19 augusti - ny tråd
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
Det är ju tur att min klänning är klar och att man inte är i startgropen med det. Men du kanske ska varna andra blivande brudar, fruktansvärt dåligt var det i allafall!
Usch, vad tråkigt Hoppas på ett ja! Hoppas att du får någon form av kompensation.
Fick precis ett sms från m2B ute på svensexa. Där stod bara: "Hjälp!"
:-O
The Runaway Bride: ja vi får väl se vad som händer. Jaha så din sambo är ute på "svennis" idag. ja min ska ut i morgon, de ska tya honom på jobbet tidigt på morgonen, så det blir nog en väldig överaskning. Han har nog en aning om att det kommer att bli nått i helgen, men han tror nog på lördag...hihi han ska visst gå ett yogapass med boll iklädd baddräkt och korta shorts...haha ska bli roligt att se korten sen.
så nu är det inte lpmg tid kvar...vi gifter oss ju nästan om 1 vecka
själv har jag inte blivit nervös eller fått någon form av pirr i magen..mäst orolig att middagen inte blir bra eller att något annat strullar..
tycker faktiskt att ett bröllop är för gästerna...jag tror jag glömde bort att njuta någonstans på vägen.
nu gör jag allt för att göra min gäster till lags.
tror att jag ska få min möhippa på lördag..men då kan inte en av mina vänner komma ..för jag vet att hennes pappa fyller 60år.
och han bor ca: 30mil ifrån mig..tjejen som jag tippar på håller i möhippan är inte speciellt tyst om att hon håller i det hela.
värst av allt..MIN SYSTER åkte till min mormor (hon är väldigt sjuk) så jag förstår att hon ville träffa henne..men hon kommer inte hinna hem till bröllopet...
(hon är utomlands)
så ja här sitter jag utan en god vän på möhippan och mins syster missar den oxå
OM JAG FÅR NÅGON
Min blivande blev kidnappad idag!
Han som planerat åka och shoppa i Tyskland i morgonbitti kl 430
Vi skulle planera vad som skulle handlas i kväll, men det finns ju mobil så det fixar sig nog. Det är värre med kompisen som får köra hela vägen och dessutom hålla sig nykter i kväll.
augustifesten håller på här i Norrköping så många kommer att se honom och det är ju kul. Jag oroar mig mer för vad jag får hem honom i för skick i kväll. Packade ner pass mm i hans jacka tills i morgon.
Han var bombsäker på att de skulle ta honom på lördag, men nu blev det en större överraskning.Jag tror att han hade blivit jättebesviken om det inte blivit något. Om det blir något för mig så är det nog i morgon eller på lördag.
Provade min klänning idag och den ena delen satt som en dröm medan den andra inte gjorde det, men det fixar sömmerskan (hoppas jag) för nästa torsdag ska den vara klar.Provar igen på måndag.
Jag ska hämta min klänning imorgon! Hoppas den passar! :)
En del kvar att göra som t ex:
bordsplacering
dukning
festprogram
och jag börjar bli nervös och drömma lite konsigt ... ;)
Jag önskar att:
det blir fint väder
gästerna har roligt
musiken funkar (har hyrt DJ in a box)
Ingen har "hippat" oss ännu, så vi får väl se vad som händer i helgen ... *nervös*
Pianisten har gått upp i rök, men vi får väl sattsa på CD...
Hör han inte av sig innan söndag så stryker vi honom.Kan ju inte printa vigselprogrammet innan det är klart, men det ligger färdigt i burken.
Det ska ju alltid vara något som inte går som man vill...
Ja visst är bröllopet för gästerna i stort. man vill ju att de ska tycka att det är bra fixat, så det är nog det jag är mest nervös för faktiskt. Vill ju inte att det ska vara det sämsta bröllopet de varit på. Men man kanske borde släppa det liiite iaf. Precis som angelici_81 skrev så glömmer man bort att njuta själv. Det här ska ju vara en av de bästa sakerna man gör i sitt liv. Hoppas jag kan slappna av på bröllopet iaf. Jag är ju lite av en kontrollfreak, men vill gärna kunna släppa det på självaste dagen.
Tror iaf att jag har det mesta under kontroll nu. Det stora som är kvar är att göra det sista på festprogrammet och sedan printa ut det hela, vilket verkar vara lättare sagt än gjort. Sedan så har vi inte köpt allt tillbehör till drinkarna. Annars så är det mesta klart.
Måste bara få någon struktur på det hela.
Idag har min uppladdning börjat. Jag har varit på spa och fått en fuktbehandling av ansikte och kroppen,så otroligt skönt och avkopplande. Sen gjorde vi en test sminkning och jag blev jättenöjd. Jag brukar göra sånt själv men för en gång skull ska jag skämma bort mig helt och hållet.
Nu ikväll har jag vikt en otrolig mängd papper. men nu är snart programmen klara ja,det är några hundra sidor kvar att vika.
Jag är ju klar med min bordsplacering och så ringer min blivandes storasyster och talar om att lillasystern blivit dumpad och vill sitta vid storasysterns bord istället. Så nu har jag varit så snäll och ändrat bordsplaceringen för hennes skull. Blir det fler ändringar nu blir jag galen Ja,ja Vad är en bal på slottet.
Idag har jag putsat tänderna fina, tonat håret i en fin ny färg, provsminkats...o det blev bra, skönt!
Sen har jag gjort några placeringskort till, men katten satte tassarna på två helt nygjorda där glitterklistret inte hade torkat!!!!Kattastrof, men jag hade reserver, puh.