• The Runaway Bride

    19 augusti - ny tråd

    Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

  • Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • BlueTopaz

    Men oj, den här tråden har jag missat! Jag gifter mig oxå 19/8 i Ingarö kyrka i sthlm!

    Har ni börjat på festprogrammet?? Jag har sådan ångest! Har ingen aning om vad jag ska fylla det med förutom menyn och gästpresentationer???

  • BlueTopaz

    Ska förrästen hippas på lördag tror jag.. läbbigt!!

  • feonix

    jag håller som bäst också på med festprogrammet. Vi ska ha med meny, roliga festförordningar, lite historia om vårt samhälle (för alla inkokta stadsbor), någon rad om varje gäst. vi ska försöka vara lite fyndiga, men vi får väl se hur det går. Några allsånger. en roliga historia om skillnaden mellan kvinnor och män när de byter olja. Särskild rolig då min man är bilmekaniker. vi funderar även på lite citat och dylikt, men vi får se hur många sidor det blir. Min pappa är duktig på att göra program, så han kommer och hjälper oss.

    Jag har inte tänkt på det där med möhippa förren idag då min tärna pratade om det. Hon lovade ifall att de inte skulle klä ut mig, utan mer åt vindrikarhållet och sedan lät hon mystisk. Vi får väl se...

  • Bröllopstokiig

    Jag väntar på min möhippa med, jag kan inte för allt smör i småland räkna ut när det blir, trodde det skulle bli den 15/7 för en kompis som bor i Boston är hemma och ska komma hem till mig då sa hon... men sen vet jag att min tärna antagligen (hon sa det i allafall) ska vara i Båstad då, det är tennisveckan...så jag färdade bort det, den 22/7 vet jag att en annan av mina bästa kompisar är på bröllop, så nu har jag fått för mig att det blir antingen den 29/7 eller den 5/8.

    Vi håller på med vigselprogrammet nu och placeringskorten, det blir klistra och klippa i kväll. Festprogrammet blir det sista vi ska göra. Men vi hoppar allt vad sång heter och kör bara roliga anekdoter om bröllop och äktenskap som barn säger, menyn så klart och gästpresentation och lite roliga förhållningsregler.

    Väntar på några svar till, som vi har gett dispans, eftersom några hade svårt med barnvakt och vissa skulle föda barn i dagarna, så vi blir i allafall minst 90 stycken. Spännande.

    Hoppas nu bara inte det regnar den 19/8, jag har planerat allt efter en sol från klarblå himmel!

  • BlueTopaz

    Ja, BRA väder tack!! Det gör så otroligt mkt för bröllopet.. Vi bara MÅSTE ha bra väder på söndagen oxå för då ska vi bruncha och sedan bada, sola och vara i spa avdelningen på hotellet...

    Vi bestämde igår att fylla festprogrammet med:
    *Menyn
    *presentation om varje gäst, tex:
    Dan- God vän till brudparet och är marskalk idag, gift med Theres. En smått galen och impulsiv kille med fartränder. Pratar gärna om fiske, porsche och plumpa komentarer.
    *lite bilder
    *Grand Hotels historia
    *Vår historia
    *lite frågor om oss. Svaren presenteras senare under kvällen, det bord (vi har 9 runda bord) med flest rätt får en liten present.
    *sånger

    Tror ni det blir bra??

    Vad har ni kvar att göra annars? (måste ju kolla så att man inte glämt ngt) ;)

  • Bröllopstokiig

    Det låter super bra. Verkar som ni har ett liknande upplägg som vi. Vi ska nämligen med ha runda bord, och även brunch dagen efter för alla gäster som vill. Vet inte vad vi ska ha till brunchen ännu, funderade på pajer, men kom på att det är ju igentligen enklare att köra pastasallad med baugetter ost o smör, olika dricka till det och sen kaffe och kanelbullar, så man slipper "jobba" så mycket med den biten.

    Det vi ska göra i helgen är att träffa prästen på fredag, sen beställa tårta och blommor. Hänga klänningen och tärnklänningarna hos mamma och sen lämna kläderna till brudnäbbarna till dem. Hyra frackar till marshalkerna och min m2b. Sen är det massa små pyssel kvar. Fixa utsmyckning av kyrkan och festlokalen mm men det kan man ju inte göra förrän det närmar sig...
    Vi har skrivit upp allt i ett excelark nu så vin inte missar något. Det står till och med där att vi ska köpa cigarrer och coca-cola för mig som jag ska ha innan jag tågar in med pappa för att få lite snabb energi. Ha ha. Skicka över noter till solisterna, det var inte en lätt uppgift, men hittade till slut på nätet. Vad har du själv kvar Blue Topaz??

  • BlueTopaz

    Är det någon som har bra sånger till bröllop??

  • Bröllopstokiig

    Kolla på biblioteket, eller sök efter gamla festprogram här!

  • BlueTopaz

    ojojoj.. massor.. känns det som iaf! (sitter med festprogrammet just nu, inte helt lätt att tänka på vad som ska vara på vilken sida när pappret ska dubbelvikas och tryckas på båda sidor!!)

    Jag måste sy till min och tärnornas klänningar
    ringa kantorn och kolla att hon kan våra in och utgångsmarscher
    beställa de sista placeringskorten
    Hyra musikanläggning
    boka tid hos nagelskulptör
    Gör provsminkning och uppsättning
    Fixa schemat för bröllopet och dagen efter
    Fixa några aktiviteter/ lekar åt gästerna
    besälla blommor till dekoration i aug (kompis gör dem)
    fixa kläder till dagen efter??
    köpa presenter till medarbetare
    Dubbelkolla tårtbokningen
    Göra rispåsar
    Fixa bil och bildekoration
    Dubbelkolla fotograf
    Presenter till dem som vinner tävling
    Hämta ringarna
    Sraysola mig innan brällopet
    Ha middag med alla inblandade o gå igenom
    Ha vigselsamtal med prästen på tors.
    Trå pårlor på ståltråd till brudbuketten

    tror det var allt... hjääälp!
    bestämma mig för florist

  • BlueTopaz

    Någon som minns hur man länkar brödtext mellan olika sidor i word?? I don´t... =(

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd