• brud sept.06

9 September var är ni?- del 2

Ja, då stängde "vår" tråd av, välkomna till del 2.
    Hoppas alla hänger på denna!
    Listan på den 9 september innan den blev avstängd:
    Hon
    Kardemumman - Askersund
    brud sept.06 - Ingarö
    Molle80 - Malmö
    bridee
    Welma - Örebro
    A&M
    Oskars fru - Umeå
    september bride - Nässjö
    septemberbrud-2006 - Falkenberg
    ~höstbrud~ - Vaxholm
    MeiLi - Kalmar
    Bluewolfie - Malmö

Hoppas det går bra med allas planering.
    Hittade ett par super snygga skor förra helgen som bara var så rätt!
    Var och kikade på bil i veckan och fann det vi sökte; en silvergrå Rolls Royce, riktigt läcker!
    Skönt när man kan ta en sak i taget och inte behöva stressa upp sig.

• Svar på tråden 9 September var är ni?- del 2
  • Becazinha

Idag fick jag en provuppsättning av håret!!!! Oooooh, det är lite osvenskt att säga det, men, va snygg jag kände mig!!!!

• Kerin

Idag har jag bokat solist till vigseln, nu måste vi bara bestämma en låt till!

Förhopningsvis ska jag beställe brudbuketten imorgon, samtidigt som jag gör andra provningen av klänningen. Funderar på att ta med mig skorna till jobbet så att jag kan gå in dem under de tre veckor det är kvar till semestern.

• redo

Hej på er tjejer! Nu har det löst sig med klänning i alla fall.... jag verkligen inte orkade ta tag i det med sömmerska, så jag hyr en suuuuuperfin istället Så jag är i alla fall jätteglad nu Har dssutom träffat vår solist som känns 110% rätt! Håller på o klurar på vad jag ska ha för ring. Min förlovningsring är ju rundad ute som inne vilket begränsar min valmöjlighet något med tror nog att jag bestämt mig ändå! Ska börja med festprogrammet på lördag med vår toastmadame medans karlarna tar en sväng på krogen ska bli jätteskoj! Måste börja ladda ner musik oxå eftersom vi kör egen musik via datorn o braiga högtalare på kvällen! Åhhhhh vad jag längtar!!!

• Kerin

Vad kul att fundera på ring! Vad väljer du mellan? Själv kan jag längta lite efter att få min ring och börja använda den

• Kabo

Angående vigselprogram, placeringskort och festprogram:
    Vad för pappersstorlek väljer Ni?

I festprogrammet (meny, vett & Etikett samt sånghäfte) funderar jag på att på omslaget ha ett tjockare papper och sedan vanliga 80grams resten.

plaveringskorten kommer jag nog att ta fotopapper (eftersom jag har det hemma)

Vigselprogrammen är däremot en klurigare fråga. Vill ju inte att det ska synas igenom helt och hållet!

Hur har Ni gjort?

• Molle80

Kabo:
    Vi ska använda A4 papper till festprogrammen men börja med texten längre ned, så formatet blir 210 högt istället för 260 (tror jag det är). Till omslaget ska vi ha ett tjockt papper och till inlagorna ska vi använda oss av ett lite tjockare papper än vanligt kopieringspapper, jag tror det var 130g istället. Mannen i affären sa att det var bättre i o med att man annars ser ganska tydligt igenom ...
    Vigselprogrammet kommer att bestå av liggande A4 - 1 per program, också lite tjockare papper..
    Köpte allt papper idag, till festprogram och vigselprogram.. Påbörjade fetprogrammet igår kväll, ett j-a pillande men väääldigt kul!!
    Har även stämplat och embossat klart 200 stämplingar som ska sitta på framsidan på festprgram & vigselprogram.

