• The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • Hoppas på ett ja

Ja precis min tanke också. Det kommer säkert att vara fullspäckat program sista veckan. Men man kan ju dirigera ut vissa saker på nära och kära också. jagmenar skriver jag bara vad jag ska ha för groggvirke på en lapp så kan ju vem som helst handla . Ja ja ska försöka att få så mycket som möjligt klart till nån dag innan så man hinner varava ner innan självaste dagen.

• Bröllopstokiig

Eccisen: Vad kul att du hittade kläder till barnen! Jag var inne på Debenhams själv förra veckan och såg alla dessa bedårande kläder! Hur gamla är de små juvelerna?

• Nasse7

Jag började med placeringskorten igår. Konstigt att vissa namn ska vara så svårt att få snyggt, medan andra blir hur bra som helst.
    Mina är väldigt enkla, bara auberginefärgat skimrande papper och så embossa namnet i guld på det.
    Enkelt men effektfullt. :)

• feonix

Jag håller också som bäst på med placeringskorten. Mina följer inbjudan där vi har en inlaga som sitter fast i en ram med snygga hörn som vi stansar ut. Oj vad svårt att förklara. Jag har i alla fall kvar att skriva namnet med finaste stilen och kaligrafipenna, limma ihop alla och sätta fast den lilla fjäril som ska sitta uppe i hörnet. (fjärilar går genom hela bröllopet.)

Men ny ska jag ut i det fina vädret och cykla av mig. Jag har suttit inne hela dagen och sytt 35 löpare till dukningen. tur att jag fått låna mammas overlock, annars hade jag fått nåla hela veckan.

• becciz

Hej på er!
    Jag har varit i Tyskland och handlat spriten så nu är det också klart och sen har jag hittat smokingar till mina barn. Gud så fina dom blir. Det är en jätte lättnad eftersom jag har haft sådana problem. Men nu har jag blivit ovänn med min pappa och det har aldrig hänt innan,så det känns inte alls bra. Försökte prata med honom innan men då var han bara kort och otrevlig mot mig. Så nu vill jag bara gråta det är ju det sista man vill just nu. Ska ju inte bli kul att lägga sig nu,gillar inte att somna som ovänn. Hoppas ni andre har haft en bättre dag.

• feonix

Det är aldrig kul att bli ovän med sina föräldrar, men samtidigt tror jag att det ibland är bra att "rensa luften". Det ordnar sig nog innan bröllopet.

Vad bra att det andra är ordnat. Vi skickar mina farföräldrar som ändå ska ner till Tyskland för att inhandla starkare varor. De kommer med allt nästa vecka och har då även med sig spettekakan till efterrätten, mums...

• becciz

Det känns inte som att luften är rensad nu envisa kar!!!!!!!!
    får väl se om han hör av sig imorgon.

• feonix

Han kryper nog till korset imorgon. De är envisa, men de brukar ge sig.

Vad tråkigt att det händer just nu. Jag i alla fall bröjar känna mig lagom nervös utan liknade händelser. (är då mera nervös inför själva bröllopet när mina svärföräldrar med respektive ska fösas samman för första gången sedan skilsmässsan för fyra år sedan och den har inte varit trevlig. Men jag antar att de är vuxna människor och vet hur man ska uppföra sig.)

• becciz

Ja det kann ju vara lite kännsligt. Han är sur för att jag inte vill låna hans arbetskompis barns smoking till min 5 årige son. Men dom hade den på sitt bröllop och är rädd om den och vill ha tillbaka den efter vårt bröllop. Men jag har en hyper aktiv unge som springer runt som en galning så det skulle ju inte förvåna mig om han skulle trilla och slå upp knäret på byxan eller något sådant. Så därför köpte jag en egen. Mén det tyckte han var onödiga pengar.

• feonix

Min mamma är lite sådär också. Allt ska alltid vara det billigaste, så jag berättar inte längre vad saker kostar. Sedan har deras ekonomi blivit bättre på äldre dagar och då unnar hon sig också saker.

Men med bröllopet har vi varit klara med att det är vårt bröllop. Vi betalar allt och då har ingen annan någon rätt att lägga sig i. Och det har faktiskt fungerat.

Men .... hur går det annars. Jag böjar bli nervös och räknar dagligen på vad för saker jag har glömt att fixa med.

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd