• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Snö brud

Det är en stor herrgård som ligger vid en sjö, så lokalerna är stora o fina.

• Örebroare

Då är det nog ganska bra pris, är det stockholmsområdet också eller?

• Snö brud

japp ligger i sthlms området

• Örebroare

Vi får se om någon av de andra tjejerna svarar, som kanske har lite mer koll?

Sitter och väntar på att M2b och jag ska kolla på en film och dricka te, men han bara jobbar och jobbar... tur att man har BT då!!!

• Duchess

Nyfiken brud:
    Personligen tycker jag att det låter som ett helt okej pris, med tanke på allt som ingår + att det är en herrgård med fina omgivningar.

Som sagt, det handlar om att få valuta för pengarna oavsett hur mycket man betalar per kuvert. Tycker jag iaf :)

• Gabbies

Örebroare, vi ska ha 60 gäster..

Alkohol ska bi beställa från internet och det har jag redan räknat på så det blir ca 2500 med frakt, champange (riktig sådan), vin till maten alt. öl.

Vi sparar in på så mycket vi kan så min klänning kommer jag att köpa från ebay för 1800 kr med frakt och den är underbar! Har redan köpt en klänning därifrån men den passade inte så den har jag sålt. Brudskor köpte jag för 180 kr på Din sko, min kusin är utbildad fotograf så hon kommer förhoppningsvis att fota oss, annars en vän här från BT.. osv..

• Örebroare

Gabbies:
    Då kommer ni riktigt billigt undan, men det kanske är det som är meningen?

Hur ska ni göra med smink och håruppsättning då? Min kusin ville ha ett billigare bröllop så hon tänkte sminka sej själv, fast sen när det närmade sej ångrade hon sej och gick till ett proffs iaf, man gifter sej ju bara en gång! (förhoppningsvis)

• Duchess

Jag behöver nog hjälp av ett proffs med både hår och smink när jag gifter mig - jag är nämligen helt värdelös på sånt själv :) Jag sminkar mig sällan, så jag kan helt enkelt inte göra det snyggt. Håret kan jag väl sköta hjälpligt, men jag vill gärna ha en fin håruppsättning när jag gifter mig.

Och eftersom vi inte gifter oss där vi bor, så måste jag försöka hitta och boka smink och frisör på distans... suck...

• Gabbies

jag ska gå till ett proffs och bli omhändertagen på den stora dagen, man måste kunna unna sig också.. :)

• Duchess

Jo, jag vill verkligen vara fin i håret. Jag tror att det betyder mycket för helhetsintrycket. Vet du hur mycket det brukar kosta med hår och smink på D-day? :)

Svar på tråden 14 juli 2007