• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Örebroare

Tycker du det? Ja, det är ju jättefina omgivningar och så, själva lokalen behöver man väl fixa en del med. (mkt blommor, hyra finare stolar osv)Men det är ju lite mysig lokal!!!

Du får gärna maila över din detaljerade budget till mej!

• Örebroare

Hoppas det gick bättre den här gången!!!

• Örebroare

Egentligen har vi ganska lika budgetar du och jag, enda skillnaden är att jag och M2b åker på en smekmånad direkt efter, vilket vi kommer satsa en hel del på!

Det är mycket pengar, men man gifter sej bara en gång i livet! Och jag vill ju ha ett stort fint brölop!...

• Duchess

Vi har nog tänkt resa en hel del senare i livet, men just i samband med bröllopet känns det inte som om vi vill göra någon längre resa. Känner vi oss själva rätt, så skulle vi gå omkring och fundera över vad allt kostar, eftersom det ändå är tomt i plånboken efter bröllopet. Så för oss är det bättre att vänta med bröllopsresan.

Vi planerar dock att åka på en liten bilsemester i Sverige. Både m2b och jag är mycket förtjusta i att köra/åka bil, så vi tänkte åka runt i landet några dagar innan vi återvänder från Linköping till Umeå.

• Örebroare

Ja, det är nog ganska många som tänker som ni! Och det är klart att det inte är kul att åka på smekmånad om man måste hålla hårt i pengarna!

För oss känns det viktigt att det blir en resa i samband med bröllopet, så det blir ännu mer speciellt. Vi ska bara njuta av sol och skön natur och av varandra och av att vara nygifta!!! Det kommer bli så härligt!

• Örebroare

pruppa:
    Hur många gäster har ni tänkt att bjuda, tänkte på att 10 000 kr för festen är väldigt lite om man jämför med vår budget...

• Örebroare

Finns det fler blivande brudar som vill va med och diskutera budgetar?

• lightfish

Go kväll tjejer!

Nu har jag köpt klänning till dagen D! Jag är så nöjd och det är verkligen en drömklänning även om det inte var det jag tänkt mig från början :D

Så nu är klänningen och skorna klara, skorna är vita ballerina skor.

• Duchess

Grattis lightfish! Vad blev det för klänning? (om du vill berätta)

Jag har lagt in två bilder av vår festlokal, samt två bilder av den klänning jag ska köpa.. så om nån är intresserad kan man kika här: www.flickr.com/photos/duchessa/

• lightfish

Duchess

Det blev en spetstopp från Lilly
    www.lilly.dk/kollektion.php&eid=1&id=103
    Samt en jätte fin matchande kjol från Nixa med två lager tyll. Kommer ev. ha spetsslöja till :) Billigt kom jag undan också, inte helt fel ;)

Din eventuella klänning är jätte fin! Ska bli så kul att se alla bilder på oss alla för den är ju personen i klänningen som gör det...inte tvärtom ;)Det har jag lärt mig efter att ha provat ca 20 klänningar.

Din festlokal, för du har bokat den?, ser grymt perfekt ut! Jag är riktigt avundsjuk men verkligen glad att du hittat något så perfekt! Kommer verkligen bli superfina bilder därifrån ser det ut som.

Svar på tråden 14 juli 2007