19 augusti - ny tråd
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
Vi satt i helgen och gick igenom körschemat med våra toastmasters. Det kändes som om det var i rättan tid. Vi har dock inte gjort ett minutschema. Trots allt känner vi alla och (som sambon hela tidne upprepar "det löser sig nog").
Angelici_81. Finns det ingen möjlighet att bjuda sångerskan på middagen. En mer eller mindre och då kunna åka hem med några andra.
Idag fick jag den cd skiva jag beställt med valser. Jag ville dansa till en vanlig låt som come what may, men sambon insisterade på att dansa riktig vals. Så trots att ingen av oss riktigt vet húr man gör ska vi dansa till An der schönen baluen. Kan det bli mer Winervals?
feonix ! WoW jag vill med dansa wienervals till just den valsen, det är fanastiskt vacker och det riktigt pirrar i magen bara av att läsa det här... måste ringa min dj och se till att han fixar den valsen, det är bäst!
Det pirrar i mage också och vi kan verkligen inte dansa. Jag dansade lite när jag var yngre och kan grundstegen, men martin är kass och han vet det. Men gästerna får sig ett gott skratt. Det bjuder jag gärna på.
CicciL
Det blev för mycket jobb för vaktmästaren att städa upp och jag vill inte be någon gäst stå och sopa kyrkgången efteråt. Men jag har både ris och såpbubblor så jag kompenserar med det istället
Nu på lördag ska vi ha planeringsmiddag med dom som är inblandade och det ska bli skönt att få det klart. Jag tänker inte ha en super tids schema utan mer en lista på vad alla ska göra och så. sen har toastmastern ett tidsschema att gå efter.
Jag tänker mer på när man ska komma till kyrkan så att inte gästerna ser en innan det är dags.
Det där med vals är kul jag kan dansa men inte nin blivande och det går inte att lära han heller Han är dessutom mycket längre änn mig så det blir lite knasigt men vi bjuder också på lite glada skratt.
Tjejer, är det någon av er som har festprogramm som man kan få titta på? Jag känner mig lite stressad med mitt...
Jag känner att jag inte vet vad jag vill att toastmastrarna ska veta... Det jag har sagt åt dom är i princip att jag inte vill ha någon 5 timmars sittning men annars räkanar jag med att dom vet att maten inte ska bli kall, att vinet ska flöda m.m Vad har ni andra instruerat dom om?
Cicci L. Jag har precis blivit klar med mitt festprogram. Jag är nöjd. Men jag vet inte hur man lägger ut det.
Vi har gjort stående a4 i publisher, som är ett underbart program. på framsidan står vara namn, datum och festlokalens namn. Vi ska även stämpla dit en guldfjäril (som följer temat).
På första sidan har vi menyn.
Andra sidan roliga festförordningar. (Om ni vill kan jag lägga ut dem eller titta under tråden där material till festprogrammet ligger.)
Sedan följer två sidor med gästpresentation. Vi har skrivit kort om ala, oftast bara två ord t.ex. Tjejtjusande golfare (om min söta 9-åriga kusin). Rosdoftande poolare (om min svärmor som älskar roser och jobbar i en vårdpool. Vi har försökt att vara fyndiga, men det går inte på alla. Vi har även med släktrelationerna. sambo med 14, farfar till 12 o.s.v.
På mittuppslaget finns bordsplaceringen, som vi gjort med verktyget här på BT.
Sedan kommer sångerna. Vi har en presentationsvisa som bygger på bilar (min sambo är bilmekaniker). En variant av ja må de leva fast med bröllopstext, ballongvisa (kul att smälla ballonger) samt meteroligiska betraktelser (Jag kan även lägga ut dem, men tror att de finns här på BT under sångmaterail.)
På slutet har vi ett avsnitt där historieläraren berättar om vårt samhälle och kyrkan (jag är historielärare). Samt några söta barncitat.
Vi avslutar med skillnanden mellan hur män och kvinnor byter olja. Jag vet att det är mycket snack om könroller, men den är jättekul.
Som bilder har jag lagt in söta björnar, som jag har hittat på internet och koprierat ner til datorn. Jag tror även att det finns länkar till dessa sidor på festprogramsidan.
Stilen på skriften är edwardian och matchar den vi hade i våra inbjudningar, men den är för sirlig för den lilla texten då vi har använt eras medium.
Oj... vad långt det blev. Som inspiration har jag använt andras festprogram som det länkas till här på BT.
OK tusen tack för den långa utläggningen. Ska man vika om man kör A4, på mitten på längden eller på mitten så det blir lite bredare?
Min M2B kämpar som bäst med programmen...en grej vi har är som en quiz, som man brukar ha i tidningar. Typ: Ämne: "En Brudgum" och sedan på 4 poäng något kul fakta om brdgummen som inte alla vet och sedan något på 3 poäng osv. Hmmm...låter lite konstigt men det blev ganska roligt.
På mitten på längden. Det är det långa smala utseendet man vill ha och som dessutom inte tar så stor plats mellen kuverten.
En quiz låter jättekul, synd att vi inte har plats kvar.