19 augusti - ny tråd
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
Jag ska också ha slöja som är halvlång men kronan är väldigt enkel så jag tror det blir bra. Det värsta skulle väl vara om det inte blir som man tänkt sig.
Vi håller på med korsord som jag fick tips om här,men vi har väldiga problem och hitta på frågor. det är det ända som är kvar av festprogrammet och jag vill gärna stryka det på listan.
Har ni några tipsom vad man kan fråga?
Har du funderat på frågor om er och familjen? Annars kan man ju ta upp en tidning och kolla lite vad som är aktuellt och fråga om det. Huvudstad i landet L eller vad heter närmaste sjö där ni bor. Brudens andranamn är? typ anna, menar inte efternamn... ja ja i all hast ngt i af
CicciL: Känner verkligen igen mig! I mars var jag urkaxig och sa att allt bara skulle fixa sig...nu känns det något stressigare...
Jag är mest orolig för kantorn och min solist i kyrkan. De är båda väldigt vimsiga och just nu känns det som närmast ett mirkael om de
1) infinner sig i kyrkan rätt dag och tid
2) spelar och sjunger rätt låtar förhoppningsvis samtidigt. :-O
The Runaway Bride; ja du där känner jag igen mig med, min kantor sa att hon skulle börja öva på låten de ska spela samma dag! Jag trodde hon skämtade, men nej då, här spelas det bara efter noter och det kan hon minsann.!! Ja ja..... Vad ska man göra?
Det var ju förskräckligt! Tvingade i princip min kantor att träna lite... "Jaha, det var ni som sulle gifta er den NIONDE?" säger han!! "Och skulle ni ha Gotländsk brudmarsch?" (Fast vi ska ha Mendelsohn och Trumpet vol.)Inte en siffra rätt liksom.
Sedan blev det lite synd om honom ändå för han blev så rörd av våra kärlekssånger att han nästan grät.
Som sagt, klaffar detta den nittonde så klaffar allt...
The Runaway Bride; Vi ska oxå ha dessa som in&utgångs marsch! Vilka har ni valt som solo sånger??
The Runaway Bride och CicciL:
Jag ska också ha de in- och utgångsmarscherna. Känns nästan som om vi 19 augustibrudar har pratat ihop oss... :)
Absolut!! Vad festligt, mycket verkar faktiskt samma!!
Vi har dels "Annies Song" (som så många andra) och sedan en gammal Stenhammar-sång, "Flickan knyter i Johannenatten" och Händels "How beautiful are the feet of poetry", lite ovanliga val kanske, men vi har en operasångerska som är en underbar sopran som ska sjunga.
Blir det bara ordning på kantorn så tror jag det kan bli urvackert.
Känner mig nöjd med in- och utgångsmarscher också, ännu mer nöjd nu när jag delar mitt val med ert!
Jag vet att många har valt lite mer otradionella ingångsmarscher, men jag kan inte hjälpa att jag får rysningar varje gång jag hör Mendelsohn, så då var det ett lätt val.