Klänningen är lämnad till en sömmerska för att där livet och kjolen sitter ihop är det felsytt framtill (vilket gör att det ser ut som jag har lite buk, å det vill jag inte..) men hon ringde innan idag och var inte säker på att hon kunde anta sig jobbet då hennes symaskin var lite dålig och hon var int säker på att hon kunde ordna det. Kul å kanske behöva ragga rätt på en annan sömmerska man känner att man kan lita på.. usch!! Vill inte det Vill ju ha allt klart tills semestern börjar om 3 veckor så man bara kan njuta och ha det bra
    På måndag ska vi till gården vi ska ha festen på med cateringkillen så vi kan reka vad som behöver hyras, hur stor kyl/kylrum de har och om vi kan ha borden såsom vi planerat.. PÅ torsdag ska vi träffa solisten så han kan få framföra ett provnummer av våra låtar Tihi, vad kul!
    Den 16:e ska vi träffa fotografen och bestämma exakt plats för fotograferingen.. någonstans vid havet blir det iallafall, nu är frågan bara om var?! Men det blir nog bra, bara älskar vår fotograf, han är så himla mysig!!
    Det enda sen som kvarstår är:
    1) Få hindersprövingen !!!
    2) Träffa prällen, har fortfarande inte fått reda på vilken präst vi får, om vår önskan om präst går eller inte.. och efter dte göra vigselprogrammen..
    Sen ska man ju inhandla allt det sista och dessutom fara till Tyskland å handla spriit
    Jaja, detta var ett långt inlägg men det var ett tag sedan jag skrev här..så hoppas att det är OK

• Kabo

har alla "mallar" till de olika programmen (vigselprogramm och festprogram) men är som sagt osäker på vilken vikt jag ska använda mig av för att det ska bli bra

• Kardemumman

Hur ser era placeringskort ut? Vi har ju utdukad förrätt och kan inte ha ngt på tallriken. Till vänster om tallriken står servetten och till höger ligger programmet. Vet inte vart jag ska ställa dem och inte heller hur de ska se ut. Idétorka. Tips, någon?

• redo

Misselina: Vet inte riktigt faktiskt, tänkte gå till Smycka imorron o kolla lite mer noggrannt.

Vad gäller borsplaceringsskylt så tänkte nog vi göra det enkelt för oss och skriva namnet på festprogrammet som ju ändå står vid respektive plats. Typ: "Fredrik Välkommen till ....." Tror det duger faktiskt

• Molle80

Vi kommer oxå att skriva namnen på festprogrammen - det gör det ju dessutom ännu mer troligt att gästerna tar festprogrammet med sig hem

• brud sept.06

Kardemumman: Antingen skulle jag ha tagit ngn typ av hållare eller fina små klädnypor och fäst placeringskortet på vinglas kanten.
    Vi tänker skriva namnen på festprogrammet.

Vi var och provåt och smakade oss igenom menyn förra veckan och var super nöjda!
    Riktigt kul för det var faktiskt över förväntan.
    I helgen ska jag försöka sitta och knåpa ihop texterna om varje gäst, lite knepigt men kul! Bordsplaceringen lär ju också ta lite tid. Men sätter man igång med det redan nu så bör man ju fixa det.

• Kabo

Är det full planering på gång nu eller är det semestrar som gör att det är lite "dött" här inne?

Själv har jag 2 veckor kvar innan jga ska lämna in klänningen för justeringar.

Funderar fortfarande på vad jag ska har för vikt på mina A4-papper i vigselprogrammet.....

• Snart Fru F

Idag har vi varit i Tyskland och handlat inför festen! Härligt att det är avklarat. Att vi dessutom fick två dagar och en natt på tu man hand utan barn var inte en nackdel! Är nog lite kär...

• Becazinha

Igårkväll var värdtrion här och planerade med mina föräldrar... jag fick sitta här och göra annat under tiden. Det känns så spännande .

• Becazinha

Idag var jag i klänningsbutiken och provade min egen brudklänning... åååååh så fiiiin! Kände mig helt salig i all dess enkelhet!! Nu ska den bara sys in/upp lite.

Har ni andra era klänningar klara?

• Snart Fru F

Nästan... Jag var och fick lite hjälp idag, så nu ska jag sy klart det sista, som känns ganska mycket...

• Kabo

Ska lämna in den för att sy in den om drygt en vecka.....den 25 juli klockan 10.00

• Becazinha

Och ikväll har jag och mamma gjort 70st chokladlöv att dekorera tårtor med, så vackra de blev!!!! Passar verkligen bra in på höstbröllop med brunt färgtema!

Svar på tråden 9 September var är ni?- del 2