• The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • The Runaway Bride

*håller tummarna*!!

• Bröllopstokiig

Jag ska med ut i eftermiddag, ska kolla in underfin med! Ska promenera från jobbet och ta den vägen genom Drottninggatan!
    Vill bara bocka av och bocka av på en fortfarande lång lista!
    Kul att du hittade så fina underkläder, man gifter sig bara en gång, så varför snåla? Allt annat kostar ju så mycket så det är ju inga pengar i sammanhanget igentligen!

• Nasse7

Då får vi hålla tummen åt varandra då. :)

• Bröllopstokiig

Det får vi göra Nasse7.... vad bor du? I sthlm med?? Har du tips??

• becciz

Har varit hemma hos min syster idag och kollat hur deras tärnklänningar blir. dom blir kanonfina. sen har mamma och jag varit ute och köpt kläder till henne. Det bästa av allt jag har blivit vän med pappa igen denna underbart envisa man. Men vad skönt det känns för vi ska träffa prästen på måndag och pappa ska vara med och gå,inte kul om vi är sura.
    Jag kan inte riktigt greppa att det bara är EN månad kvar nu!!!!
    Men gäster är det lite si sådär så jag har skrivit om alla i festprogrammet sen får jag ta bort dom som inte kommer innan jag printar ut allt. Men det är skrivet och klart.
    Jag får inte veta vad min sambo ska ha på sig eftersom han inte får se min klänning, och jag är så nyficken.

• feonix

Becciz: Vad skönt att det fixade sig med din pappa, som sagt de brukar krypa till korset.

Det är som sagt bara en månad kvar idag. jag har börjat med mina listor (och gömmer dem för sambon) vilka som ska göra vad, vilka saker vi inte får glömma till dukningen o.s.v. Idag satt jag och gjorde klart placeringskorten och har ställt dem fint i en låda som står ute på vindsgarderoben med alla andra bröllopssaker. Det börjar bli fullt.

Igår hittade jag även en frisyr som jag gillande. Jag hoppas att den går att genomföra på mitt hår. men det är två veckor kvar till jag ska träffa frisören, så jag hinner kanske ändra mig.

• The Runaway Bride

Vad ska ni ha för smycken? Pärlor eller något glittrigare?

• Nasse7

Hejhej, nu är jag tillbaka.
    CicciL, jag bor inte i Stockholm, men utanför Linköping, så jag har inga tips på vart du kan gå i Stockholm, sorry.
    Jag fick tag på underkläder igår.
    En sorts cremefärgad torselette med strumpeband och allt.
    Den passade perfekt under klänningen som jag naturligtvis var tvungen att prova en gång till också. :)
    Sedan var vi på Ikea och handlade champagneglas och ljuslyktor till dukningen. Glad. :D :D

• The Runaway Bride

Grattis till fina underkläder Nasse7! Är också pirrig på att prova allt ihop!

• Bröllopstokiig

Hej och god morgon..... eller gog förmiddag... jag var och letade igår efter underkläder och hittade ingenting!! Jag sprang i 7 affärer, men de hade inte kompletta delar. Den fina bodyn med strumpebandsbållare var slut nu efter att jag gick tillbaka, grrrrr. Sen var det bara stora storlekar kvar, typ large, jag drar small, vilket inte för saker lättare. Provade en söt sak från Triumph men jag har så små bröst att det inte gick. Jag vill ha i kritvitt, och det enda jag kunde hitta var i champagne. Hur som helst, 4 veckor kvar - och jag borde hitta något. Får väl bli i enklare diomension i värsta fall...

Vad gäller smycken ska jag ha prärlor. Ska låna ett gammalt fint pärlhalsband av min farmor, som jag ska vira 3 gånger runt halsen, sen pärlöronhängen och pärlarmband, sen ska jag inte ha mer, vill inte se ut som en julgran. Jag är den klassiska typen och känner att more is less. Men det är fint med glitter och glamour med, men eftersom jag är ljus så passar det inte mig denna årstiden, kanske om jag hade vinterbröllop att man hade mer strass... men men smaken är som baken - delad

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd