• The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • The Runaway Bride

>>>feonix Håret ska jag ha uppsatt utan speciellt mycket krusiduller.

• becciz

Jag och min sambo har också auttit och slavat med festprogrammet nu ikväll,himmla pilligt arbete men roligt. Sen blir det väldigt fint också. Det är nog första grejen som vi sitter tillsammans och gör,det var mysigt.

Nasse7 jag har köpt speciellt fågelris som är format som små hjärtan som vi ska dela ut till gästerna.
    Feonix Håret ska jag ha uppsatt med stora lockar, slöja under håruppsättningen och krona.

• becciz

Hoppas på ett ja
    Vilken heftig klänning och håret var fint det med, men klänningen gillade jag.
    Är det många som vet att du ska ha röd klänning annars kommer det nog bli många öppna munnar i kyrkan.
    Gud vad häftig!!

• feonix

Jag låg och också och funderade i natt, undrar om det smittar från BT. Men jag tror jag har bestämmt mig för utsläppt hår. Det värsta är att jag svettas rätt mycket och det blir extra varmt med håret utsläppt men det känns bäst så. Min syster är aupair i USA (kommer hem lagom till bröllopet) och hon har köpt ett jättesött fint diamdem som jag gärna vill använda.

Gällande ris, så räknar vi med att gästerna tar med sig det själva.

Jag har även beställt tårta idag. Jag har gått och dragit på det, men nu är det gjort. Vi ska inte ha våningstårta, utan "vanliga" fromagetårtor som blir dekorerade i vårt fjärilstema. En sak att pricka av på listan.

• becciz

Jag börjar bli trött på detta att inte sova så bra,jag drömmer inte mardrömmar men jag ligger och tänker på allt.

Är lite besviken för vi får inte kasta rosblad i kyrkan det skulle ju vår näbb göra.
    Vår tårta är betalad och klar det gjorde jag tidigt,men det är nog bara för att jag tycker det är kul. Den blir formad som ett slott med musse och mimmi som brudpar,den blir jättegod men den var svindyr. Den är gjord så att den kan stå framme som deckoration hela kvällen så att jag får njuta av den.

• alvbröllop

Jag e nog inte riktigt som er andra som ligger sömnlösa över hur bröllopet kommer att bli - jag tänker bara på de där tråkiga sakerna -ska vi hinna måla om huset... ska vi hinna bygga en ny trappa till altanen - ska vi hinna göra klart badrummet? hahaha fy sat...n vad trååååkigt!

• alvbröllop

feonix - jag kommer nog ha utsläppt jag med med lite flätor kanske vet inte - det e ju 3 veckor kvar - jag kan ha hunnit bestämma om mig flera gånger tills dess juh.... hahaha

• The Runaway Bride

Vilken trevlig tårta, becciz, och riktigt läcker frisyr Hoppas på ett ja! Vi ska ha någon slags moussetårta.

Anledningen till att jag frågar om riset är att min bästa vänninna (och även "slave of honour") säger att jag bara ska strunta i riset för det kommer att "lösa sig". Men som det kontrollfreak jag är börjar jag ändå se framför mig att jag kliver ur kyrkan och ingen har något ris att kasta. Vilket i-landsproblem, jag vet! Och nu känner jag att jag inte kan tjata mer om detta på min vänninna för hon har redan haft gudomligt tålamod med mig...

Ojojoj...och ändå är det 19 dagar kvar...

• becciz

Jag har varit på två bröllop nu på kort tid och det var bara två personer som hade ris på det ena, och en stackere på det andra bröllopet som hade ris med. Så jag fixade själv på vårt för jag vill ha ris på mig.

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd