• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Örebroare

Duchess:
    vad kul att ni äntligen får flytta ihop!

På tal om flytt tjejer, jag tror jag har berättat det förut, men förutom att vi ska gifta oss nästa år är det så att vi har köpt en bostadsrätt här i Örebro, jättespännande! Vi har bara sett ritningar och planlösningar eftersom det vi ska flytta in i kommer att vara helt nybyggt! (wow) Det skulle vara inflyttning februari 2007, men i fredags ringde M2b för att kolla hur det går. Då meddelade dom på SkandiaMäklarna att dom fick problem med bygglov, nu är problemet löst och dom får bygga som dom hade tänkt sig, men bygget är försenat! Det kan hända att det blir inflyttning i maj, juni eller till och med JULI nästa år! Herregud, jag undrar hur det går då? Man har nog tillräckligt mycket att tänka på veckorna innan bröllopet ändå....

Tur att man iaf är ute i god tid, man får väl se till att planera bröllopet så mycket som möjligt innan flytten då...

• An1

Halloj allihop!
    Jag beställde massa skoj från Panduro idag, så nu ska jag börja pyssla. Jag - som inte har en enda pysslig gen i mig...haha!
    Skulle ha provat klänningar i lördags, men fick istället ordna till ett 40års kalas för min bror! Så, om man kan ställa till med ett 40års kalas på 24 timmar, så kan man säkert planera bröllop på 10 månader, eller vad tror ni? :) Jag är inte det minsta stressad, känns som jag har all tid i världen ;)

Vad ska ni andra ha för slags klänning? Vita (eller vitaktiga) eller andra färger? Vilken stil? Enkla eller riktigt med tyg och elegans? (menar alltså inte att enkla inte är eleganta...äh, ni förstår vad jag menar eller hur?)

• Duchess

An1:

Jag ska ha en enkel Nixaklänning, ivoryfärgad. Nästan alla klänningar verkar vara axelbandslösa eller halterneck nuförtiden, så jag blev jättenöjd när jag hittade min drömklänning (billigt dessutom)! :)

örebroare:

Hoppas det löser sig så att ni inte behöver flytta just innan bröllopet. Även om vi alla börjat planera i tid så tror jag inte att det är läge för att flytta och gifta sig samma vecka...

• An1

Duchess:
    Jo det håller jag med om, jag ser mest axelbandslösa också. Och det kan jag helt enkelt inte ha, jag skulle spendera hela dagen med att dra upp klänningen. Jag vill också hitta min drömklänning - can't wait!!!

• Örebroare

Duchess :
    Nej, precis. Det kan bli lite väl körigt! Men vi väntar på besked från byggfirman om en ny tidsplan, så det är väl bara att hålla tummarna!!!

An1:
    Jag har inte riktigt bestämt vilken klänning jag ska ha, jag har bokat en klänning som är guldskimrande, utan axelband och med stort släp. Den är väldigt exklusiv med speciella broderier på bröstet och ett smalt guldband runt midjan. Men den här klänningen är stor coh jättetung, jag är osäker på om jag överlever en varm sommardag i den...

Så jag letar vidare...

• lightfish

Hej tjejer!
    Ska svara på era frågor :)

Duchess
    Japp, det är ett helhetspaket med trerätters och sen bestämmer man i vilken prisklass man vill ha drickat ;) Enda nackdelarna just nu är att de inte har så roliga stolar(har vi hört den förr? :D) och att vi måste vara 60 personer för det är det som man får betala för. Som det ser ut just nu har vi bara 45 personer inklusive oss själva.... ;)

Örebroare
    Jag hade funderat redan på att ha rosa som en av färgerna men så rosa som Borgen är...näääe... :D Så inget knallrosa färgtema ;)

Det enda jag funderar på är om det blir för tidigt för alla att starta med bröllopet kl 14:30 eller om man ska ta tiden 16:30?

Jag har hittat en florist också :) Den ligger här två kvarter bort och N:s pappa fick en bukett förra veckan (torsdag) som är lika fin idag som den var när vi gav den så...

• lightfish

An1

Sorry, glömde din fråga om klänning! ;) Här kommer en länk med bild på ungefär hur min ser ut. Min är dock i färgen Ivory men det är fiiiiint :)

www.lilly.dk/kollektion.php&eid=1&id=103

Jag har i och för sig den kortare slöjan samt en annan kjol men bara så du kan se :)

• LidaM

Hej tjejer. Tänkte kolla hur långt ni har kommit i planeringen. Själv bokat kyrka och lokal. Fixat fotograf,blommer och n tjej som sjunger i kyrka. Bästemmt att min extra mamma som är konditor gör tårta. Håret och smink har jag bokat både för mig och brudtärnorna. Ska åka och titta på catring i veckan. Känner mig lite stressad.

Ps: Men det känns kanon att dela alla frågor med er tjejer.

• Bröllopstokiig

An1:

Lycka till i jakten - klänningsdjungeln är stor och brokig :) Själv är jag otroligt förtjust i flera av Nixas klänningar. De allra flesta är dessutom snyggare IRL än på bild. Om du går in på www.nixa.se och kollar på deras modellsök, så hittar du min klänning där under 787. En annan som jag också skulle kunnat tänka mig är 655.

• An1

Lightfish:
    Vilken härlig klänning, Lilly har faktiskt ganska många fina. Ska kolla lite närmare på dem :) Tack för tipset.

Svar på tråden 14 juli 2007