• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Duchess

Lightfish:

Snygg vigselring! Eller har du den som förlovningsring? Jag har funderat på något liknande (inte alltför hög alliansring) som vigselring.

Vi åkte in till Chania en dag, och hyrde också bil en annan dag och åkte över till södra delen av ön. Otroligt häftig natur! Vi är nöjda med resan, även om charter inte riktigt är vår grej.. :)

• klotjohanna

Duchess
    Grattis till förlovningen!! Låter som om ni haft det kanon!!

• Duchess

Japp, vi har haft det kanon! Nu ser jag fram emot att (förhoppningsvis) få klart med vår bröllopslokal imorgon, läsa trådar på BT och kika på en brudklänning som jag snokat reda på. Halva priset för en begagnad.

• klotjohanna

Åh.... lycka till med brudklänningen. Jag har försökt att kolla på klänningar hela veckan men alla är bara jätteotrevliga mot mig och säger att jag är dum som kollar på klänning redan. Nu känner jag att nöjet är förstört och jag drar mig för att gå in i en butik.

Ok jag kanske tror för mycket om såna affärer. Jag kanske får inse att jag inte kommer bli serverad champagne och exotiska frukter men lite vanligt hyfs är väl inte för mycket begärt

• lightfish

Duchess

Japp, jag har ju den som förlovningsring även om dem inte var lika dyr när vi köpte den. De höjde priset på den bara två veckor efter vi köpt den, den kostade 925 eller 950 dollar. Är verkligen supernöjd med den och kommer älska den lika mycket om 20 år som nu :D

Naturen på Kreta är helt otrolig! Vi hade bil tre dagar förra året när vi var där och då åkte vi rakt över till andra sidan genom bergen! :) Till Paleochra ( vet inte om stavningen stämmer ) Men det var verkligen en upplevelse och när vi stannade och åt i en liten, liten by och beställde på knagglig grekiska var det VÄLDIGT billig mat!

Så du letar också klänning? Jag har bara en sak att säga: prova alla sorters klänningar! Jag hade snöat in mig på en typ av klänning (spets) och provade en som är jätte enkel men var grym på :) Så...allt kan hända ;)

• lightfish

klotjohanna

Vart bor du? Jag letar klänning här i Sthlm. Jag sa bara som det var att jag ska plugga i januari och att jag verkligen behöver ha allt det här praktiska med kläder klart och de var jätte gulliga i två butiker av fyra. I en var de trevliga men inte så att jag kände åh, vad mysigt... Och i en butik behandlade de oss nästan som luft...

• klotjohanna

Jag bor i Karlstad. Staden som inte vill sälja brudklänningar......

• lightfish

klotjohanna

Det låter som det ;) Men ta med dig en god vän eller mamma ;) och en STOOOOR dos självförtroende och självsäkerhet och kräv den service de borde ge :D Inte så lätt när man bara ska köpa en klänning för ett tillfälle och man bara gör det en gång i sitt liv..inte direkt så man har erfarenhet som de har (förhoppningsvis) Hur många bröllopsklännings butiker finns et i Karlstad?

• klotjohanna

Jag vet inte riktigt..... jag har inte bott här så länge. Än så länge har jag bara hittat två, men det borde finnas fler

Svar på tråden 14 juli 2007