• brud sept.06

9 September var är ni?- del 2

Ja, då stängde "vår" tråd av, välkomna till del 2.
    Hoppas alla hänger på denna!
    Listan på den 9 september innan den blev avstängd:
    Hon
    Kardemumman - Askersund
    brud sept.06 - Ingarö
    Molle80 - Malmö
    bridee
    Welma - Örebro
    A&M
    Oskars fru - Umeå
    september bride - Nässjö
    septemberbrud-2006 - Falkenberg
    ~höstbrud~ - Vaxholm
    MeiLi - Kalmar
    Bluewolfie - Malmö

Hoppas det går bra med allas planering.
    Hittade ett par super snygga skor förra helgen som bara var så rätt!
    Var och kikade på bil i veckan och fann det vi sökte; en silvergrå Rolls Royce, riktigt läcker!
    Skönt när man kan ta en sak i taget och inte behöva stressa upp sig.

• Svar på tråden 9 September var är ni?- del 2
  • Meddelande borttaget
  • Snart Fru F

Hon
    Kardemumman - Askersund
    brud sept.06 - Ingarö
    Molle80 - Malmö
    bridee
    Welma - Örebro
    A&M
    Oskars fru - Umeå
    september bride - Nässjö
    ~höstbrud~ - Vaxholm
    MeiLi - Kalmar
    Bluewolfie - Malmö
    Snart Fru F - Kungsbacka

Jag vill också vara med!

• heda

Hoppar på här jag också

Hon
    Kardemumman - Askersund
    brud sept.06 - Ingarö
    Molle80 - Malmö
    bridee
    Welma - Örebro
    A&M
    Oskars fru - Umeå
    september bride - Nässjö
    ~höstbrud~ - Vaxholm
    MeiLi - Kalmar
    Bluewolfie - Malmö
    Snart Fru F - Kungsbacka
    Heda - Falun

• redo

Åh vad roligt! Tack för inbjudan lägger till mig själv i listan...
    Hon
    Kardemumman - Askersund
    brud sept.06 - Ingarö
    Molle80 - Malmö
    bridee
    Welma - Örebro
    A&M
    Oskars fru - Umeå
    september bride - Nässjö
    ~höstbrud~ - Vaxholm
    MeiLi - Kalmar
    Bluewolfie - Malmö
    Snart Fru F - Kungsbacka
    Heda - Falun
    Redo - Örebro

Hur långt har ni kommit i era förberedelser? Själv har jag bara bokat lokal som vi ska kika på på måndag, om vi känner att den passar oss så kör vi igång med inbjudningskort och sånt! Hoppas hoppas.. Gör ni egna inbjudningskort eller köper ni dom, i så fall var? Törstig på info

Glad Påsk!!

• brud sept.06

Välkomna alla "nya" brudar!
    Welma: Kul att du fann tråden! Tyvärr så stängs ju alla trådar av efter ett visst tag och nu var det "våran" tråd som fick avslutas. Men vi får samla upp alla igen och fortsätta där vi slutade.
    Hur går det för dig nu, klaffar planeringen som den ska?

Redo: Inbjudningskorten har jag gjort själv, de är klara men jag har kuverten kvar som ska fixas. Sitter nu med festprogrammen, tar lite i taget.
    Annars har vi nog kommit ganska långt med förberedelserna. Ska kika på bukett under den kommande veckan.

• Meddelande borttaget
  • Vill stå brud

Hej! Jag lägger till mig till listan

Hon
    Kardemumman - Askersund
    brud sept.06 - Ingarö
    Molle80 - Malmö
    bridee
    Welma - Örebro
    A&M
    Oskars fru - Umeå
    september bride - Nässjö
    ~höstbrud~ - Vaxholm
    MeiLi - Kalmar
    Bluewolfie - Malmö
    Snart Fru F - Kungsbacka
    Heda - Falun
    Redo - Örebro
    Vill stå brud - Stockholm

För två veckor sedan kom vi underfull hur vi ville ha det. Vigsel i Stockholms Stadshus, med den närmsta familjen, Bröllopsresan går av stapeln den 15 sep. Stor fest för vänner och släkt i oktober eller november lokalen är inte bokad än. Vi kommer bjuda på tårta, senare dans och dricka med natvickning fram åt småtimmarna. Jag hoppas att inte våra gäster blir besvikna att de inte får en sittande middag. Men jag kände att jag skulle jobba ihjäl mig och springa in i väggen.

• redo

Welma:

Vi har inte kommit så långt faktiskt...ska till Adler´s o kolla läget o diskutera priser på måndag *läääängtar*. När det är klart kommer vi att gå vidare med resten av planeringen. Tror jag vill ha ett färgtema som går i champange och mörk rött och vi kommer gifta oss borgerligt. Längre än så har vi alltså inte kommit. Vet inte ens om vi ska göra inbjudningskorten själva eller köpa.. Hur har ni gått till väga och hur långt har ni kommit??

brud sept.06:
    Har u några tips om man ska göra inbjudningskort själv för att det inte ska bli fööör dyrt?

Så kul att få vara med här!!

• Bröllopstokiig

Härligt med så många engagerade brudar....
    Welma:Känns som att det går bra med våra bestyr än så länge iallafall.
    Nu har vi bokat transport från kyrkan; en silver grå Rolls Royce- riktigt läcker!
    För gästerna blir det buss och jag har fått in ngr olika offerter som jag ska kika närmare på.
    Vigselringen ska vara klar på fredag, lite nervös faktiskt. Har bara sett skissen och sedan provat ut storleken. Så nu håller jag tummarna!
    Ska ni båda ha vigselringar eller blir det bara en till dig? Hur kommer de att se ut?
    Redo: Angående inbjudningskort så kikade jag runt för att få en idé om vad vi ville ha, beställde en hel del olika provkort både från Calligraphen samt kortdesign.
    Sedan är det bara att kolla priser för att hitta prisvärt papper. Skriver du ut dem hemma och kanske bara har en fin stämpel på framsidan så behöver det inte kosta en hel förmögenhet.

• Molle80

Så, då var inbjudningskorten skickade Kul att de äntligen blev färdiga och dessutom kom ut innan påsk.
    Pratade med solisten i förgår, han känns helrätt!!
    Vigselringen ska vi beställa nästa månad och transport ska vi ringa om nästa vecka - en Mercedes Benz från 30-talet (tror jag ..)- det är sambon som sköter det ..
    Vad kul att vi är såå många 9/9 brudar nu

Svar på tråden 9 September var är ni?- del 2