• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Örebroare

Gabbies!
    Nej, är det sant! Hur ser den ut och får man fråga vad den kostade?
    Skönt att du har bokat hotellrum, vart blir det då?

• Elisabet hjärta Christian

Hotellrum redan.......OJ!!!

• Örebroare

Ja, det har jag inte börjat fundera på än. Men det är väl skönt, allt som man kan "bocka av" från listan!!!

Nu har jag hittat MIN klänning, eller iaf så är jag förälskad, det är nixa 834.
    www.nixa.se

har ingen aning om vad den kostar men det blir ju en senare fråga....

ska till en butik som har den imorgon och har samtidigt 50-70 % rabatt, så håll tummarna

• Gabbies

Elisabet hjärta Christian: Jag hoppas att du hittar din klänning idag till ett superpris.. den var jättefin!

Örebroare: Det är en juniorsvit på stadshotellet här i Västerås. den kostade 1195 kr, sviten kostade 1995 kr, därför tog vi juniorsviten istället. så stor skillnad är det inte på rummen och det skiljer 800 kr.. Så fick vi bröllopspaketet med också (det ingår i priset) vilket innebär att man får champange o frukt på rummet..

• Örebroare

Elisabet hjärta Christian :
    Den var jättefin, har du provat den? Hoppas du hittar den och att den inte är alltför dyr!

Gabbies:
    Näe, det är klart 800 kr gör ju lite skillnad. Jag tycker att det låter jättebra det ni har bokat!

Ikväll ska jag på fest igen, jag brukar verkligen inte festa ofta, men nu på somamren ringer kompisarna titt som tätt och undrar om man ska med på fest eller gå ut. Man måste väl passa på innan man är gift!!!

• klotjohanna

Hur går det för er alla 14 juli brudar

Örebroare & Gabbies:
    De hade inte "min" klänning, vilket visade sig vara tvådelad...(tyckte att det så ut så på bilden men det var ju bara ett artikelnummer) 2500 kostade den.

Men jag har istället fastnat för 458, som är mycket snyggare än vad den är på bilden hos Nixa. Den är lika v-ringad fram som bak. 2900 kostar den. Har inte köpt än men det lutar nog åt att det blir den. den satt perfekt

HUr går det med era klänningar, är det bara jag som är så supertidigt ute?

• Örebroare

Nej, jag har också börjat kolla. Jag var i en bröllopsbutik här i örebro förra veckan med min bästa kompis. Jag hade kollat massor på internet och inte hittat nån som jag riktigt gillade, men det är ju inte så konstigt, för så som den ser ut på bild behöver inte alls vara det intrycket man får när man ser den på riktigt ohc har den på sej!!!

Jag provade en helt otroligt vacker klänning, Eddy K, som jag är helt kär i nu... men när jag skulle visa den för min pojkvän såg den jättetråkig ut och inte alls så exklusiv som den var! Men den här var lite dyrare än de du hittat, kostade 9500 kr...

9500 japp det är lite för mycvket för oss. Eller för min sambo iaf. han vill ng itne att det ska kosta någonting alls . vi har en budget på ca 60 000 (vilket antaligen kommer hanmna på 70000) det var det sambon kunde gå med på. Jag förstår ju hans sätt at resonera också.

80 gäster kommer vi att bjuda. Dryck inköpt i tyskland Catering med tre rätter och så klart tårta Festlokalen kostar 6000.

vad har ni för budget?

Svar på tråden 14 juli 2007