi måste fixa allt med dukningen och dekoration själva (kan iof vara kul, men det är kostnader också)

Usch vad svårt det är, skönt för er som har bestämt er! Ingen från örebro som har tips på annan lokal?

Jo Duchess, jag bor i Örebro, kommer gifta mej i en liten håla (med världens vackraste kyrka) utanför Örebro och ska förhoppningsvis ha festen nånstans här omrking!

• Duchess

Det ÄR knepigt med lokalfrågan. Vi kikade på massor av lokaler innan vi bestämde oss - först på internet, sedan IRL. Jag läste också tipsen i gamla Linköpingstrådar om olika lokaler. Det kan ta tid att hitta rätt...

Nåja, hoppas det löser sig för alla 14 julibrudar! Det borde finnas bra lokaler åt oss alla runtom i Sverige :D

• Elisabet hjärta Christian

Duchess: jag ska gifta mig i Lund där jag kommer ifrån, men bor i Eskilstuna. Så det är ju lite svårare att planera när man är så långt bort

• pruppa

vi ska gifta oss mellan stockholm o norrtälje, där vi bor. tittade på att eventuelt ha vigseln ute i skärgården men det blir ju sjukt dyrt, kyrkorna vill ha flera tusen för att man inte tillhör församlingen o alla lokaler o krogar tar mullti summor för att ordna festen.
    så nu blir det i vår kyrkoruin, inte dumt det heller!

• Örebroare

Ni andra blivande brudar då, vart gifter ni er?

• lightfish

pruppa

Det är gratis, vad jag vet, att gifta sig i vilken kyrka som helst som tillhör Svenska Kyrkan så länge man är medlem så att säga. Det är om man ställer krav på en speciell präst som det kan bli en utgift...alltså att man ska ha prästen från sin hemkyrka så att säga.

• lightfish

För att kunna hålla reda på alla, en lista kanske som det finns i nästan alla andra trådar

Lightfish, Sthlms innerstad, kyrkligt (kyrka kommer snart ;))

• Gabbies

Mkt bra idé!

Lightfish, Sthlms innerstad, kyrkligt (kyrka kommer snart ;))
    Gabbies, Västerås, Skerike kyrka

• Duchess

Jag är med! :D

Lightfish, Sthlms innerstad, kyrkligt (kyrka kommer snart ;) )
    Gabbies, Västerås, Skerike kyrka
    Duchess, Linköping, ev. Veta kyrka

Svar på tråden 14 juli 2007