• The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • eccisen

min mamma svimmade när hon gifte sig så jag är verkligen nervös över att jag ska göra det... men jag får dricka mycket vatten innan och jag undviker att ha åtstramande underkläder i alla fall..

• becciz

Junilejon
    Jag tvivlar på att han gråter men man kan ju altid hoppas det hade varit roligt att se,det är ju ett gott betyg.

Jag vet inte vad han ska ha på sig för eftersom att inte han får se mig så får inte jag se honom typiskt,är så nyfiken!
    Min förlamning satt som berget men helt plötsligt så var den borta. Jag tror jag fick hjälp härifrån med alla flitiga tjejer.
    Men det har dalat lite nu så då kan kanske jag ge er en enegipuff nu. Kom igen nu tjejer 14 dagar kvar!

• Telly

Hej alla 19 augusti brudar!

Har inte skrivit på denna tråden tidigare..men nu börjar dagen närma sig och jag behöver nog skriva av mig lite.

Har lite saker kvar att planera bla:

* Tårta, konditorn har förlängt sin semester. Vi skulle ha träffat honom för nästan 2 veckor sedan för att diskutera tårta.

* Vigsel (borgerlig, har inte träffas vigselförättaren än, så vi har inte lagt upp vigseln. Vad vi ska säga osv.

*Musik: Ska vi ha någon musik när vi går till "altaret" och när vi går därifrån. Vi kan inte bestämma oss. Blir det dåligt väder kommer vi att gifta oss inomhus och då behövs någon musik annars blir det för trist, men vad?! Även musik till festen och något att dansa vals till behöver vi..

*Blommor, måste kontakta någon florist och beställa vad jag vill ha för bukett.

*frisören, måste beställa klipptid innan uppsättningen och diskutera vad vi ska göra med håret. Måste bestämma om jag ska sminka mig hos frisören eller själv..

*köpa liten vit väska och köpa trosor. Vet inte vad som passar till klänningen. Den övre troskanten syns ju alltid! ska man måsta ha trosor som går upp över naveln?!

Men allt känns överraskande bra ändå. Lämnade in förlovningsringarna igår för putsning. Får ringarna på tisdag. Det ska bli jättespännande å se hur vigselringen blev. Har inte sett en exakt likadan (rätt storlek, rundning, vitt guld). Klänningen får jag nog ta och prova snart. Har gått upp 2kg sedan jag provade den senast. Min klänning är lite annorlunda. Det är en "riktig" brudklänning fast den är inte vit, utan marinblå :) Vi kommer att köra lite av ett havstema på bröllopet. Gifter oss på en båt, blå klänning..

ha det bra alla brudar och försök att inte stressa upp er allt för mycket.

kram

• The Runaway Bride

Välkommen Telly! Du har faktiskt en del kvar..hihi...nu känner jag mig duktig!

Vad hemskt med svimning eccisen! Jag funderar på om man ska ta några klunkar coca-cola eller så innan man går in så man är skönt hög på socker? Brukar svimma ibland...så jag är lite orolig att jag ska klara en halvtimme där framme.

• junilejon

Telly

Du har ju läget underkontroll, även om det kanske inte känns så! Ett tips på bra trosor är sloggis nya, dem har trosor utan synlig kant. Ska själv ha sådana och dem syns inte alls under klänningen...

• feonix

Hej Tjejer!

Sitter framför datorn och ska ha en helt egen dag hela dagen. Det är sambons sista dag på jobbet innan hans semester och han är helt utpumpad och vill vila. Men det får han göra någon annan gång för de ska ha svensexa för honom ikväll. Jag väntar på samtal, så att jag kan packa en väska. För jag hoppas inte att han kommer att gå i skitig bilmekanikeroverall hela kvällen. Jag vet inte vad de ska göra (de är lite oorganiserade så jag vet inte om de själva vet det än) Men det pratas om flygplan och Martin är flygrädd hihihi...

• Telly

Jo, när man börjar tänka efter så är det en del man måste reda ut den närmaste framtiden. Man har inte mycket tid över just nu heller. Jag jobbar på dagarna, tränar på kvällarna. Nu i helgen får jag besök, vi ska gå på göteborgskalaset/em-invigningen och nästa helg är det möhippa (har faktiskt fått den informationen).

Junilejon: jag köpte ett par sloggi förra helgen, ska testa hur det ser ut. Det är egentligen inte trosorna som syns, utan huden ovanför trosorna som buktar ut. måste man ha en bilring till midja :P

• The Runaway Bride

Förlåt, Telly om jag gjorde dig stressad!
    Det kommer nog gå jättebra!

• Telly

The Runaway Bride

ingen fara, jag är inte så lättstressad

• becciz

Jippi, jag har fått tag på kostym till min lille här på köp och sälj. Hoppas hon inte blåser mig nu för jag har skickat henne pengar så skulle hon skicka ner den.

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd