• The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • augustibrud-2006

Jag vet, provade min med sömmerskan en 19:e, hade väl på mig klänningen i 30 minuter och blev jätte varm...
    Känns som att smhi kommer bli en välbesökt sida snart...

• Nasse7

Vi har ju sån tur att det är luftkonditionerat i vår festlokal, men innan! Om det ska vara 30 grader varmt ute och man ska gå en kvart i full utrustning för att man ska komma upp till en utsiktsplats för att fotograferas då döööör jag. ;)

• augustibrud-2006

Låter onekigen som att det skulle kunna bli lite varmt!!
    Va skönt det skulle vara om det kunde bli en alldeles lagom varm dag, men med mycket sol...

• feonix

Lagom är ett otroligt bra ord. Jag arbetar med sylsökande barn och de har jättesvårt att förstå ordet lagom, men när de fattar tycker de också att det är ett superb bra ord.

• becciz

Jag börjar få lite ångest för hur vi ska berätta för vår son att vi ska åka på bröllopsreas och att han inte får följa med. Tänk om han blir jätteledsen och så tänker jag på det hela resan.
    Jag vill ju verkligen åka själv och bara vara med min man. Får vål muta honom regält kanske.

• The Runaway Bride

Varmt i klänningen är ju bara förnamnet! Provade klänningen och medan min väninna snörde och justerade känner jag hur svetten rinner till och med längs vaderna. (Ursäkta om jag är motbjudande men då svettas man verkligen MYCKET.) Det är väl klart att det blir 25 grader och en skön bris den 19:e, det har ju jag beställt! Har ni andra glömt det?
    Det var inte meningen att hetsa upp andra i risfrågan, är bara nojjig just nu...

• feonix

Jag tror att vi är nojjiga allihopa just nu. Men vi har semester tillsammans nästa vecka och har vigt den åt bröllopsplaner fram till torsdag, då vi åker på en kort kryssning till Åland. Vi kände att vi behövde komma ifrån huset lite och vi har tyvärr ingen bröllopsresa att se fram emot, utan jobb den 21.

Becciz. Mutor brukar fungera bra (har visserligen inga egna barn) Jag tror desssutom att man blir bättre föräldrar om man någon gång gör något för sig själva.

• Nasse7

Jag drömmer konstiga bröllopsdrömmar varje natt, så nu börjar jag också bli nojjig.
    Jag oroar mig faktiskt mer för att det ska ösregna än att det ska bli soligt. Även om det är soligt så finns det ju alltid skugga nånstans man kan ställa sig, men om det regnar, då är det ju kört! Då går det ju inte att ta kort ute! Inte kul att ta fula studiokort när man hade planerat att ta kort vid en slottsruin. :(

• becciz

Min kompis frågade mig om allt hänger på att det inte ska regna för det regnade på hennes dag och hon sa att hon hade en underbar dag ändå.
    Det sägs ju också att lite regn i slöjan betyder tur. MEN om det nu kommer regn så får vi väl hoppas att det blir väldigt lite!

• alvbröllop

jag oroar mig inte det minsta för värmen - jag ororar mig mer för regnet!

Jag gifter mig inte förrän kl 19.00 så den värsta värmen e nog över då!

Vi vill helst ha alltihop utomhus så det skiter ju sig om det regnar... suck...

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd