• The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • Ikka

Beccis:
    Jag ska oxå gifta mkig i skåne den 19...vilken kyrka gifer ni er i?

Känner mer och mer att jag börjar få kontroll över läget. Det e bara det med klänningen som inte löst sig än, men jag hoppas att det löser sig i morron.
    Är nyss hem kommen från mamma, som har hjälpt mikg att skära till sizofloren...kommer bli såå snyggt..*ler*

• The Runaway Bride

Tack Henrics tjej! Troligtvis går det ju bra...

Är det någon som har tips på bra augustiblommor att ha i buketten?

• Nasse7

Skönt att höra att det är fler än jag som har "underklädersproblem". Jag vill helst ha något snyggt som drar in magen lite och ger snygg figur utan att kosta en förmögenhet. Och så har jag lovat min m2b att det ska vara strumpeband på. Inte lätt.
    Jag blev färdig med festprogrammet igår och det är så skönt att slippa tänka på det i alla fall. Hade man fått nån hjälp av m2b så ahde ju allting gått mycket bättre, men han tror att allting fixar sig självt. Konstigt det där... ;)

• eccisen

jag ska ha pioner i min bukett men de är ju från blomsteraffärn och är mest typiska för juni-juli...

Angående underkläder så vill man ju hitta något som håller in på dom rätta ställena och det känns tyvärr inte som att man hittar det i dom "vanliga" affärerna..sen har jag nu förstått att jag måste ha en underkjol till min klänning men det var ju en helt vetenskap att sätta sig in i.. puh! vad knöligt allt börjar bli..

• eccisen

jag ska gifta mig i tavelsjö utanför umeå men är bosatt i stockholm..

• becciz

Ikka

Jag gifter mig i Vålluvs kyrka utanför Helsingborg. Var gifter du dig?

Jag hämtade min klänning förra veckan så nu går jag och tittar på den så att jag förstår att det är sant att jag ska gifta mig. Jag börjar nog få lite underliggande stress nu vet inte riktigt vad det är. Jag tror familjen tippar på när jag ska bryta ihop här, jag är värdens nyfiknaste person och dom njuter av att ha en massa hemligheter för sig.

• becciz

eccisen

Är det inte jobbigt att planera bröllop på annan plats än man är bosatt på?

• eccisen

Det är fruktansvärt frustrerande att inte kunna se personen man pratar med.. Kan lixom inte bara svänga förbi för att dubbelkolla saker.

• Bröllopstokiig

The Runaway Bride: Jag kommer faktiskt ha enbart rosor i min bukett, rosa, och några vita + röda som en rund boll. Tanken är att jag ska torka dem sedan. Pioner är jätte fint med, men jag vill så gärna spara min fina runda boll och ha som prydnad sedan. Blomsteraffärerna har ju koll på vilka blommor som funkar i augusti annars.

Nasse7. Förstår att vissa vill ha något som drar in lite här och där och strumpeband ska jag med ha, med lite blått på, sen ska jag ha strumpor som man sätter fast i strumpebandshållaren runt midija, jag kommer inte ihåg vad det heter nu, man har ju inte direkt på sig sådant till vardags. Jag kommer ha enklare underkläder, men jag är ganska smal, så det går inte med finare, eftersom jag är platt över bysten och även magen... allt trillar oftast av mig, kan inte ens ha stayups i small, för min alår är för smala... grrrr.
    Nasse7, kan inte du maila mig ditt festprogram om det går bra, jag skulle behöva lite inspiration, har inte ens kommit igång med mitt ännu. clowenadler@hotmail.com

eccisen: Jag bor i sthlm oxå, men planerar bröllop som är 50 mil söder härifrån. Lite meckigt är det, man får titta mycket på internet och när man är där nere, så gäller det att inte ligga på beachen, utan springa som en galopperande gasell runt alla affärer, festlokaler o kyrka för att planera att i minsta detalj.

Har börjat lite med vigselprogrammet nu. men jag kan inte göra färdigt eftersom jag ska ha ett instrumentalt solo i kyrkan och jag vet inte om pianisten och trumpetare kan spela det än, och de har semester nu så jag vet inte ens om de har fått noterna som jag har skickat till dem. Vi ska ha The power of Love, med Frankie goes to hollywood som instrumental musik, lyssnade på den förra veckan och den är super häftig och en gamal 80 tals dänga, men att spela den på endast trumpet och piano kändes efter den avlyssningen som om de har lite att jobba med om det nu går överhuvudtaget

• Bröllopstokiig

Ica i rutan: Är du där?? Hur gick det hos prästen förra veckan?? Vi fick öva, kändes helt absurt att tåga in med prällen och se sin m2b vänta vid altaret. Gick ni igenom något särskillt? Jag fick träffa vaktmästaren med, så jag sa att han får städa fort som fasen när vi ska in efter er!

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd