• The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • Bröllopstokiig

ÅÅÅ vad bra idé!!!!!!!!!!!!!!!! Graverade snusdosa i silver, VAR hittar man det??? Å det skulle jag kunna tänka mig, det var ju skit coolt!

• The Runaway Bride

Jag tänkte nog köpa något litet minnesvärt till honom iaf, fast det inte riktigt är tradition... Är det någon som har en bra idé? Manschettknappar känns lite tråkigt, och samtidigt känner jag att jag inte hinner göra något själv (typ personlig bok med massa roliga grejor) heller...
    Det är så himla mycket annat nu.

• Bröllopstokiig

The Runaway Bride; det beror ju på vad han är för "sorts" kille. Min m2b har relativt dyr smak, så det är jätte svårt att hitta ngt till honom sen har han annars allt som man kan komma på. Vet att manschettknappar kanske kan tyckas trist, men jag tror att ett par i silver med hans/era initialer graverade och kanske ert datum, skulle uppskattas som omväxling. Minnes värda saker till grababr finns det inte mycket av. Klackring kanske? Silverbägare eller liknande? upplevelse, den minns man ju men det är ju kanske inte ngt man bär med sig? Klocka?

• The Runaway Bride

Ja, en klocka skulle vara perfekt! Tyvärr har han också lite väl dyr klocksmak för min plånbok, men man kanske kan hitta någon snygg och cool som inte är en Breitling eller Rolex?
    Annars lutar jag lite åt just ett par graverade manschettknappar, de kan han ju ha hela livet i alla fall!

• Bröllopstokiig

Min kille har redan en Rolex, och den nya han vill ha kan han glömma att jag ska köpa, för jag har inte de pengarna (särskillt inte nu i bröllopstider) MEN jag tycker verklgien ett par manschettknappar i silver, som du graverar ngt på där en trevlig grej, det kan man aldrig få för många av och sedan har du ju verkligen givit ngt personligt med lite tanke och tid bakom i så fall, eller hur?

• The Runaway Bride

Nu har jag hämtat min klänning!! Lika vacker som jag mindes den... Underkjol och slöja är också fixad! Men oj, vad dyrt det var med slöja, jag menar: SÅ mycket tyg är det ju inte!

• becciz

Jag var lite orolig innan jag hade hämtat klänningen att jag fortfarande skulle tycka att det var rätt klänning,men visst är det härligt när det känns helt rätt!!
    Jag trodde dom skoja med mig när jag köpte min slöja för dyr om jag får säga mitt.
    The Runaway Bride
    Ska du ha lång slöja? Krona eller tiara?

• The Runaway Bride

Jag ska ha en mellanlång tror jag det kallas, med lite stenar på. Först hade jag tänkt ha tiara men i och med att slöjan kommer sitta ganska högt på huvudet så var jag rädd att det skulle se konstigt ut. Fortfarande lite fundersam dock... hur har ni andra tänkt ha det med slöja/krona/tiara?

• becciz

Jag ska ha medellång slöja och krona. Jag hade en ide men min frisör fick mig på andra tankar. Så nu är jag lite osäker.
    Jag vill ha stora lockar med slöjan över,sen efter kyrkan så skulle jag ta av den,ville inte ha den hela festen. Men det blev inte bra för det blir ett hål i uppsättningen då som inte blir fint. så nu får slöjan sitta under uppsättningen långt ner i nacken. Hoppas det blir bra!

Jag är rädd att jag kommer svettas ihjäl med allt man ska ha på sig

• The Runaway Bride

Jag har sett sådana uppsättningar med slöjan i nacken och det brukar se jättefint ut, så det kommer nog bli kanonbra. Speciellt om du ska ha krona så är det säkert en bra idé!

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd