19 augusti - ny tråd
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
Becciz: Jag håller med eccisen i det hon säger och skriver och har varit med om liknande. Jag har haft det svinjobbigt med min m2bs mamma och syster. Systerna har sagt rakt ut till mig att hon inte gillade mig de första 2-3 åren (vi har varit ihop 5,5 år) Mamman har varit överjävlig och elak mot mig, och det handlar bara om att ingen är god nog åt deras söner, oavsett hur gamla de är. (min m2b är 37 år).
Det jag vill säga är att du inte är ensam om det kan vara till någon tröst!
Tänker på dig! Var stark, det har jag varit, jag har inte fjeskat eller varit över gullig mot henne (svärmor) och det har faktiskt resulterat i att hon vet att jag är bestämd och att man inte kan köra med mig längre. Jag håller aldrig med henne utan säger bara jaha liksom, det tycker inte jag osv.
Vill bara att du med detta inlägg inte ska känna dig ensam, och vi alla här ger dig styrkekramar!
Tack så jättemycket för ert stöd det hjälper lite i alla fall. saken är den att jag aldrig har sagt ifrån och alltid tänkt på dom och svalt och savlt. men nu har jag fått nog det värsta är att jag bryr mig om det och det är det jag är rädd att jag ska göra på bröllopsdagen och att den kommer handla om dom istället.
Vi vill inte ha detta nu innan bröllopet det känns så onödigt.
Att det ska vara så svårt! Det känns ju extra jävligt när man har ställt upp för dom och varit ett stöd och dom fortsätter trampa på mig. Vår relation är helt och hållet på min bekostnad.
Men efter bröllopet är det slut,då är det dags att becci tänker på sig själv för en gång skull tills dom kan bete sig ordentligt.
Tack för att ni finns!!
Nu ska jag se till att komma i bröllopshumöret igen!
Och så är set möhippa på lördag och den ska dom inte få förstöra fast dom avslöjade den men jag för spela överraskad!
Hoppas på ett ja
Ja visst är lite komiskt att vi båda blev hippade på samma dag.. Det låter som att du har det riktigt trevligt där uppe! Här är det bara jobb jobb och åter jobb...Var så nära att gå in till chefen och säga upp mig idag (det verkar vara en trend av att säga upp sig på mitt jobb just nu)
Vi hörs kanske snart igen...ha du skickat föresten? Har inte fått något än..
junilejon: Skickade i fredags, dock efter sista tömmning så det kommer nog i morgon. Men det är skickat iaf.
hade möhippa och svensexa för oss igår :) möhippan min blev lugn då jag är i femte månaden, men fästmannen fick åka helikopter :) bara 12 dagar kvar nu :D
becciz: Tråkigt att höra att din m2b:s familj behandlar dig så dåligt. Hoppas du kan koppla bort det just nu och njuta av det stundande bröllopet. Sedan efter bröllopet är det kanske dags att sätta ner foten?
Jag har turen att ha underbara blivande svärföräldrar, däremot har nog min blivande man tyckt att det varit svårt att komma in i min familj. Då har jag försökt att stötta så mycket jag bara kunnat och verkligen inte accepterat något skitsnack från deras sida och nu fungerar det riktigt bra. Jag hoppas din sambo kan stötta dig också!
Annars får man väl bara inse att man inte kan komma överens med alla människor.
BTW, prästen har hittat vår hindersprövning nu, så nu har vi två. Kan kanske bli dubbelt gift.
åhh bara 11 dagar kvar...fattar inte hur jag ska hinna allt, samtidigt som jag inte vet vad jag ska göra...hmm hur går det ihop kan man fråga sig. Skulle behöva göra klart vigselprogrammet, men vi har ju inte träffat prästen än så jag vet ju inte hur han ställer sig till de program vi vill ha och kan därför inte slutföra det. Sen är inte alla kommentarer om alla gästerna klara, suck. Jag måste vara förlamad av stress. Men sen så har man ju två barn att ta hand om och en sambo som jobbar, så på dagarna blir det inte speciellt mycket gjort. Ja ja hoppas man tar sig i kragen och gör klart snart, hur ska det annars gå??
Mina program är verkligen inte heller klara! Usch!
Vi reser iväg direkt efter bröllopet så det känns som om man borde fixa en del till det också...
Förlamningen är ett faktum....
Hej tjejer. Andas lugnt, här är en till som inte är klar. Men jag ska säga som min kille: det löser sig....gifta blir vi ju i alla fall.. Dvs förlamningen är TOTAL!! Gaaaaaah!!!!!
Tjenixen tjejer!
Vi är klara med vigesel programmen, ha ha men jag har skrivit fel i dem, men det struntar jag i nu, det får vara fel för det finns inte en tid i världen att jag hinner. Har fortfarande inte kommit igång med festprogrammet. Har börjat skriva lite om alla personerna med det var ju lättare sagt än gjort. Lite roliga anekdoter som barn har sagt har vi dock med redan samt vett och etikett biten... hmmmm sa till min kille att han skulle ta med datorn hem igår, men vi gick ut på långpromenad i stället, så i kväll ska det fasen bli av!
Skor har jag fått av svärmor, men det kändes som jag blev jätte lång i dem, så jag lämnade dem till den skomakare för att han skulle kapa klacken idag. Han säger att det inte går att ta mer än 1 cm, skit, jag kommer vara längre än m2b i så fall. Tar de mer kommer skon stå upp framme till, grrrrrr. Har ett par jätte gamla hemma, men de är fruktansvärt ful (dock skönta) och det hinns inte med att gå in ett par nya!
Underkläder hittade jag på Lindex, på rea. Så nu har jag iaf trosa, stumpeband och vita strumpor till samt en bh, dessvärre var bhn slut i min storlek, och det fanns bara 70c kvar, det har jag inte, kan inte andas, men jag hörde att man kunde köpa till en lite snutt att haka fast i knäppningen, så det blir ett projekt nästa vecka, då jag äntligen har semester, men det blir väl mest stress första semester veckan!
Kan som sagt inte för alla smör i småland fatta att det är 12 dagar kvar, det känns helt overkligt. Tiden har gått såååå fort! HJÄLP! Men förhoppningsvis så går även slut tampen bra. Man har ju i af vant sig vid tanken lite pga att BT surfande.
Hur går det för er andra???
KRAM