Kabo:
Vi ska använda A4 papper till festprogrammen men börja med texten längre ned, så formatet blir 210 högt istället för 260 (tror jag det är). Till omslaget ska vi ha ett tjockt papper och till inlagorna ska vi använda oss av ett lite tjockare papper än vanligt kopieringspapper, jag tror det var 130g istället. Mannen i affären sa att det var bättre i o med att man annars ser ganska tydligt igenom ...
Vigselprogrammet kommer att bestå av liggande A4 - 1 per program, också lite tjockare papper..
Köpte allt papper idag, till festprogram och vigselprogram.. Påbörjade fetprogrammet igår kväll, ett j-a pillande men väääldigt kul!!
Har även stämplat och embossat klart 200 stämplingar som ska sitta på framsidan på festprgram & vigselprogram.
Klänningen är lämnad till en sömmerska för att där livet och kjolen sitter ihop är det felsytt framtill (vilket gör att det ser ut som jag har lite buk, å det vill jag inte..) men hon ringde innan idag och var inte säker på att hon kunde anta sig jobbet då hennes symaskin var lite dålig och hon var int säker på att hon kunde ordna det. Kul å kanske behöva ragga rätt på en annan sömmerska man känner att man kan lita på.. usch!! Vill inte det
Vill ju ha allt klart tills semestern börjar om 3 veckor så man bara kan njuta och ha det bra
På måndag ska vi till gården vi ska ha festen på med cateringkillen så vi kan reka vad som behöver hyras, hur stor kyl/kylrum de har och om vi kan ha borden såsom vi planerat.. PÅ torsdag ska vi träffa solisten så han kan få framföra ett provnummer av våra låtar
Tihi, vad kul!
Den 16:e ska vi träffa fotografen och bestämma exakt plats för fotograferingen.. någonstans vid havet blir det iallafall, nu är frågan bara om var?! Men det blir nog bra, bara älskar vår fotograf, han är så himla mysig!!
Det enda sen som kvarstår är:
1) Få hindersprövingen !!!
2) Träffa prällen, har fortfarande inte fått reda på vilken präst vi får, om vår önskan om präst går eller inte.. och efter dte göra vigselprogrammen..
Sen ska man ju inhandla allt det sista och dessutom fara till Tyskland å handla spriit
Jaja, detta var ett långt inlägg men det var ett tag sedan jag skrev här..så hoppas att det är OK