• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Duchess

aoua:

Trist att du inte hittade så mycket bra på mässan. Bor du i Linköping?

LidaM:

Låter skönt att du ordnat både klänning och cateringfirma! Då är det väl knappt nåt kvar att fixa? :)

Här fortsätter flyttstöket. Ska bli skönt när flytten är avklarat och vi landat i nya lägenheten - då kan vi börja planera på allvar igen.

• aoua

Duchess

Nej jag bor inte i Linköpimg utan i Mjölby, men det är ju inte speciellt långt ifrån.
    I går var jag och provade klänningar jag hittade ingen som jag blev jätteförtjust i men hon visade mig en bild på en klänning som jag verkligen gillade. Det var en Nixa 382 men jag skulle vilja se fler bilder på den innan jag bestämmer mig. Eller helst av allt se den i verkligheten.

• Duchess

Och jag bor inte i Linköping, men vi ska gifta oss där, eftersom m2b kommer därifrån. Vigsel i Veta kyrka (utanför Mantorp) och festen på Sålla kvarn, nära Sjögesta :)

Jag kikade på Bröllopshusets rea förra helgen när jag var där, även om jag redan köpt en klänning. De hade en del schyssta skor (och fina klänningar också).

Du kanske har nåt tips på duktiga florister och frisörer i Linköping? Jag vet ingenting om sånt...

• aoua

Det låter som att man får ta sig en sväng till Bröllopshuset och kolla in deras rea då.
    Jag vet ett ställe med duktiga florister det heter Ixia det ligger på Apotekaregatan 7 i närheten av Bröllopshuset och Partyworld.
    Frisörer har jag inte varit hos någon själv i Linköping men jag vet att Studio 22 ska vara duktiga.

• *Candy_lover*

Oh, vad roligt att hitta den tråden :) Jag ska också gifta mig den 14 juli nästa år :D

• aoua

Candy Lover

Vad roligt med en till som ska gifta sig det datumet.
    Vart ska ni gifta er?

• Duchess

Nixa 382 är jättefin, men jag (högst personlig åsikt) ser något vanskapt ut halterneckklänningar :) Jag har själv en Nixa 787 som jag inte kan se mig mätt på!

Tack för tipset om Ixia! Jag ska kika in där nästa gång jag är på besök i Linköping.

Och så avslutningsvis ett välkommen till *Candy_lover*! :D

• Örebroare

Välkommen till tråden *Candy_lover*! Som sagt vart ska ni gifta er och hur långt har ni kommit med planeringen?

Duchess, jag älskar halterneck!!! Men jag kommer nog inte ha en sådan brudklänning ändå.

• LidaM

Hej tjejer. det känns så skönt att ha klänninge klar men jobbigt att inte kunna fortsätte titta efter klänningar.

• Duchess

Jag har inte slutat kolla på klänningar, även om jag redan köpt min :)

LidaM, vad är det för klänning du hittat? Har du någon bild?

Svar på tråden 14 juli 2007