• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • lightfish

God kväll brudar ;)

Hur går det för er i sommarvärmen? Själv går det framåt även om jag blev lite ställd idag när både blivande svärfar/mor tog upp varför just mitt i juli.... Nu hade vi visserligen svar på det efter lite om och men...men ändå.

På torsdag ska jag i alla fall i väg och titta/prova två klänningar som ligger på eventuellt möjliga klänningar för att få drömklännings kriteriet uppfyllt för min del :D Enkla modeller med spets ;) Ska få med mig svärmor och eventuellt kanske en god vän möter upp för att agera smakråd. Sen ska man ju självklart kolla lite priser för det är inte gjort...

Samma torsdag ska jag även traska iväg vid kl 11 för att kolla in ena kyrkan som vi kan tänka oss. Den ligger nära oss plus att det ligger fint. Sen får den blivande mannen snällt gå iväg i helgen och okeja den med om jag vill ha den efter torsdag.

Efter det är det bara leta festlokal.... Som bara den... Känns som tiden rinner iväg... :( Jag tyckte jag hade så god tid och snart är det 11 månader kvar!

Hur går det för er andra?

• Örebroare

Fast 11 månader är ju ganska lång tid, tycker du inte?

Kyrkan har vi bestämt, och prästen. Klänningen har jag bokat en idag, den som jag pratade om förut, Eddy K. Den är hur fin som helst!

I helgen har jag och M2b gjort en budget, det är ju många siffror som kan variera väldigt mycket, men nu har vi iaf ett hum, och gästlistan har vi ganska bra koll på, men den kan ju ändras under tidens gång!

Vi har kollat på en hel massa festlokaler och prel.bokat tre, men vi har inte hittat någon som är perfekt... antar att vi aldrig kommer göra det heller. Men i veckan var vi och kollade på en Bergsmansgård, själva festlokalen är en loge! Så olikt mej som egentligen tänkt mej nytt, fräscht och lyxigt på nåt nybyggt hotell ungefär. Men det här var väldigt charmigt... hm, riktigt svårt!

Idag var vi och kollde på slottet i Örebro och Elite stora hotellets festlokaler. Har ni sett Örebros slott?

• Örebroare

lightfish:
    har du några tankar om hur du vill att din festlokal ska se ut? Hur många gäster hade ni tänkt och sådär?

• Elisabet hjärta Christian

lightfish: jag tycker att 11 månader är lååång tid . Vart ska ni gifta er?

Vi har hittat år festlokal, om är en loge, ska dekorera den och göra den som vi vill ha den se: www.logenilund.nu
    Just nu letar vi vigselplats. juxet är att hitta ett ställe där det finns en plan B. Eftersm vi inte är med i svenska kyrkan, eller någon annan kyrka för den delen så blir det svårt att hitta en bra backup plan.

vad kul med klänningar. jag har hittat min, en Nixa. Ska beställa den i februari, så fram till dess kan jag ändra mig....

Örebroare: Jag har sett slottet i Örebro, hålls det mycet bröllopsfester där? det ligger ju ganska centralt

• Örebroare

Elisabet hjärta Christian:
    Gud vad mysigt det såg ut i den där logen! Vi har ju också funderat på att ha festen i en loge, isf kanske vi kan bolla dekorationsidéer???

Men hur blev det med tältet, har du skippat den idén?

Ja, slottet ligger mitt i centrum, det är ju perfekt för alla som ska ta sej hem sent på natten och så, men det är ganska gammalt, du vet med långa stentrappor, salar med massa kungar på väggarna och så. Inte riktigt min stil. Men visst vore det en häftig grej att skriva i inbjudan? Därefter bjuder vi till bröllopsfest på slottet!!!

• Elisabet hjärta Christian

Örebroare: Det kan vi absolut göra tips och ideer lär behövas...

Tältet är till för vigseln som ska vara utomhus, tanken är att vi tillsammans med vigselförrättren ska stå där under. utanför ska våra 80 gäster sitta (helst på vita stolar, får se hur det går med det..)

• Örebroare

Jaha, då förstår jag! ska ni ha tälet utanför logen då eller på någon helt annan plats?

• pruppa

va mysigt med loge, har letat efter en men hittar ingen i närheten!
    vi ska ha festen i en gammalbygdegård, huset är byggt runt förra sekelskiftet så det är rätt charmigt iallafall.
    o så har vi bestämt oss för att gifta oss i en kyrko ruin.. kommer bli jätte fint bara det inte regnar!!!

• Örebroare

Det var verkligen annorlunda, häftigt! Att gifta sej i en ruin alltså.

Vart bor du nånstans? TÄnkte om vi kan hjälpa till och tipsa om nån lokal?

• lightfish

Örebroare

Nja...i Sthlm har jag förstått att 11 månader inte är så länge när man ska boka kyrka, festlokal samt fotograf. Men sen så kan jag tillägga att jag troligen börjar plugga heltid från och med januari så jag har egentligen "bara" 4 månader att fixa allt. Sen kommer jag att ha fullt upp ;)

Vi har väl inte tänkt oss något jätte lyxigt utan något som är fräscht, rent och modernt eller klassiskt. Vi har troligen tänkt oss upplägget: sittande förrätt, buffé som varmrätt och sedan tårta, kaffe osv :) Vi har inte riktigt bestämt oss men men... Den blivande mannen pushar för ett tidigt bröllop medans jag gärna gifter mig senare på dagen. Dock kommer vi ha en del små gäster så det mest praktiska är ju att ha det tidigare.

Imorgon ska jag i alla fall så iväg och prova brudklänningar igen och titta på en kyrka som vi kanske kan tänka oss :)

Svar på tråden 14 juli 2007