• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Elisabet hjärta Christian

lightfish: åh, vad kul med klänning. har du några bilder på toppen och slöjan?

Örebroare: hur kommer buketten se ut?

Jag ska ha en enkel handbunden bukett, antagligen ska vi ha rött i temat, efterom stolarna i lokalen är röda...man måste ju ta in varje detalj i planeringen

• lightfish

Duchess & Elisabet hjärta Christian

Här är toppen och slöjan, fast det är en fotlång på bilden; jag kommer ha en midjelång.

www.lilly.dk/kollektion.php&eid=1&id=103

Jag kommer troligen ha en handbunden rosbukett med vita och rosa rosor med lavendel samt lavendelfärgat band runt skaften på blommorna. Min tärna kommer ha en bukett som är mindre än min men likadan.

Som det är nu har jag huvudbry hur jag ska fästa slöjan eftersom jag hade tänkt att ha håret utsläppt (starkt önskemål från min blivande man). Idag när jag provade lite så var det såååå fint att ha en knut ("bulle") bak och slöjan satt så fint antingen under eller över knuten.

• lightfish

Oj... Nu glömde jag frågan om brudföljet! ;) Som det ser ut nu kommer jag ha en tärna och killen kommer ha en bestman. Eventuellt så kommer jag ha en tärna till men det är oklart...

Vi kommer troligen bara betala deras blommor eftersom de båda har tagit sitt uppdrag som ett hedersuppdrag och ser det inte som om vi ska stå för kläder och dyl.

• Duchess

lightfish:

Ser fram emot att få se bilder av dig med hela utstyrseln på... fast det lär väl dröja typ 11 månader? :) Jag funderar en hel del på hur jag ska ha håret. Det lutar åt en uppsättning med en ganska generös knut i nacken, inklusive pärlor. Men det finns tid att ångra sig än! :D

Brudfölje var det ja... det är något som vi valt bort. En av mina bästa vänner (som är en inbiten lajvare) kommer att finnas tillhands för mig under dagen, men vill hellre tituleras "kammarjungfru" :) Hon kommer dock inte att ha egen bukett eller uppsydd klänning - däremot hjälpa mig från morgon till kväll med allt praktiskt: påklädning, bära saker osv. Best man? Nja, troligtvis inte. Men m2b kan ju också hinna ändra sig.

• lightfish

Duchess

Japp...ca 10,5 månader :D Men bilder kommer det att bli ;) Ska bli kul att se bilder på dig med :)

Kammarjungfru lät strålande ;) Avis jag blir...mina blir ju "bara" tärnor :D

Längar efter pysslet med inbjudningar samt bordplaceringsgrejer och annat :) Kan ju inte riktigt pyssla nu när vi bor i kartonger :D Nu ska jag i alla fall gå och sova...supertrött efter min matte kurs ikväll! Ha det bra!

lightfish: gud vad vacker den är lightfish. *avis*

Nu kommer jag att försvinna ett tag. eller iaf till nästa vecka. Jag håller på att förbereda/bygga samt jobba på mässa resten av veckan. Himla kuligt. men det är sååååååå mycket jag behöver fixa och göra. Räknar med tidiga mornar och sena kvällar....

• aoua

Örebroare

Vad var det för bröllopsmässa du pratade om i Linköping??? Det måste jag totalt ha missat.

24/9 i Linköping

jag tror att jag ska ta mig dit.

• An1

Här är en till som ska gifta sig 14 Juli 2007 :)

Svar på tråden 14 juli 2007