• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Örebroare

Elisabet hjärta Christian :
    Det är ju verkligen ett helt sjukt bra pris! Och trivs du med den, så varför inte? Jag har också provat en väldigt enkel klänning, det kan vara väldigt vackert, fast jag föll ju för den som var lite mer exklusiv...

• Örebroare

lightfish:
    Välkommen hit, klart du ska stanna i den här tråden!!! hur kommer det sej att ni bytte datum?

pruppa:
    välkommen hit du också! Wow vad mycket ditt liv kommer förändras nästa år om du dessutom ska ha barn! Är det ert första? Stort grattis!

Hur långt har du kommit i planeringen?

• Örebroare

Duchess, vad kul att du är här, det var längesen tror jag, synd att vi inte va inne samtidigt igår.

Vad kul att ni ska förlova er snart! Håller tummarna för att det blir en underbar förlovning och precis så romantisk som ni vill ha den! Och va härligt att åka till Grekland, jag var där i maj, vi åker nästan varje år - jag älskar Grekland!

Ha det så jättebra på semestern nu då, glöm inte passet och ringarna! Ser fram emot att höra allt och se alla bilder när ni kommer hem!

• pruppa

tack alla för gratulationer o välkomnande
    jo det blir ett omtumlande år nästa år, bebben är nr 2, storebror kommer va 2 år o 4 månader när den lill* tittar ut!
    har inte bestämmt kyrka ännu, vi ruvar på tre olika, men lokalen är bestämd så troligen blir det kyrkan som ligger närmast.... svårt det där!!!

Duchess - ringen ska man ju ha på o visa upp för resten av livet, klänningen ska ju självfallet va vacker den med men den ska ju bara användas en dag vi gör nog rätt!

• lightfish

Hej brudar ;)

Eftersom det var så många som skrev och bad mig stanna så gör jag det, tack tjejer!

Jag _valde_ inte egentligen... Det visade sig bara att det var ett annat par i släkten som var snabbare att förlova sig och sen göra datumet offentligt... Visserligen har det varit några turer med det paret vilket troligen betyder att 070707 är ledigt igen...men nu har vi liksom förlikat oss med 070714 så vi kör på det :)

Just nu försöker vi se till att vi hittar en kyrka som vi verkligen är nöjda med.Har bokat en men vet att de ska renovera fönster då så.... :(

Annars letar jag brudklänning eftersom jag lätt känner mig stressad och vill gärna ha så mycket som möjligt klart så snart som möjligt.

• Örebroare

lightfish :
    Du är nog som dom flesta här, som hänger här inne i över ett år innan vi ska gifta oss - KONTROLLFREAK!!!

• Örebroare

Ja, det är klurigt det där, man vill ju helst att man ska vara det enda paret i släkten och i bekantskapskretsen som gifter sej nästa år.. men det är ju svårt att veta vad de andra tänkt. Jag har en barndomskompis som gifter sej 1 och 1/2 månad innan oss och M2b har tre förlovade kusiner som kan tänkas snart ställa till med bröllop...

bara att hålla tummarna! Och hoppas det känns bra för er nu med 14 juli!!!

• lightfish

Örebroare

Japp, kontrollfreak det är jag det :D Men jag hymlar inte med det, längre ;) Hur som helst, har jag hängt här sen i februari i år. Vi hade tänkt förlova oss i våras men efter att ha haft så förbaskat svårt att hitta min drömring blidde det en förlovning den 1/4 och sen ringar den 5/7... :)

Datumet, tja...det är ett datum och vi vill gifta oss på sommaren. Men visst, eftersom vi blev tillsammans ett trippeldatum hade det varit skoj att kompletera med 070707. Nu får vi dock gifta oss två dagar innan dagen vi sågs för, då, 4 år sen och det är inte helt fel.

Nu vet ALLA mina vänner så om någon planerar bröllop, tja...då vet jag ju vem de apar efter :D Hur som helst har jag få nära vänner och en av mina närmaste är redan gift ;)

Nu är det dax att natta efter att ha firat min blivande i flera timmar på hans födelsedag :) Hörs snart igen!

• Örebroare

Hur går det för er allihop? Semestrar ni för fullt, jobbar ni eller hinner ni med något bröllopsplanerande?

• Gabbies

idag har vi bokat hottelrum för vår bröllopsnatt och vi skulle reservera rum till våra gäster men den personen som hade hand om sånt var inte där idag..
    Och jag har hitta en vigselring.. :)

Svar på tråden 14 juli 2007