19 augusti - ny tråd
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
Här är det möhippe kris. Det är tre stycken som har försagt sig så nu är jag hundra på att vi båda åker ut imorgon. Min syster är super arg på minstakars pappa och så är det inte han som försa sig först. Hon vet inte att jag faktiskt vet att det är imorgon så jag ska försöka bli förvånad,men vi vet ju inte när dom kommer så jag är jätte nervösoch otroligt glad att jag får en möhippa. Har suttit hela kvällen och vikt men kyrkoprogrammet är packat och klart nu. har två sidor/pp kvar att vika nu så det är en del kvat innan festprogrammet är klart.
CicciL Ha en trevlig vecka i Karlskrona nu och njut lite mellan varven. Hoppas du får fint väder och en underbar bröllopsdag och bröllopsresa
Jag vet ju vad du ska göra på din bröllopsresa det har jag läst i en annan tråd Jag kan bara önska er lycka till med den biten och hoppas det sitter som en smeck snabbt.
Jag kommer sakna dig här på tråden.
Kramar becciz.
Tack för fina ord becciz!!!!!
Vaknade klockan 05:30 idag eftersom min m2b nös rakt ut i sängen, jäkla skit, jag kommer få min möhippa idag, så jag ville ju sova lite extra länge för att orka med.
Ja jag har sett dig i den tråden medl, hihihi.... Vi har ju redan börjat på bebisverkstaden, så jag ska ta med mig ett gravtest ner till Blekinge nu, annars blir det riktigt kul på smekmånaden!!! Blir det så blir det.
Ha det bra, och som sagt det är inte lätt att hålla sig borta från BT och våran tråd, blivande maken kommer ha med sig sin dator ner så jag hoppas, hoppas att jag tittar in igen.
KRAM
Min kära syster/tärna ringde för en timme sen och sa att hon inte kunde starta bilen så sambon fick åka dit,hum inte alls genomskynligt så nu väntar jag med spänning. När kommer dom??????
Alla ni andra ha en underbar dag det får nog jag.
En vecka idag, gud vilket rus man känner!
Hmm jag känner mig enbart stressad och inte alls speciellt glad över det som ska ske...fasiken också så vill man ju inte ha det. Är inte så mycket kvar att göra. Men en stor grej är att festprogrammet inte är klart, väntar på att min mamma ska få rumpan ur vagnen och lägga in det hon vill ha med där. Hon skulle ha fixat allt, men jag känner min mamma och det blir aldrig som hon säger, så jag började göra det som tur är. Skulle behöva få det klart idag så vi kan börja skriva ut. Men jag vill inte tjata mer på henne nu. Annars så är nog det mesta klart. Budgeten börjar tryta väldigt nu så jag är lite n ervig för att det inte ska klaffa också. Det tillkommer ju alltid en massa som man inte riktigt räknar med. Ja ja det får lösa sig, men detta är sk. störningsmoment som jag skulle vilja få ur världen så jag kan försöka njuta liiite iaf.
Hur är det med er andra då?
Jag känner mig förvånadsvärd avspänd. Vi har fixat det mesta och var och handlade drickat, snacks, marshaller o.s.v. förra veckan då vi båda var lediga. Det finns dock forfarande saker att göra. Musiklistorna är inte klara. Vi måste valsträna. Men som sagt budgeten har försvunnit alarmerande fort på sista tiden. Det börjar bli ett orosmoment för mig, men sambon säger att det löser sig. Vi hinner få nya löner innan allt ska vara betalt och vi har hitills inte behövt röra sparpengarna.
Igår var vi och hämtade ur ringarna. Jag har varit orolig för hur min skulle se ut, men den blev jättefin. Den har tre små diamanter som gnistrar lagom mycket nedsänkta på rad i fyrkanter. Men det var jättelustigt att ha ringarna tillsammns på handen.
Imorgon börjar jag jobba igen. Som lärare har jag en vecka utan elever och har tänkt att ta ut komp tors, fre. Jag hoppas verkligen att jag hinner planera allt tills dess. Det är fortfarande inte riktigt klart vilka klasser jag ska ha, men lite har jag förberett.
M2B tycker att man kan skjuta upp allt till morgondagen och det gör mig vansinnig! Jag börjar också känna mig lite småstressad över saker som skulle varit klara, men som inte är det .... Bordsplaceringen har vi fått börja om från början med och så har vi glömt öva på valsen!! *sliter mitt hår* :D
Hoppas att vi alla får bra väder och lycka till med allt! :)
hej alla
min killes svensexa vart så lyckad..lite för bra...alla pratar om hur roligt det va och så..
min Möhippa var iågr..
min syster hade inge koll på hippan så hon missade den hon hade åkt till min mormor i norige..(TACK)
sen så har jag en vän som inte kunde komma på grund av hennes sambo..
och en annan som inte fick barnvackt.
men roligaste var att Helen en vänn till mig hade sagt länge att hon skulle på kräftskiva..vilket hon skulle men hon skippade sin mammas kräftskiva för att fira mig.. Hon är en bra vän..
sen har jog hon som ville planera men vart överkörd av en av mina andra vänner som skulle bestämma allt..nä va då gå ut tyckte hon att vi inte skulle gör ...hon ville inte gon ville sitta inne,
då vart jag lite sur och sa vad jag tyckte ...bara för att hon vill vara kar hemma och slappa och se på film så får hon göra det men jag ska ut..så vi andra drog ut..och hade kul.¨
Jag och sambon blev kidnappade igår så ingen av oss mår bra idag och vi som skulle göra klart festprogrammen.
Jag fick börja dagen med att rida på en hest som stod i min trädgård,det blev en chock att hitta en häst i trädgården.
Sen bar det iväg till en borg där det blev typ fongarna på fortet grenar. Det var jätte kul,
sen grillning under paraply får det stört regna nästan hela dagen.
Efter det badade vi och fick massage sen bar det av till min favorit resturang. en helt underbar dag men väldigt utmattande.
Sabon kom hem klockan halv fyra med en bruten stortå. Han haltar lite snyggt så det blir ju kul!
Nu har jag börjat packa olika väskor: lilla handväskan att ha på middagen, ryggsäck med möjligt akuta saker och väskan till bröllopsnatten. Det närmar sig verkligen! :)
Har ni köpt presenter till de som hjälper till? Vi vill gärna ge våra toasmastrar ngt, men kan inte riktigt komma på vad bara. De är ett förlovat par som ej satt vigseldatum. Har ni några idéer?
Ska ni ha gästbok på bröllopet? Var har ni köpt den i så fall?
Jag tycker det ramlar in fler och fler saker att göra hela tiden. Kanske därför jag varit så stressad, mitt undermedvetna har kommit ihåg alla sakerna jag glömt... :D
beccis
Bruten stortå?! Vad gjorde de egentligen med honom? Kommer han kunna gå någorlunda ordentligt till bröllopet?
Kul att du hade en underbar möhippa!