19 augusti - ny tråd
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
Vi bjöd 55 st, så nu blir vi 51, men min mamma kom med lite önskemål i sista minuten om människor som hon ville skulle komma och eftersom de är med och betalar är det ok, så vi kanske blir 4 till. :)
Har precis fått veta att min pappa har bokat bil åt oss som kommer följa oss hela dagen från frisören, till fotografen, till kyrkan och sedna till festlokalen. Tror inte att det skulle kosta mer än 2000:-
Puss på dig pappa!
Nasse7!
Grattis till en gullegull pappa! vad kul att han har fixat en transport hela dagen. Själv åker vi taxi till kyrkan, jag och mina tärnor och sen egen bil (iofs lite rolig bil) till fotografering och fest.
CicciL
Vad har ni gjort för klädval?
Jag är inponerad att man känner så mycket som 140 personer.
Vi blir 42 och alla kommer ja, det är alltid 4 stycken som säger att de kommer men aldrig gör det. Men sen får man väl räkna med sjukdom kanske.
Vi blir 51 st (59 st inbjudna) så det känns ganska lagom för oss.
Vilket fantastiskt jättebröllop ni kommer få, CicciL!
Nasse7: Vad praktiskt med en bil som följer med er, det känns som om jag kommer fladdra hit och dit i taxi halva bröllopsdagen. Snäll pappa!
Min sambo har inte någon kontakt med sin släkt förutom föräldrar och två systrar med sällskap så vi har ju lyckats få ihop rätt så många med tanke på att det nästan bara är min familj.
Hur mycket har ni kvar att göra?
oändligt....känns det som. Bordsplacering,program, dryckesinhandling, göra klart med catering, bestämma tårta. you name it..
becciz: vi har valt att ha långklänning och smoking på vårat bröllop, vi ville ha det lite pampigare, men ändå inte Frack. De flesta av våra vänner och bekannta har nämligen kostym på sig dagligen på jobbet, så vi tänkte att de kan ju vara roligare att få "klä" upp sig lite mera på vårat bröllop.
Ja, 140 personer är många, då har vi ändå valt bort en del. Men vi har båda pluggat och bott utomlands i många år under tiden vi var 20-30, så då lär man ju känna fantastiskt mycket nytt folk. Sen är det ju en del kusiner och så med...
Så det är verkligen lite att pilla med, och det blir verkligen inte gratis när man har ganska många som vi har ändå... men det gör ingenting. Så det kanske inte är så undra på att man är lite stressad med allt. Vi ska dessutom ha bröllop i dagarna 3 eftersom de är många som reser till oss. Vi ska gifta oss i Karlskrona och vi bor i Stockholm, så det är ju inte att pipa förbi vissa blomsterbutiker eller festlokal eller annat och kolla läget, jag måste kolla det mesta via telefon eller internet, annars får jag kör 50 mil Så nu är jag för tillfället och pillar lite i dag 3, vi ska ha brunsch för alla dagen efter och jag funderar på hur jag enklast och smidigast ska ordna detta? Utan att jobba ihjäl mig, vilken mat jag ska ha osv. Men det blir nog kallskuret, typ pastasallad, vin/ramlösa. Sen kaffe och bulle efter det. Eller ngn med förslag?
Välkommen i tråden robbansjenny! ja som sagt jag har massor kvar att göra, och jag kommer på mer o mer hela tiden, så den där listan jag skrev för ett par veckor sedan är jag klar med, men nu har jag en ny lika lång
Cicci: Vi ska oxå ha brunsch dagen efter. Vi tänker låta grillarna stå kvar från kvällen så kör vi hamburgare, sallad och sånt.Enkelt och smidigt..Kanske inte så mycket frukost mat men man får säga att de är a la usa..eller nåt