• The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • Berner

Vad skönt det låter att bara ta hand om sig själv och njuta. Det borde vi alla göra istället för slipa på alla detaljer, vika placeringskort mm Var är alla hjälpsamma vänner? Jag vet inte om jag blir hippad, men tänk om de drog iväg mig till något trevligt SPA... dream, dream...
    Ska nog sova nu, sista jobbardagen innan semestern. Nu börjar slutspurten!

• The Runaway Bride

Gjort upp en LÅÅNG checklista med allt som ska fixas, är så rädd att glömma något viktigt. Jag tänkte att jag skulle packa något slags emergency-kit att ha med och försöker komma på vad som kan vara bra att ha...
    Plåster, sy-kit, vatten, druvsocker, våtservetter, puder, hårspray?

Låter som man ska ut på vandring i Tibet och inte på fotografering utanför kyrkan...

• becciz

Ja,herregud nu är det nära. Nästa vecka är vi gifta.
    Här i är grått och regningt stackars dom som gifter sig idag. Så taskigt när hela sommaren har varit så fin.
    Hoppas att det klarnar upp och solen skiner om en vecka. Vi valde ju detta datum för att det alltid brukar vara fint väder i agusti. Idag är det tänkt att allt pappers arbete ska bli klart sen är det bara att handla läsk,vatten,snacks och frukt kvar. sen ska allt lämnas över till festlokalen. Sen blir man fru.
    Nu ska jag iväg och träffa fotografen med barnen så dom inte är blyga när vi ska ta våra kort.

• Hoppas på ett ja

Hörrni tjejer ska ni ha nått så ni glittrar lite extra på kroppen på den stora dagen så måste jag tippsa om ACOs shimmering time. Heeeeelt underbar! Jag köpte den förra veckan och den bara så fin. Glittrar så fint! Bara ett litet tipps.
    Ja kanske dags att införskaffa ett litet emergency kit här också. Man vet ju aldrig. Tänk tjejer en vecka kvar...ojoj

• eccisen

Hej tjejer! Nu börjar det allt dra ihop sig och det märks på mina nerver.. Jag och min m2b har börjat småbråka om idiotsaker och minsta lilla motgång känns JÄTTEstor...Dags att skärpa sig. Jag åker upp till umeå i morgon (tänkte starta 05.00...gaah!) där vi ska gifta oss.Jag har massor att kolla upp där, hur vi ska ställa borden, fördela boende etc..
    Men det är samtidigt väldigt roligt.Kompisar har börjat hinta om diverse roliga tal så jag hoppas på en buskul fest. Däremot så hoppas jag att det inte planeras någon möhippa däruppe oxå för det har jag inte tid med.gaah!!!

• Bröllopstokiig

Godmorgon!
    Nej festprogrammen blev inte gjorda klart i går heller, men däremot har jag börjat pilla lite med bordsplaceringen och det var SKIT SVÅRT, det kommer ta såååå lång tid att få till den bra. Fan, jag trodde det var en baggis, men ICKE. Så mitt tips är att sätta igång med det bums om ni inte har gjort det!

Jag har FJÄRILLAR i magen nu! Skit vad jag har blivit nervös. Kunde inte somna förrän halv 2 i natt och vaknade av mig själv 06:45 och var bara sååååå pirrigt.
    Tror jag åker på Möhippa i morgon, vilket jag är nervös för med!
    På söndag packar vi bilen och åker de 50 milen till Karlskrona där bröllopet ska ske. Fatta om en vecka!!!!

Tror att jag hinner fixa ganska mycket måndag och tisdag, eller rättare sagt - det måste fixas. Igentligen startar semestern nu, sista dagen på jobbet, men det kommer bli heltids jobb att få till det sista!

Phuuuuuuuuu

• alvbröllop

Ja herregud! En enda liten futtig vecka - hur sjutton ska man hinna! Hur har ni planerat in naglar å hår å såna grejer? Ska fixa hårförlängning på tisdag och jag antar att naglarna ska göras dagen innan eller? (väninnan e nagelteknolog så jag har inte bokat något)

• wintersaga

Jag är nog i ett "lugnet före stormen"-läge, tror jag. Får nämligen för mig, eller inbillar mig att det är lång tid kvar samtidigt som jag vet att det är nära.

Börjar kännas väldigt pirrigt och nervöst.

Vi jobbar med bordsplaceringen och den få mig nu att önska att vi bjudit färre personer Fast å andra sidan så har vi ju alla vi vill ha där!

Var och fållade upp kjolen på klänningen igår.

På tisdag ska vi träffa vår präst. Hon har haft semester fram tills nu. Känns lite sent, hon lät dock riktigt trevlig på telefon så det går nog bra.

Vi har också mat och dryck att köpa in. Tänkte göra det nu i veckan, samt bestämma om någon mer ska hjälpa till att laga maten.

• Bröllopstokiig

Hej då på ett tag tjejer!!!

Jag åker ner till Karlskrona från Stockholm på söndag och kommer vara nere där och planera allt det sista. Vi drar direkt på smekmånad efter det och det betyder att jag inte kommer kunna komma tillbaka till den bästa tråden förrän i mitten av september!
    Har jag tur så kanske jag kan titta in under nästa vecka!

LYCKA TILL allihopa med era bröllop och jag hoppas ni alla får en fantastisk dag!

KRAMAR CicciL

• Ancher

Av någon anledning är jag hyperstressad över bröllopet. Drömmer mardrömmar som utspelar sig i kyrkoruinen, vi ska gifta oss i en kyrka som har en ruin bredvid sig... Och ändå är det ju en HEL vecka kvar! Och vi har faktiskt inte så mycket kvar att göra. Hur gör ni andra för att lugna ner er?

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd