• The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • feonix

Tja brudar!

Är fortfarande förvånadsvärt lugn och avspänd. Jag har jobbat fram tills idag (satt visserigen och planerade min svenkundervisningen på morgon då sambon snarkade vidare) och det har varit skönt att börja jobba igen efter sommarlovet trots att vi inte har elever förren på är jag helt slut när jag kommer hem och har sovit som en gris. Sambon däremot hade visst somnat 03,30 inatt. Jag tror att han är den mest nervösa just nu.

Idag städar vi huset då mina föräldrar kommer ikväll för att hjälpa oss med dukningen och allt annat imorgon.

Men det känns så overkligt. Man har planerat sedan nyåret och nu är det dags... en lustig känsla. Jag ska även upp till svärmor nu på eftermiddagen och prova klänningen, så att jag vet att den sitter bra.

Jag är faktiskt också mest orolig för vädret. SMHI säger eftermiddagsregn, kul!!!

• becciz

Hej tjejer. Nu brinner det i knutarna 1 dag kvar!! Kan ni fatta det,jag tycket det känns som igår man började planera.
    Dagarna bara flyger iväg nu imorgon blir det städning sen ska alla saker fraktas till festvåningen. Sen blir det lite avkoppling hos syrran med ost och kex,men vinet hoppar jag nog.
    Om jag inte heller hinner in mer så önskar jag er alla en underbar dag utan regn
    Fast undra om jag kan hålla mig härifrån.
    Ha det så bra och kram på er alla
    På söndag är vi fruar

• eccisen

avkoppling vad är det? Jag börjar känna av all hysteri nu.. folk ska ha hämtning, saker saknas och måste inhandlas, sen ska det dukas och fiffas. Har precis satt mig för att lägga sista handen vid festprogrammen. Paniken är total. Förhoppningvis är allt på plats tills på lördag i alla fall. Här har det öst ner i tre dagar så jag hoppas att solen skiner på lördag..(obs jag sitter uppe i umeå nu för tiden, någon som har kollat på vad det blir för väder här?)

• becciz

eccisen
    Hej på dig det är lungt du hinner jag lovar. avkoppling är överskattat
    Jag såg på nyheterna att det var stora solar över hela norrland i morgon så det håller kanska i sig. Över skåne däremot skulle det regna,bara det inte öser ner när vi går ut ur kyrkan.

Det slog mig precis att jag inte har en aning om hur jag ska ha håret förutom lockar. Så nu fick jag lite panik men frissan kommer kl 8.00 på lördag så det får lösa sig.

• junilejon

Tjena alla tjejer.. Jag är cool lugn än så länge,men det brukar jag ju med vara! Men nu börjar jag bli lite nervös inför vädet! Det är ju så typiskt att det ska regna på vår stora dag! Dem säger ju att det betyder tur, men något regn vill jag inte ha!!! Vår fotograf kommer heller inte ifrån stan,så någon studio har vi inte att bli fotade i om det öser ner...vet inte vad vi ska hitta på!!! Jag kommer att komma in imorgon och ge alla en lyckospark..kan inte hålla mig borta..

• The Runaway Bride

Inte lång tid kvar nu..!

Nu lovar SMHI iaf uppehåll, å andra sidan sa de att de skulle regna i dag och det är ju helt strålande så vad ska man tro.
    Sitter i totalt kaos eftersom vi packar till bröllopsresan också...vi är båda väldigt nervösa nu, jag skäms för att erkänna det men lite längtar man till söndagen...

Hoppas ni alla lyckas njuta av dagen imorgon!

• Berner

Nu är man fru!
    Allt var perfekt!
    Riktig tur med vädret dessutom.
    Dubbel tur eftersom vi fotades ute , vigdes ute och hade festen ute.
    I morgon bär det av på bröllopsresa.
    Mina nya initialer är ASLÖ- kul va?

• becciz

Ja, nu är man fru
    Solisten hade dubbelbokat och kom inte så en annan stackare fick hoppa in på fredag kväll. men det löste sig och allt blrv perfekt vi var ordentligt nervösa och regnet öste ner.
    Men när vi kom till fotografen kl 12.30 sprack solen igenom och sken resten av dagen vilken lycka!!
    Festen ochallt blev så bra och jag är så lycklig.
    Hoppas ni andra hade en underbar dag!

• angelici_81

allt va så fint och perfäkt...fick så mycket beröm hur fint det va..årets bröllop sa någon..

bröllopsnatten vart ett fjasko...
    hotelet hade glömt att sätta in chanpange till oss på rummet så det vart att skåla med kran vatten...
    min svärmor bråkar just nu med hotelet om detta.. men för mig va det bara skönt at allt va över..

så nu återgår man till vardagen som om inget har hänt...ler.. ( men först ska vi visserligen åka utomlands)

ha det gött alla

• junilejon

Så kul att era bröllop blev bra...mitt blev med helt perfekt! Alla var så rörda och sa att vi var så fina! Dagen efter (igår) ringde alla och sa att det var det bästa och roligaste bröllop dem har varit på! Jag är så lycklig...den dagen kommer jag aldrig att glömma och jag står nu i evig tacksamhet till min bästa kompis Ingrid som var Taosmadame och fixade och ordnade allt på festen... Kommer att berätta om det senare när allt har smält in...

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd