• The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • Nasse7

Alvbröllop:
    Nej, du är nog ganska ensam... ;)

Det är klart man har saker kvar, mer och mer ju mer man funderar och kommer på, men man kan inte stressa ihjäl sig heller. Tiden innan bröllopet är ju så himla kul när man planerar och grejar och pysslar och får till det. Förhoppningsvis kommer allting att vara färdigpysslat med dagen innan så att vi bara kan njuta på vår dag. :D

• alvbröllop

lyckliga du nasse7 som känner så! Jag önskar bara jag hade en bröllopskoordinator som tog tag i allting och på den stora dagen så kunde jag å min kille bara dyka upp å svara ja!

Tyckte allt det där pryttlandet var jättekul i vintras när man inte hade en miljon andra saker för sig - men nu hade jag bara viljat koppla av å ligga på beachen å sola...

• Nasse7

Alvbröllop,
    jag hoppas du förstod ironin lite i mitt första uttalande så att du inte tyckte jag var otrevlig.

• Ancher

alvbröllop

Jag förstår dig precis! Känns som om de tär tusen och åter tusen saker kvar att göra. Idag har vi iaf bestämt oss för tårta så det ska beställas imorgon eller på måndag. *pust*

• becciz

The runaway Bride
    Jag blev klar till slut med placeringen och jag blev nästan nöjd. Det blev så bra det kan bli och dom sitter inte längre vid samma bord,men uppgifterna har dom kvar.
    Nasse7 brukar det finnas pool på hotellen? Men det var ju ett smart resonemang för det är ju bättre att var i centrum.

• WimZy

alvbröllop - jag förstår dig precis!!! :)

Fick för mig i mitten på juni att vi skulle gifta oss den 19/8. Det vi saknar är två personer som kan hjälpa till med middagen (buffé + tårta) och stå i baren senare på kvällen + ngn som spelar lite musik. Inte så kul att behöva be sina gäster om den typen av hjälp! :( Börjar känna mig lite orolig att inte få tag på ngn alls... Sedan är det bordsplacering och dukning som jag inte är klar med. Lokalen är L-formad så det är lite knepigt hur vi ska få till det med borden.... Men, det löser sig nog! ;)

Sedan har ju inte allt varit roligt... Folk som lägger sig i vilka som är bjudna eller inte och varför! Min pappa vägrar hålla ngt tal, min mamma gnäller på att bröllopet kostar för mkt, min ena syster tyckte att vi skulle byta datum för att hennes kille inte kan komma?! *suckar*

Jaja ... Nu har jag lättat mitt hjärta! ;)

Hoppas vi alla får en superhärlig dag!!! :D

• Hoppas på ett ja

alvbröllop: Nä du är inte ensam. Jag börjar känna lite smått paniiiik. Har massor kvar, har börjat beta av på min lååånga lista nu iaf. Hoppas jag hinner...

• angelici_81

hej

jag är klar...men när jag läser hur många som inte är det blir jag orolig att jag missat något..

visst jag skulle kunna lägga ner tid i att välja ut toapapper men känns som om det inte gör något om jag inte hittar något,..

lite småsaker finns det alltid men inget för min del som skulle förstöra festen.

jo jag har inte fått någon prisuppgift av min kock ... skulle han säga att det kostar mer än 20000 så skulle allt skita sig men tror inte det kommer bli så dyrt när jag räknat på det så ligger vi runt 9000 på mat men visst kan det skilja med ett par tusen..

ja ja jag ska inte gnälla

• feonix

Ja... nu var det mindre än tre veckor kvar. Vi hade vår tärna och marskalk med respektive på middag igår. De ska även vara toastmaster och toastmadame under middagen. Vi gick igenom allt och det börjar känna som man har allt under kontroll. I morgon ska jag beställa tårta, men vi ska ha "vanliga" tårtor då vi anser att det är ett stort överpris på bröllopstårtor.

Jag har bröjat med dessa listor som driver min sambo till vansinne. Hittills är det 22 småsaker, men det hinner nog blir fler.

På onsdag ska jag hämta min klänning och senare på kvällen till frisören för konsultation. Jag vet fortfarande inte riktigt hur jag ska/vill ha håret. Vilken frisyr ska ni ha?

• The Runaway Bride

Har haft sådana bröllopsmardrömmar i natt! Börjar blir rätt stressad. ikväll har ialla fall jag och sambon suttit med festprogrammet, blir nog ganska kul.
    Min vänninna och jag övade på att ta på klänningen igår...gick bra, men oj, vad varmt det blev. Får nog hoppas att vädret den 19:e blir bra, men inte SÅ HÄR varmt!

Och så har jag en utfånig fråga: Hur gör ni med ris? Räknar ni med att gästerna tar med sig nåt att kasta eller delar ni ut rispåsar eller hur gör ni?

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd