• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Gabbies

nej jag har ingen aning, men dyrt antar jag.. det mest blir ju dubbelt så dyrt så fort man nämner bröllop tråkigt nog..

• Örebroare

Jag tror att både smink och håruppsättning inkl provsminkning och så kan gå på mellan 1500 och 2000 kr. Men det är det ju värt, om det bara blir bra!!!

Jag tycker det känns jättesvårt vad man ska välja, ska man gå till sin vanliga frisör eller ska man anlita riktiga makeup-artister och hårstylister?

• Trollungen

Tänkte fråga hur ni ska duka, några lösa ideer?

• Örebroare

Jag vill ha mycket blommor, speciellt eftersom det är ett sommarbröllop, kanske blombuketter innehållande samma blommor som min egen bukett?

Sen har jag sett en dukning där de använder sig av långa murgröna slingrande längs bordens mitt, det var faktiskt väldigt fint!

• Gabbies

denna dukning ska vi ha, fast med lila schizoflor också (har nog inte stavat det rätt) unders..

• Örebroare

Gabbies:
    vilken dukning? glömde länken kanske?

• Duchess

Jag har alltid tänkt mig att jag skulle ha ett bröllop där jag och familjen/vännerna hjälptes åt att duka och dekorera lokalen, och att jag skulle ha tänkt igenom noga hur jag vill ha det. Nu blir det inte så, eftersom vi hyr in oss på ett B&B-ställe, där dukning och dekoration ingår i kuvertpriset. Så jag ska försöka släppa på kontrollbehovet och lita på att det blir fint ändå! :)

• Örebroare

Duchess:
    Vet du något om hur det kommer att bli då? Får du vara med och önska?

Tycker för övrigt att det låter bra, passar väl perfekt för sånna kontrollfreak som oss!!!

• Örebroare

Men vad ska ni ha för färgtema? Kan de följa det?

• Duchess

Eftersom lokalen är lite speciell så tror jag att vi kan påverka bara en begränsad del av arrangemanget. Ska försöka ta reda på lite mera om det senare.

Färgtema? Äsch. Bara jag och min blivande inte har helt olika färger så bryr vi oss faktiskt inte så mycket om sånt :)

Svar på tråden 14 juli 2007