• The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • The Runaway Bride

Jag har sett en bok som påminner om den ica i rutan köpt på Designtorget. Verkar himla kul, funderar också på den. Har även sett en fin på Matton på Norrlandsgatan.

• ica i rutan

Brud i augusti!:
    Nej tyvärr, jag bor i Karlskrona...! Men den finns säkert i bokhandeln, kolla runt du bara! :)

• lolabe

Jag har sett den boken på Designtorget.

• Bröllopstokiig

Hej ica i rutan!
    Hur är det?? Hur har det gått med osa för dig?? Skit vad nervös jag är, hel stressad. Jag kommer inte som jag sa till kna, jag kommer nästa helg, hur ser det ut för dig då? Kanske kan vi ses?

• ica i rutan

CicciL:
    Hej "bruden"! ;)

Det går bra, jag är lite pirrig bara, men tror allt är under kontroll. :)
    Menar du helgen som kommer nu, eller 7-9/7? Är det 7-9/7 kan vi väl ses som vi tänkte fast den fredagen istället, om du kan? :)

• Bröllopstokiig

Hej tjejen dvs ica i rutan: Jo det är den helgen 7-9 juli som vi kommer ner, vi ska träffa prästen på fredagen, sen middag med mamma och pappa på kvällen... Jag vet inte hur det ser ut för dig, men jag skulle kunna ta det 16:00, annars kanske vi kan ta det veckan innan bröllopet, jag kommer vara nere från den 10/8 och fram till den 23/8, så där finns det pleny of time, men jag ringer dig och så får vi stämma av. Köpte engångskameror i går på Claes Ohlsson, som vi ska ha på borden. Svensexan är i morgon, oj oj... jag har varit väldigt involverad och fått styra om en hel del, höll på att få fnatt när jag blev cc:ad på ett mail där alla skulle sätta in 2 500 kronor (!!!!!!!) till en kille för middag på Café Opera med helrör, champagne etc på VIP hyllan, hans bestman flyger in från Frankrike och har redan betalat 8 550 kronor för sin biljett, så jag fick till slut nog, vissa har ju bara inte någon känsla för att andra inte har de pengarna! Så nu ska de äta middag på vår terass på Östermalm i stället och det blev 450 kronor per person i stället, allt inräknat. En stor sten har lämnat både magen och axlarna. Kidnappning i morgon kl 11:25, sen ska jag hjälpa till hemma och duka, fnatta potais och så vidare för att det ska vara klart till de kommer hem från 3-kamp. har hyrt in 2 servitriser, som jag har köpt förkläde till på Buttricks, som har 2 stora bröst på och sen ser det ut som om de har raffset på sig, lite kul... endast 3 av killarna vet att dessa tjejer serverar under kvällen ... Ja ja var tvungen att skriva av mig!

• ica i rutan

Hej CicciL! :)
    Blir lite svårt kl 16.00 nästa fredag, jag slutar jobbet 16.30... Men vi tar det när du kommer ner innan bröllopet istället! Jag kommer att jobba tom fredag v32, så torsdagen eller fredagen där kanske...?

Ojojoj...tur att du var med och styrde upp den svensexan. Herrejisses, det måste vara grabbar som inte har någon koll alls på "vanliga" människors ekonomi.. :o Visst, det låter ju flashigt med VIP på Café Opera osv, men...ja. Middag hos er låter toppenbra! :D Bra gjort!

Hur känns det nu annars då? Stressar du ihjäl dig? :? Ta en sak i taget, och det som virvlar runt i huvudet skriver du ner nånstans så du slipper ha det som en stressfaktor i huvudet.

Jag börjar bli ganska pirrig nu. Ska börja med fest- och vigselprogrammen i helgen, har inte gjort det än... Känns alltid lite lugnare bara man startat upp, liksom! :) På onsdag ska vi träffa prästen för genomgång och övning så sen vore det ju bra om vi kunde få färdigt vigselprogrammen...

Det är svettigt och pirrigt, men j**ligt kul! :D

• Bröllopstokiig

Ica,
    Jag skriver upp allt hela tiden i mitt lilla block som jag har med mig jämt, det börjar bli fullt nu...
    Hur som helst, tror jag det blir kanon om vi tar det innan bröllopet i augusti stället, då har man semester och kan gå ut och ta en glas vin sen
    Annars tokstressar jag hela tiden, jag fattar inte varför jag inte kan lugna ner mig. Bytte förrästen sommarafton till Shall I compare thee to a summers day.... tyckte den var bättre för oss... Annars har Camilla hjälpt mig med vigselöprogrammet och ordningen så det passar henne. Vet du hur jag kan få fram noter till The power of love med Frankie goes to hollywood?

KRAM

• ica i rutan

cicci:
    Kolla bibblan! De brukar ha massor av typ "pop -97" och "vispop" mm. Den finns säkert i nån sån samlingsbok. :) "Shall I compare thee" är underbar!!! :) Den texten är så enormt vacker, och melodin i det arrangemanget Camilla har är sååååå fint! :)

• Bröllopstokiig

Ska kolla bibblan. Skönt att den är vacker! Litar på dig!

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd