• The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • BlueTopaz

ica i rutan: Precis så ska våra festprogram oxå se ut, på höjden. Tro mig DET GÅR INTE att göra dem i word! Om texten tex blir ändrad och blir en rad längre så skjuter det ju över på fel sida någon helt annatstans i programmet..

Feonix: var får man tag i publisher? Vad kostar det? Kan man länka brödtext mellan helt olika sidor?

• ica i rutan

Blue:
    *suck* Jag har misstänkt att just det kommer att orsaka ett litet helsike... :[ Men jag BRUKAR faktiskt gripas av envishetsjäveln som gör att jag pillar och pillar tills det baskemig funkar! Även om det tar femtielva dagar. :D

• ica i rutan

Vaddå länka brödtext, förresten? Jag har aldrig fattat vad brödtext är... :p *rodnar*

• Ikka

Här är en till som kan nästan noll om olika program, därför använder jag mig av works. Funkar än så länge, men det är som du säger ica i rutan, det tar ett tag för att få det att funka.

Och jag är oxå lite nyfiken på vad det där betyder...brödtext...*ler*

• ica i rutan

Ååååååh, Ikka! Tack!!!! :D Skönt att inte vara ensam dataidiot. Eller...förlåt, jag menar inte att du är en idiot, jag menar... Äh! :D:D:D:D Du fattar.

• BlueTopaz

Haha, jag läste media på gymnasiet, så det är därför jag kan sådana termer.
    Brödtext är själva löpande texten i en artikel, alltså exklusive rubrik och inledning osv.

• ica i rutan

Tack Blue. :D Men vad menar du med att du ska länka den då? *nyfiken*

• BlueTopaz

Man kunde förr (när jag gick i gymnasiet) länka texten från tex sidan 3 till sidan 7 så att när man fyllde på med text på sidan 3 så hoppar texten automatiskt vidare till sidan 7 istället för sidan 4.
    Förstår man mitt mambo- jambo?? ;)

Då använde jag program som pagemaker (som fortf finns) eller QuarkExpress. Min sambo jobbar som sagt på adobe så han skulle kolla om man kan prova programmen gratis ett litet tag. Hojtar om jag får reda på ngt!

• BlueTopaz

Har förrästen skrivit "vår historia" till festprogrammet, var skitkul att sitta och diskutera igen vad man kände och tänkte de där första dejterna.. fniss.. Blev ganska kul text oxå!

• BlueTopaz

Pagemaker finns att prova i 30 dagar här: www.adobe.com/se/downloads/

mitt på sidan hittar ni Adobe PageMaker 7.0, tryck på "prova".

Jag antar att programmet har kvar den enkla funktionen iaf ;)

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd