• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • klotjohanna

Tack så mycket och välkommen elisabeth hjärta christian. Gud va roligt med flera

• lightfish

Inser att jag måste sålla mig till den skara efter att troget hängt i 070707-tråden. Efter lite om och men var vi smått tvungna att byta datum och då blidde det 14/7, två dagar innan det är 4 år sen vi träffades för första gången.

Så, jag är 27 och blivande mannen är jämngammal. Vi bor tillsammans här i Sthlm och är förlovade sen den 5/7, i år,ute i skärgården.

Planerar att försöka gifta oss i närheten av där vi bor, i Sthlms innerstad och har inte bokat allt så.... :D

• Elisabet hjärta Christian

Örebroare: Den är ganska enkel, inget släp, aktebandslös (ska dock sätta tunna band i om hjag nu köper den) På bröstet är det pärlor. Den är från Venus. Den har varit uthyrd och kostar därför bara 1900:-

klotjohanna: Tack

• lightfish

....nåväl, stannar väl i 070707-tråden...

• Duchess

lightfish: Neeej, stanna här! Don't go to the dark side! :D

Själv har jag ägnat kvällen åt att packa. Imorgon åker jag till Uppsala, och tidigt på torsdag morgon drar jag och pojkvännen till Grekland (hela hans släkt ska dit och fira en födelsedag i familjen). Vi har tänkt förlova oss någon gång under resan, men vet inte exakt när, så vi har valt att hämta ut ringarna ograverade.

Återkommer med förlovningsbilder här framöver! :)

• pruppa

hänger med här..
    vi är ett par som vart tillsammans 10 år nästa år o det va mitt motiv till ett bröllop, så vi förlova oss nu i juni o gifter oss så klart 070714!

nu har vi fått den glada äran att förhoppningsvis få ha ett dop samtidigt då det visat sig att vi väntar tillökning (hoppas bara allt går bra nu)
    så mina klänning planer gick i stöpet. hade tänkt sy upp en men nu får jag leta på rean efter midsommar istället.
    lägger pengarna på en specialbeställd ring istället

• Duchess

pruppa:

Grattis! Både till giftemålet och bäbisen! När är du/den beräknad?

Och grattis till att lägga mer pengar på ringen än på klänningen. Så gör jag också, så det måste väl vara ett klokt val? :)

Duchess: grattis till förlovningen och ha en underbar resa

pruppa: grattis till kommande bebben och giftermålet

Svar på tråden 14 juli 2007