19 augusti - ny tråd
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
Den kantorn vi ska ha är bara intresserad av pengar han var lite otrevlig när vi träffades och sa att solisten vi hade valt inte var bra. Men det var bara för att han spelar själv och inte behövde hjälp av kantorn,där förlorade han 600 kronor. Vi ska ha mendelsohn in och en svit ur Drottningholmsmusikan som utmarsch.
The Runaway Bride;
Vi ska ha Shall I compare thee to a summer?s day Sonnet 18, av William Shakespeare, ganska ovanlig med tror jag, sen ska vi ha Klinga mina Klockor med Björn/Benny Andersson. Vi har en ca 10 mannakör som ska sjunga, så jag hoppas att det blir maffigt. Har sedan hyrt in en trumpetare från Marinens musikkår, som ska spela solo tillsammans med kantorn på piano. Då har vi valt en 80-tals dänga, the power of love, med Frankie goes to Hollywood. En kompis ska läsa texten som en dikt eller vad man ska säga innan, sen kommer instrumentalt solo efter. Det är detta jag är toknervös för, för de vet inte vilken låten är knappt och ska då öva samma dag! Även att man kan spela efter noter så kanske det är bra om man har lite känsla i kroppen för hur den faktiskt låter!
Åhhh..."Shall I compare thee..." är min favorit! Brukar deklamera den för min M2B när jag druckit lite vin...
Troligen så blir ju allt jättebra med musiken, jag menar kantorerna är ju verkligen proffs och har säkert spelat på massa bröllop, men visst känns det som om de tar lite lätt på det!
>>Nasse7: Ja, visst ryser man när man hör Mendelsohn...SÅ underbar!
Vi ska ha "Den här stunden" (sv text av From this moment med Shania Twain), Amazing Grace och "Rör vid min själ" (sv text av You raise me up)
Solisten har vi hyrt in och jag har träffat henne när hon uppträdde på en pub i Gbg. Jätteproffsig och säker. Hon bara sa, "ingenting att oroa sig för, det kommer gå så bra." Så då får jag väl tro på henne.
Men oroar mig gör jag ändå. :)
Jag har försökt lyssna på den på nätet, men inte lyckats, finns det något ställe man kan lyssna på Shall I compare thee.... någonstans? Jag har bara ett svagt minne av hur den går...
Min syster har ordnat solisten och har fått de sånger som är speciella för oss, hon ville så gärna överraska oss så det känns lite spännande.
Men jag skulle gärna vilja vara med på era vigslar för det låter som det kommer bli otroligt vackert. Jag får gåshud bara jag tänker på vacker musik i kyrkor.
Man kan lyssna på början i alla fall på cdon.com. Man kan söka på titeln inder "downloads". Det är tyvärr inte hela, men lite är väl bättre än ingenting.
nasse7, jag fixade inte det tyvärr vet inte varför jag inte kan, jag får fram albumet...
Konstigt, gick smidigt när jag letade. Få se om jag kan hitta nått bättre ställe som är lättare att komma åt.
Hej tjejer. Hær ær en till som ska gifta sig den 19:e augusti!
AAhhh!! det ær bara en mnad kvar!! gud så nervøs jag blir... jag sitter å kallsvettas om hænderna på jobbet just nu.
Finns det någon annan hær som ær lika nervøs?