19 augusti - ny tråd
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
tack cicci! jga ska höra om dom kan skaka fram några mått..Dom är lite förvirrade där uppe men de måste ju gå på nåt sätt..annars får man väl skicka blivande svärmor på en expedition
Vi är också i stort sett klara med vår bordsplacering, men vad gör man med de gamla som har sagt att de kommer, men som man misstänker att de i sista minuten ändå inte kommer att dyka upp eftersom de måste övernatta? (Det är 4 st det handlar om och det har varit så förut att de har varit bjudna på fest. I sista minuten har någon av dem blivit dålig och då kommer de inte. Har hänt flera gånger...) Ska man sätta in dem i placeringen ändå och så skiter det sig helt om de inte kommer, eller ska man inte ha med dem, men OM de kommer så får de de andras respektive vid borden och får sitta längst ut, längst bort trots att de är nära släkt? Hur resonerar ni?
Nasse7: läste här i tråden att du var klar med ditt festprogram, du har inte lust att maila det till mig oxå? Hade du gjort det i photoshop? Där gör jag alla mina trycksaker men festprogrammet har jag inte fått till något bra så all inspiration behövs!!
sofha793@yahoo.se
Fialott, nej jag har gjort festprogrammet i MS Publisher. Tycker det är jättesmidigt. Har du det programmet, eller vill du jag ska maila pdf-fil?
becciz: NEJ jag/vi har inte barn med på vårat bröllop, har varit på bröllop med barn med och det glömmer jag aldrig (redan då tänkte jag att om jag gifter mig själv ngn gång så ska jag inte ha det så här). barn är underbara och de är välkomna en stund i kyrkan, men sen är det stopp. jag resonerar även att det inte är kul för barnen att vara på vuxenfest med alkohol och stim, de kommer bli trötta och gnälliga. Phuuu... no thanks! MEN om man nu har valt att ha med barnen så skulle jag hyra in en barnflicka som satt med dem vid ett seperat bord och sedan se till att det fanns ett angränsande rum där de kunde se på film, rita och läsas för tillsammans med barnflickan. Jag har själv ordnat barnvakter till dem som ej kunde lösa detta själva.
Jag har 2 näbbar på 3 + 5 år gamla som ska gå före oss in i kyrkan, precis som eccisen fall. Mina tärnor går bakom mig och min pappa och sist går prästen in. M2b tillsammans med bestman o marskalk väntar framme vid altaret.
Nasse7. Jag resonerar som så att det är bättre att de sitter längst ut på tillexmpel honnören och har varandras respektive till bordet. Om de inte kommer kan man plocka bort det kuvertet/kuverten. Absolut enklast, precis som du själv skrev. Sen skuklle jag faktiskt vara så fräck så ajg dubbelkollade precis innan man ska göra det sista eller printa ut festprogrammen i fall de kommer, helt simplet ringa för att stämma av hur de mår och om de har möjlighet att fortfarande komma.
Jag ringde och kollade upp prästen och det var himla tur för hon har semester och kommer inte tillbaka förren den 19/8. Jag fick nummer hem till henne och har precis pratat med henn nu. hon ska komma med några tider vi kan träffas i kyrkan. men hon ville vänta till tre veckor innan. Nu längtar jag!!
Sen rasslade det till festlokalen ringde så nu är det också klart, ska bestämma tid sista veckan för att lämna allt som ska vara på plats till den stora dagen.
Gösses vad inspiration jag fick nu då.... kan det vara ni alla som sprudlar av glädje som smittar av sig!
Vi smittar säkert av oss till varandra!! Tjohoo nu är det bara 5 1/2 vecka kvar och man behöver lite styka och inspiration av varandra. Man blir ju bara mer och mer hispig och nervös! Skönt att du fick tag i prällen!
Fialott, du har mail
Nasse7: ok, nej jag har inte publisher, så du får gärna maila en pdf-fil. Är det lätt att arbeta i publisher? Jag har stor datavana men en del program är ju urdåliga ändå Jag är så van att jobba i photoshop för alla möjliga ändamål så jag gör det av gammal vana.
En annan sak... är det någon som har köpt/hyrt fina näbbkläder till en pojke? Jag har en son som drar ung. 130 i strl. Vi ska hyra mannens kläder men de hade inte väst i samma färg som hans kavaj o väst så då blev jag lite tveksam... skulle kunna tänka mig linnebyxor o väst o en fin skjorta istället, men hittar inte något bra alls på nätet.
ja, denna dag blev produktiv tack vare denna tråd. Jag har nu beställt såpbubblor så då är det ytterligare en grej jag kan bocka av..