• brud sept.06

9 September var är ni?- del 2

Ja, då stängde "vår" tråd av, välkomna till del 2.
    Hoppas alla hänger på denna!
    Listan på den 9 september innan den blev avstängd:
    Hon
    Kardemumman - Askersund
    brud sept.06 - Ingarö
    Molle80 - Malmö
    bridee
    Welma - Örebro
    A&M
    Oskars fru - Umeå
    september bride - Nässjö
    septemberbrud-2006 - Falkenberg
    ~höstbrud~ - Vaxholm
    MeiLi - Kalmar
    Bluewolfie - Malmö

Hoppas det går bra med allas planering.
    Hittade ett par super snygga skor förra helgen som bara var så rätt!
    Var och kikade på bil i veckan och fann det vi sökte; en silvergrå Rolls Royce, riktigt läcker!
    Skönt när man kan ta en sak i taget och inte behöva stressa upp sig.

• Svar på tråden 9 September var är ni?- del 2
  • ~höstbrud~

Hejsan tjejer,

här kommer en lite uppdatering från mig...

På måndag skall vi proväta meny samt får prover på bordsdekoration från floristen.

Nästa helg ska vi provsmaka tårtan samt träffa solisten.

Hälften av gästerna har tackat ja, än så länge har ingen tackat nej, OSA 9/6.

Jag och sömmerskan har träffats och vi sätter nu i gång med klänningen, kan inte göra så mycket på den för tidigt då jag håller på att minska i vikt/storlek men modellen skall vi ha klar etc.

I början av juni ska vi träffa prästen, fotografen samt bestämma kläder till brudgum och bestman.

Känner mig ganska lugn allt flyter enligt planerna.

Sommarens pyssel blir festprogram, vigselprogram, rispåsar samt bordsplaceringen. Layouten för fest-och vigselprogram är klart.

Hej hopp!!

• Becazinha

Molle80

Vi ska kolla på en lokal imorgon, så får vi se om det kan vara något, meddelar sen hur det gick!

• *cissi*

Nu har vi varit och tittat på lokalerna, jättefina!

Var iväg och beställde klänning för ett par dagar sen, en Nixa 475. Var lite osäker på halterneck, ville helst ha axelbandslös. Men de i butiken sa att de kunde sy om den till axelbandslös om jag vill. Provade att vika ner "halsbandet" och helt plötsligt visste jag varken ut eller in längre. Det kanske var finare med halterneck trots allt. Nu vet jag inte vad jag vill längre, tur att det är några månader kvar...

I helgen kommer mamma och svärmor för att diskutera bröllopet, framförallt budgeten som de ska hjälpa till med lite grand.

Hur gör ni andra? Klarar ni er själva, har ni sparat eller får ni hjälp?

• Kabo

Ser ut som om vi får ligga i som bara den för att spara ihop allt själva. Ingen som har sagt något annat ännu. Har frågat mamma om de sparat något till oss genom åren men det har de inte. Föräldrarna är skilda så till pappa berättade jag bara att jag hade haft en dröm där han frågade vad slutnotan för bröllopet blev. jag hade då svarat 109 987:-. Han svarade då att: jaja, det var ju inte så farligt. Det var bara 5 000 mer än vad jag hade budgeterat för jaja, om det ändå vore sanning När jag berättade om den drömmen sa pappa bara : Det var en bra dröm, håll fast vid den.

Detta tar jag altså som att vi inte får någon hjälp så nu försöker jag lägga undan 2 500 - 5 000:-/måndad! Phu, mycket pengar och vi har bara kunnat spara en enda månad än så länge och har bara 4 månader på oss! Min reservplan är att sälja min aktier som jag fick av min farfar när han dog. Det borde ge 10 000 - 15 000 kronor - som kan gå till cateringen i alla fall.....

• Becazinha

Molle80.... *suck* ...vi tittade på en lokal idag, men det en människa förmedlar i andra sidan luren - när man ringer för att få info - är oftast inte samma bild jag får i mitt huvud. Det som verkade vara en bra lokal var nog ändå bara sisådär, och det ger mig lite panik. Måste hitta något BRA för en 80 pers. med relativt låg budget. Har du något tips??

*cissi* Jag har underbara föräldrar, jag hade inte räknat med att vi skulle få så mycket hjälp (de har redan ordnat en gång så att pojkvännen kunde komma till Sverige på besök) så jag tänkte ta från sparade medel och jobba järnet. Men de vill bjuda på festen. Det lättar i hjärtat!

• redo

Hej igen på er! Hörni, hur gör ni med ringar? Jag har börjat fundera mer och mer på att beställa över internet, verkar ju bli väldigt mycket billigare så.?? Mest funderar....

• Kabo

Min sambo hade köpt en ring - den som han friade med, så det blir den som vi kommer att använda - lite tur faktiskt att jag slipper att tänka på det!

• redo

Kabo: vad skönt! Jag blir bara förvirrad av den vigselringsdjungel det är... Finns ju hur mycket fint som helst att välja mellan.
    Det är ingen här som har erfarenhet av att köpa ringar på internet, de trådar jag läst verkar tycka det är kanon..?

Nu har vi även bokat hotellsvit och en solist till vigseln är på G, sååå skönt! Jo och klänningen är beställd också och datum för när vi ska träffa vigselförrättaren och gå igenom vigseln är gjord och om en vecka ska vi slutföra våra funderingar kring menyn Det börjar rulla på!!

• Kabo

redo: Skönt! Det kännns allt lättare när man kan bocka av sakerna på listan.

Själv börjar jag känna lite tvärt om nu, att det inte finns något kvar att göra. Får lite panik eftersom det känns som om jag har glömt något (för det borde vara långt ifrån färdigplanerat ännu tycker jag)!

Det jag vet att vi har kvar är att fixa kläder till fästmannen. Köpa vin och kaffa till maten/tårtan. Göra slutbeställningen av tårtan och cateringen - tala om hur många det blir som kommer. Sedan ska ju ringaran in på putsning och vigsselringen in på gravering - men det behövs inte göras förrän i september.

Jag har bokat tid hos frisör, men ska kolla lite till för det verkar somo m jag har fått ett överpris

• brud sept.06

Har någon tänkt att ge morgongåva till er blivande?
    Om ja, vad blir det för något?

Welma: Blev det någon Secret Box för din del? Bara lite nyfiken......

En sak till, har ni bestämt vad ni ska ha för dans?
    Vi kommer att ha bröllopsvals, standardvals. Var först inne på att ta en gammelvals men det blev lite väl svårt.

Svar på tråden 9 September var är ni?- del 2