• The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • Berner

Det är klart det blir fint den 19/8.
    Vi ska också vara ute. Vi ska vara i två olika partytält. Ett är kyrka och ett festlokal. I helgen kom vi på att "kyrkan" nog blir för liten så det måste ev. bli ett tält till eller så vigs vi under en segelduk. Vi hade nämligen inte tänkt på att det kommer fler och tittar på än som sedan ska äta. Man kan ju inte säga att folk inte får komma till vigseln. Det känns ju hedrande att de vill trots att de inte är bjudna.Men det är ju ett par veckor till att fixa saker på så det ordnar sig nog.

• augustibrud-2006

Berner, va mysigt att gifta sig i ett partytält!!

• Berner

Vi har haft fest förut i tältet,(3x9m) men aldrig bröllop givetvis. Vi ska dekorera med blommor och annat grönt. Bänkar att sitta på och ett "altare". Det blir mysigt även om det blir trångt.Om vädret tillåter så tar vi bort väggarna och har bara taket och då får ju alla plats, men man kan ju inte veta om der regnar den dagen så det blir nog segelduk över oss och prästen.

• angelici_81

ångest

hjälp mitt första problem har uppståt..
    hon som ska sjunga i kyrkan åt oss kan inte komma till oss eller rättare sagt tågen går inte och inte heller bussar...

om hon tar tåget kommer hon anlända vid kyrkan 1.15minuter innan bröllopet vilket är okej eftersom hon ska träna 45 minuter innan med kantorn.

men hem... hem får jag henne inte..om jag inte ber henne att sitta på tågstationen ca 2timmar... känns lite fel.

försöker nu ringa runt och se om någon kan köra henne till södertälje så hon kan ta tåget därifrån.

men alla jag känner är ju bjudna...

fan att det ska strula sig..jag som gått och varit så col lugn och trot att jag haft läget under kontrol.

• Xweety

Hej på er allihop!

Ännu en som gifter sig den 19:e o nu kan man tom säga att man gifter sig den här månaden *gulp*, nu börjar det känns i maggropen fast troligen ingenting mot va det kommer göra sista veckan :).

Fasen va kul det kommer bli :D!!!

• The Runaway Bride

Vad jobbigt angelici_81! Spånar lite, kanske någon typ förälder till dina vänner som är bjudna kan tänka sig att skjutsa? Det är ju jättesynd om ni inte får sång till vigseln!

Igår var sambon och hämtade min ring... Provade bara liten liten stund... SÅÅ fin, längtar tills man får ha den varje dag.

• The Runaway Bride

Välkommen Xweety!

• Bröllopstokiig

Hejsan igen, nu är jag tillbaka från ytterligare en vistelse i Karlskrona där jag ska ha mitt bröllop om mindre än 3 veckor!!!!
    Nu har jag faktiskt gått många steg framåt och inte ett enda bak! Det som är kvar att göra nu är festprogrammen! Annars tror jag att det är under kontroll det mesta!
    becciz appropå rosenblad i kyrkan, jag fick inte heller kasta färska blad, men jag köpte i tyg på panduro, det gick bra sa de i min ky´rka iaf, så du kanske kan fråga det?

• eccisen

Hej! Jag blev pansikt uppmanad till ett göra ett körschema idag för alla iblandade. Kände att det var lite tidigt att ha sånt klart.. Har ni fixat det??? I så fall får man se? hjääääääääälp! 18 dagar kvar...gaaah!

• Bröllopstokiig

Vi har bara ett utkast som är gammalt, men det kan vara bra med lite stolpar bara, inte tider när man ska göra det ena eller det andra eftersom det är svårt att hålla tiderna ändå och det kan vara en stressfaktor, så det är tydligen bättre att bara köra på utan tider för att inte bli stressad att man inte är klar tex prick 13 med något, huvudsaken är att alla vet att de ska vara i kyrkan vid ett klockslag

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd