• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Örebroare

Det här är våran nuvarande lista på toastmasters uppgifter (den kan hinna ändras på vägen):

I förväg:
    ♥ Vara med i planeringen av festen.

♥ Göra upp ett tidschema för dagen tillsammans med mina föräldrar.

♥ Göra ett festprogram.

♥ Ha kontakt med gästerna i förväg, kanske ringa och peppa folk att medverka?

Under dagen:

♥ Ta emot gästerna i kyrkan, visa dem sina platser och dela ut vigselprogram.

♥ Hälsa välkomna i kyrkan, berätta vad som gäller med fotografering, be att alla stänger av sina mobiltelefoner.

♥ Hälsa välkomna till festen, (brudskålen hålls av min pappa)

♥ Hålla i festen, d.v.s.: presentera alla medverkande, såsom talare, spexare och solister.

♥ Läsa upp telegram.

♥ Vara tekniskt ansvariga

• Örebroare

Oj, vad konstigt det blev, jag som hade infogat ett hjärta vid varje post, typiskt, det gick inte!

• Örebroare

Hej tjejer!
    Är det någon som ska på bröllopsmässan i Linköping i morgon? Jag ska dit med syrran, det blir riktigt roligt!

Idag har jag äntligen fått pojkvännen att sitta och greja med våran bröllopswebsida, härligt!!!

• Elisabet hjärta Christian

Örebroare: åh vad kul du får berätta allt om den. Vi/jag skulle också åkt dit men var tvungna att åka på begravning, så jag har varit i skåne hela helgen.

Fick däremot 12 diamanter av min morfar som är fd guldsmed. Så de ska jag använda till min ring

• Duchess

E h C:
    Vilken härlig sak, att få diamanter av din morfar! Hur du än väljer att infatta dem så kommer du ju att ha en väldigt unik ring :)

Här ägnas den mesta energin åt flyttstök, men då och då blir det en del bröllopsplanering också. Vi har t ex bokat den kyrka vi kikat på, Veta kyrka utanför Mantorp. Ligger bara drygt en mil från vår festlokal och är jättefin! M2b har några bilder i sin mobil - jag ska lägga ut dem på nätet lite senare.

Vi bokade tiden till 15.00, men vi var faktiskt först inne på 16.00. Det visade sig dock att kyrkan hade vigseltider 13.30, 15.00 och 16.30. Då blev 15 bäst.

Vilken tid på dagen har ni andra bokat/planerat vigseln?

• Örebroare

Så himla typiskt, jag hade sett fram emot mässan i Linköping så himla mycket men just den HÄR helgen passar jag på att bli sjuk...

Ang vigseltider så har vi nog tänkt 15.00, men än så länge har vi bokat hela dagen så vi kan välja tid.

• Duchess

örebroare:

Så trist att du blev sjuk! Har du hört/läst några recensioner här på BT än? Jag gissar att många blivande brudar varit där.. :)

Själv har jag fastnat framför datorn, när jag egentligen borde städa och packa och.. ja, ni vet..

• Örebroare

Hej Duschess!
    Ja, jättetråkigt! Men jag har precis börjat jobba på dagis, har bara jobbat en vecka så det är kanske inte så konstigt att man blir sjuk med alla nya baciller, nästan alla ungar var förkylda när jag började... så det var nog sötisarna som smittade mej så jag inte kunde åka på mässan...

Jag chattar lite med en tjej som var på mässan och hon säger att det inte var så speciellt.

• aoua

Hej tjejer,

Kan trösta er med att ni inte missade nåt när ni inte kunde gå på mässan.
    Det kändes väldigt litet och fanns inget direkt att titta på. Var tidigare i år i Stockholm på en mässa och där fanns det väldigt mycket att titta på men eftersom man inte kom därifrån eller skulle gifta sig i Stockholmsområdet så såg jag fram emot Linköpings mässa. Visst jag förstår att Linköping inte kan ha en så stor mässa som Stockholm men det kändes som det saknades nåt.

• LidaM

hej tjejer. Jag är så lycklig var och prova min klänning i lördags den var hel underbar. Var den första och sista klänning jag prova och jag är så kör. Fixat catring firma idag blev 10000 billigare med både serverings personal och dukning och städning så nu känner jag att det känns lite lugnare. Ska betala min handpenning på klnningen. Hur går det för er tjejer?

Svar på tråden 14 juli 2007