• The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • The Runaway Bride

Kan sälla mig till skaran som har M2B som inte kanske direkt är oengagerad men som tycker att...det löser sig bara...
    Lite irriterad har jag nog blvit några gånger, men nu försöker jag slappna av och har helt lagt över ansvaret på honom att göra vigsel och festprogram. Jag tror att han planerar att göra dem kvällen den 18:e, men försöker låta bli att stressa upp mig över detta...

• Brud198

Hej Alla!

Här är en till som ska gifta sig den 19/8. Tycker det känns förvånansvärt lugnt faktiskt och har koll på det mesta. Visst finns det saker som man inte kunnat slutföra ännu fast man skulle önskat det och bara tagit det lugnt de sista veckorna.

• Nasse7

The Runaway Bride:
    min m2b är sån om det mesta. "Det ordnar sig" eller "jaja" är hans standarduttryck när jag springer runt superstressad inför nånting. Tänk Ior så förstår ni...
    Ibland är det jätteskönt att han är så lugn, men ibland blir man bara mer irriterad för att han inte kan skynda sig och inte kan ha någon framförhållning. (Standard är att han ställer sig i duschen 5 min innan gästerna ska komma om vi ska ha kalas tex...)
    Han har i alla fall gått med på att göra några listor både vad vi ska bli färdiga med innan och sedan har vi gått igenom hela bröllopsdagen för att se om det är nånting vi har glömt.
    Usch, jag hör själv hur hysterisk jag låter. Jag som var så lugn förut. :o

• Brud198

Hi hi Nasse7, jag tror faktiskt att en hel del män är på detta viset...! Jag har oxå en likadan. Känner igen mig på pricken. Om jag överlämnar en uppgift som han ska fixa till ett visst datum så slutar det tyvärr ändå alltid med att jag får hispan och ordnar det själv en dag innan...

• Bröllopstokiig

Jag tror vi alla har varit relativt lugna fram till nu! Och våra m2b's är likadans känns det som, det är kanske tur att det är någon i lilla familjen som bevarar lugnet, även att det är stressande att de är just så lugna
    Huuu sitter och fryser på kontoret idag, det är ju skit kallt. Har nu nästa slutfört vigselprogrammet och väntar på att solisterna ska ringa och säga att det är ok låtval. Har börjat med festprogrammet och ringde en kompis igår som ska hjälpa mig att hitta på lite om personerna i sällskapet, så vi kan skriva in det sedan i festprogrammet. Man får ju själv hjärnsläpp, så det är tur att man har en kompis som känner de flesta på min sida och som är bra och underfundig när det gäller detta. Så idag tror jag att jag endast tar ett steg fram (och inte 2 steg bak på det).

• Nasse7

Brud198, skönt att fler har samma problem.
    Ibland kan jag verkligen se bilden av en liten, ilsken terrier (jag) som sitter vid fötterna på en stor, sävlig lugn St Bernardshund (han)och bara skäller medans St Bernardshunden bara sitter och gäspar eller nått.
    Hänger ni med?
    Fast på tal om nånting annat, så gick vårt OSA ut igår och vi har bara fått 4 st som inte kommer. Ganska bra!

• Brud198

Det där med att skriva lite om gästerna i festprogrammet är ju kul. Har oxå suttit och pysslat med det, men va svårt det är! Man får verkligen hjärnsläpp.
    Men nu är det klart och jag hoppas verkligen inte att någon hoppar av eller kommer till nu!

CicciL, fryser??? Nog för jag har det svalt med luftkonditionering på kontoret, men ute är det ju för tusan 29 grader och strålande sol.... Ja vill ha semester nu!!!

• Brud198

nasse7, min make skulle nog vara en sån där hund med för korta ben och alldeles för mycket skin som ser ständigt trött ut!! Hi hi, dom är ju söta precis som han, men gör inte för mycket.
    Skönt iaf att karlarna tycker allt som vi gör är BRA och inte klagar!
    Vi har 6st som inte kommer, det tycker jag är OK. Hur många har ni bjudit?

• Bröllopstokiig

Brud198: Vi har både kallt inne och ute i Stockholm idag, huuuu. Men det kanske kan vara bra med lite svalare väder efter all sol, även om jag älskar värmen och solen. Den kommer väl tillbaka. Den 19/8 ska det ju iallafall vara strålande sol från en klarblå himmel!!!! Det har jag beställt!!

• Bröllopstokiig

Vi bjöd 140 personer, men det kommer bara 90 stycken Men vi har bjudit ¨många internationella gäster så det är ju förståeligt att de inte kommer från andra sidan jordklotet bara för en helg... Sen är det många som inte får tag på barnvakt, så det är tillsammans med vårat val av kläder kanske med en bidragande faktor. men man får vara glad för de som faktiskt kommer!

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd